به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۷ - ۱۴:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب : ۲۲۰۴۶

صادرات نفت از غرب لیبی ازسرگرفته شد

گروه اقتصادي: صادرات نفت از بندر ملیته در غرب لیبی پس از پایان اعتصاب در این بندر از سر گرفته شد که باعث از سرگیری تولید نفت در یکی از میادین بزرگ این کشور شد.
صادرات نفت از غرب لیبی ازسرگرفته شد
بیشتر تاسیسات نفتی لیبی از پایان ماه ژوئیه و همزمان با اعتراضات مخالفانی که خواهان حقوق سیاسی و مزایای بیشتر هستند بسته شده‌اند که باعث افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی شده است. اعضای یک گروه اقلیت در تازه‌ترین ناآرامی‌ها مجموعه صادرات نفت ملیته را به صورت مشترک توسط شرکت اِنی و شرکت ملی نفت لیبی اداره می‌شود تصرف و صادرات نفت و گاز را از آن متوقف کرده بودند. سخنگوی شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد: معترضان این بندر را سه روز قبل ترک کرده و بارگیری از این بندر از سرگرفته شده اما در دیگر تاسیسات پیشرفتی دیده نمی‌شود.

محمد الحراری گفت: وضعیت در بندر ملیته در حال حاضر عادی است و ما به طور عادی فعالیت می کنیم. وی گفت: هیچ یک از معترضان از روز شنبه در این بندر حضور ندارند اما نمی‌توانم تضمین کنم که به اینجا بازنگردند. مادامیکه معترضان در این بندر نباشند ما می‌توانیم به طور ایمن فعالیت کنیم. منابع کشتیرانی و خبرگزاری رویترز اعلام کردند که یک کشتی روز دوشنبه از بندر ملیته بارگیر کرده است و نفتکش دیگری نیز روز سه‌شنبه از بندر ملیته بارگیری داشته است.
مرجع : ايسنا