به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۲۱:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۶ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۲۲۸۳۸

صادرات نفت ایران 50درصد افزایش می​یابد

گروه اقتصادي: تحلیلگران می‌گویند به رغم تاکید آمریکا مبنی بر عدم لغو تحریم‌های نفتی در دور اول توافق هسته ای با ایران، صادرات نفت این کشور پس از این توافق حدود 50 درصد افزایش خواهد یافت.
صادرات نفت ایران 50درصد افزایش می​یابد
براساس این توافق مشتریان نفت ایران می‌توانند با معافیت از تحریم‌های آمریکا در سطوح فعلی به خرید نفت از ایران ادامه دهند. تحریم‌های آمریکا از مشتریان نفتی ایران می‌خواهد که میزان واردات خود را هر شش ماه به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش دهند. طبق این توافقنامه همچنین تحریم بیمه محموله‌های نفتی ایران لغو و صادرات نفت ایران آسان‌تر و کم هزینه تر خواهد شد. ایران در حال حاضر روزانه حدود یک میلیون بشکه نفت صادر می‌کند، اما تحلیلگران گفتند: صادرات ایران در نوامبر احتمالا از این رقم فراتر خواهد رفت زیرا برخی وارد‌کنندگان خرید خود را در ماه اکتبر به تاخیر انداخته‌اند.

تحلیلگران گروه راپیدان می‌گویند: کشور‌هایی همچون چین احتمالا محدودیت موجود در خصوص میزان واردات نفت از ایران تحت توافق هسته‌ای اخیر را مورد سنجش قرار می‌دهند. تحلیلگران افزودند: نتیجه‌ حاصل‌ شده در هفته گذشته انتظارات ما را مبنی بر افزایش صادرات نفت ایران به یک میلیون و 500 هزار بشکه بالا می‌برد.این موسسه همچنین افزود: هند و چین دو کشوری هستند که اوضاع را به دقت زیر نظر دارند. چین که براساس تحریم‌های آمریکا مجبور به کاهش واردات نفت از ایران شده احتمالا محدودیت‌های توافق موقت با ایران را مورد سنجش قرار خواهد داد. هم‌چنین هند به شدت از تحریم‌های موجود علیه بیمه محموله‌های نفتی ایران لطمه خورده است. در پی توافق هسته‌ای با ایران بهای نفت در روزهای گذشته کاهش قابل توجهی داشته است. گروه راپیدان اعلام کرد: بازار نفت روند مشابهی را اوایل سال آینده تجربه خواهد کرد.
مرجع : ايسنا

۱۳۹۲/۰۹/۰۶ ۱۳:۴۲
بهار چرا تبعیض قائل میشی؟ کامنتای فیسبوک رو برای مصاحبه دیشب گذاشتی ولی از توییتر که دیشب غوغا بود هیچی نگفتی برو با هشتگ صدروز و روحانی ببین چیا نوشته شده (179057)