به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۶ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۲۲۸۰۶

طرح ایجاد شهر دیپلماتیک در کنار پایتخت

گروه جامعه:​ نماینده کرج در مجلس با تأکید بر اینکه پایتخت از تهران به شهر دیگری منتقل نخواهد شد، گفت: ایجاد یک شهر دیپلماتیک در کنار پایتخت جدیدترین طرح ساماندهی مرکز کشور از سوی نمایندگان است که در دستور کار کمیسیون شوراها قرار گرفته است.
طرح ایجاد شهر دیپلماتیک در کنار پایتخت
محمد جواد کولیوند با بیان این مطلب اظهار داشت: طرح انتقال پایتخت سیاسی اداری از تهران یا به عبارتی دیگر طرح ساماندهی تهران در دستور کار شورا قرار گرفته است و براساس این طرح ایجاد یک شهر دیپلماتیک در کنار مرکز از سوی نمایندگان پیشنهاد شده است. به گفته این نماینده مجلس نهم نام این شهر هنوز مشخص نیست و پس از دو سال این طرح شاید اجرایی شود. کولیوند تصریح کرد: براساس این طرح شورایی به دبیری وزارت کشور متشکل از وزارتخانه‌های راه، نیرو، نفت، ارتباطات، دستگاه‌های نظامی و انتظامی و شهرداری تهران و سازمان‌ میراث فرهنگی تشکیل می‌شود و ظرف مدت دو سال طرح مورد مطالعه و بررسی قرار داده می‌شود. به گفته وی براساس این طرح سفارتخانه‌ها و وزارتخانه‌ها به یک شهر دیپلماتیک و اداری منتقل می‌شود. کولیوند دلایل این موضوع را صرفه‌جویی در مصرف انرژی، ساماندهی در حمل و نقل در محیط زیست اعلام کرد.
مرجع : ايلنا

مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۶ ۱۱:۱۴
خواهشا اصفهان رو آلوده سیاست و دود نکنید (178936)
بی بیتو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۶ ۱۱:۵۴
خوبه از جمعیت تهران هم کم می کنه (178965)
عبدالهی - دکترای برنامه ریزی توسعه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۶ ۱۲:۰۹
چنین ایده ای با پایه ای ترین مبانی مدیریت و برنامه ریزی توسعه مغایرت اساسی داشته و غیرعلمی و اشتباه است : تمرکز گرایی در تهران از عوامل اساسی عقب ماندگی تهران از شاخص های استاندارد توسعه ی شهری و ایجاد انواع معضلات پیچیده و مخرب در تهران و نیزعدم توسعه متوازن در کل کشور پهناور ایران می باشد . هر گونه ایجاد شهرک در اطراف تهران نه تنها مشکلات را حل نمی کند بلکه باعث تشدید معضلات می شود در کشور پهناور ایران مناطق مناسب متعددی برای انتقال پایتخت می باشد . راهبرد استراتژیک انتقال پایتخت از تهران - همانند کشورهایی مثل مالزی - تنها راه رفع مشکلات توسعه شهری تهران و دیگر استان ها می باشد . (178976)
۱۳۹۲/۰۹/۰۶ ۱۳:۲۰
دوستان قصد دل کندن از تهران رو ندارند (179041)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۶ ۲۱:۱۲
آیا بهتر نیست یک شهرک پارلمانی درست کنند تا نماینده ها به آنجا بروند! (179350)