به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۳:۰۱
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۰۶ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۲۶۰۶۵

بهترین نقطه شوت‌ کردن پایتخت کجاست؟

بهترین نقطه شوت‌ کردن پایتخت کجاست؟
«شهرام شهیدی» در ستون طنز تاریکخانه در روزنامه اعتماد پنج‌شنبه موضوع انتقال پایتخت را دستمایه نوشتن قرار داده است. « مجلس کلیات طرح انتقال پایتخت را تصویب کرد. این یکی از معدود دفعاتی بود که رئیس مجلس و دولت همسو با هم مخالف این تصمیم بودند اما طرح انتقال تصویب شد. حالا اگر دولت طبق فرمایش «حجاریان» قدرت انحلال مجلس را داشت الان مجلس منحل شده بود و رییس مجلس که درست نبود با وجود حمایت از دولت بیکار بماند می‌شد دستیار دولت. اما چون فقط طرح انتقال پایتخت تصویب شده و محل انتقال نامشخص است ما در تاریکخانه ستادی تشکیل دادیم به اسم ستاد «جست‌وجوی خانه به خانه پایتخت» و از مردم نظرخواهی کردیم. بیشترین آرای جمع شده به شرح زیر است:
- انتقال پایتخت از تهران به ری: بعد می‌شود طرح پیوستن تهران به ری را ارائه کرد و اسمش را گذاشت ری بزرگ.
- انتقال پایتخت به کویر لوت: با توجه به گستردگی و وسعت کویر تا هزار سال امکان رشد و وسیع‌ترشدن پایتخت وجود دارد. همچنین با این انتقال کویر هم آباد شده و چون پروژه‌های مسکن مهر هم در یک چنین نواحی‌ای ساخته شده از الان ساخت پایتخت جدید 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای نخستین بار با اجرای این انتقال از برنامه زمان‌بندی پروژه جلو می‌زنیم.
- انتقال پایتخت به نوک قله دماوند: با توجه به شرایط سخت صعود به قله پایتخت هیچ وقت شلوغ نخواهد شد و با توجه به تصاعد همیشگی گاز و بوی فسفر و گوگرد زندگی برای کسانی که به آلودگی هوای تهران عادت کرده‌اند مساعد خواهد بود.
- انتقال پایتخت به وسط آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس با شعار «خلیج فارس آسفالت باید شود»: حسن این انتقال این است که می‌توانیم ادعا کنیم که نخستین پایتخت شناور جهان را درست کرده‌ایم که البته احتمالا چند سال بعد در یونسکو به اسم امارات ثبت خواهد شد. همچنین با این انتقال نشان می‌دهیم فقط نرخ ارز نمی‌تواند شناور باشد. تازه آن وقت می‌شود گفت بهترین محل اخذ تصمیمات آبکی در روی آب است با امکان زیرآبی در صدم ثانیه.
- انتقال پایتخت به سمنان: مهم‌ترین حسن این انتقال تفاهم و عدم مخالفت هر دو طیف کلید و بهار است. هم دولت قبل و هم دولت فعلی ریشه در سمنان دارند؛ بنابراین باعث اتحاد و وحدت می‌شود. همچنین باید احمدی‌نژاد شهردار پایتخت جدید بشود؛ چون از سال‌ها قبل فکر آبرسانی به پایتخت جدید هم بوده و طرح انتقال آب دریای مازندران به سمنان را کلید زده بود. حتما می دانید که با انتقال آب دریای کاسپین به سمنان و عقب‌نشینی تدریجی آب دریا، عملا وعده احمدی‌نژاد درباره آزادسازی نوار ساحلی هم محقق می‌شود.
- انتقال پایتخت به ترکیه: حالا که این همه پول و طلا رفته ترکیه چرا آنها بخورند؟ آنجا را پایتخت خودمان اعلام کنیم که پول هایمان خرج پایتخت خودمان بشود. کلید طلایی شهر را هم می‌دهیم به بابک زنجانی و همسر «ابرو گونش» که سهم بسزایی در این جابه‌جایی و جرقه‌زدن این ایده داشتند.