به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۰۹:۰۷
 
۲۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۶ ساعت ۱۸:۳۱
کد مطلب : ۲۲۸۷۳
انتقاد زیباکلام از گزارش 100 روزه رييس‌جمهور

چرا یک‌کلام هم درباره مشکلات‌سیاسی‌کشور صحبت نکردند

گروه سياسي: صادق زيباكلام با بیان این که ایراد شخصی من به گزارش رئیس جمهور این است که ایشان یک کلام هم درخصوص مشکلات سیاسی کشور صحبت نکردند ادامه داد: بخشی از آراء 18 میلیونی آقای روحانی خواستار آزادی مطبوعات بودند از طرفی تکلیف سانسور و ممیزی کتاب نیز هنوز روشن نشده است، قطعا یک بخشی از جامعه این مسائل برایش مهم است.
چرا یک‌کلام هم درباره مشکلات‌سیاسی‌کشور صحبت نکردند
اين فعال سیاسی اصلاح طلب درباره گزارش صد روزه رئیس جمهور گفت: چرا رئیس جمهور در گزارش شب گذشته، گذشته‌ها را بازگو کرد در حالی که بهتر بود از حال و آینده کشور صحبت کند چون اگر مردم از گذشته ها راضی بودند قطعا در انتخابات به دکتر سعید جلیلی رای می دادند. صادق زیبا کلام در گفتگو با مهر، درباره گزارش صد روزه که شب گذشته از سوی رئیس جمهور ارائه شد اظهار کرد: فکر می کنم برنامه شب گذشته دو اشکال اساسی داشت یکی از نظر شکلی و دیگری از نظر محتوایی.

وی با اشاره به ایرادات شکلی برنامه گزارش صد روزه شب گذشته رئیس جمهور افزود: یقینا رئیس جمهور می داند که بخش قابل توجهی از اقشار تحصیل کرده و روشن فکر جامعه صدا و سیما را رسانه ملی، صادق، منصف و بی طرف نمی دانند لذا بهتر بود که برای ارائه گزارش صد روزه از تعدادی از رسانه هایی که در جامعه از وجاهت برخوردارند و برخی اقشار جامعه آن ها را به عنوان رسانه های مستقل و بی طرف می شناسند، دعوت می شد. این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره اشکال محتوایی این برنامه نیز تصریح کرد: اشکال بعدی ای که در ارائه گزارش صد روزه از سوی رئیس جمهور وجود داشت به سه مجری این برنامه برمی گردد که البته خانم سپانلو از دو مجری دیگر معقول تر بود.

زیباکلام گفت: آدم انتظار دارد کسی که در برابر رئیس جمهو می نشیند و مصاحبه می کند ضمن حفظ احترام رئیس جمهور از وجاهت برخوردار باشد و سوالاتی را مطرح کند که مردم بیشتر به دنبال دانستن آن ها هستند. وی با اشاره به ایراد مجریان برنامه در بازگرداندن مسائل به گذشته کشور و مشکلاتی که پیشتر وجود داشته است اضافه کرد: چرا رئیس جمهور در گزارش شب گذشته، گذشته ها را بازگو کرد در حالی که بهتر بود از حال و آینده کشور صحبت کند چون اگر مردم از گذشته ها راضی بودند قطعا در انتخابات به دکتر سعید جلیلی رای می دادند و گوشزد کردن این موضوع به رئیس جمهور وظیفه مجری برنامه بود.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران یادآور شد: رئیس جمهور از حیث محتوایی می توانست به جای صحبت کردن از تورم و خزانه خالی که مربوط به گذشته است موضوعاتی را اعلام کند که نشان دهنده وضع نا به سامان فعلی و اشکالات کشور که از گذشته پدیدار شده است، باشد. مثلا آقای روحانی می توانست بگوید پرداخت یارانه به 75 میلیون نفر کار اشتباه بوده که کشور را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

وی افزود: پرداخت 4 دوره یارانه به 75 میلیون نفر معادل کل بودجه بهداشت و درمان کشور در یک سال است و از طرفی پرداخت یارانه به این افراد معادل کل بودجه آموزش کشور است. رئیس جمهور می توانست در مصاحبه شب گذشته این را بگوید که چرا با وجود 750 میلیارد دلار درآمد نفتی در رتبه 122 بهداشت در جهان قرار گرفته ایم.

زیباکلام تاکید کرد: آقای روحانی می توانست در پاسخ کسانی که می گویند تحریم ها اثری نداشته است تاثیرات تحریم ها را تشریح کند. مثلا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت می گوید هم اکنون 52 درصد واحدهای تولیدی کشور یا تعطیل شده اند و یا با نصف ظرفیت خود کار می کنند. این موضوع موضوع فاجعه ای است که باعث افزایش بیکاری و به وجود آمدن نرخ رشد اقتصادی منفی شده است و میراث گذشته محسوب می شود.

وی با بیان این که ایراد شخصی من به گزارش رئیس جمهور این است که ایشان یک کلام هم درخصوص مشکلات سیاسی کشور صحبت نکردند ادامه داد: بخشی از آراء 18 میلیونی آقای روحانی خواستار آزادی مطبوعات بودند از طرفی تکلیف سانسور و ممیزی کتاب نیز هنوز روشن نشده است، قطعا یک بخشی از جامعه این مسائل برایش مهم است.

۱۳۹۲/۰۹/۰۶ ۱۸:۴۲
بله آقای زیبا کلام؛
همه چی قدم به قدم...
به پشتوانه موفقیت های اقتصادی و دیپلماسی خارجی به اونها هم خواهیم رسید.

بنده اعتراضم به مصاحبه رئیس جمهوری،در اینه که کمافی السابق کمترین وقت به سبد فرهنگی و سوالات حوزه فرهنگ اختصاص داده شد. (179250)
مممممممممممممممم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۶ ۲۱:۰۹
من هم موافقم آقای روحانی در تمام زمینه ها فعال هست اما به خاطر هیاهوی افراطی ها اقداماتش رو رسانه ای نمی کنه تا کسی مخالفت و سنگ اندازی نکنه برای اینکه بتواند حرفش داخل ایران برو داشته باشه فعلا باید توانایی و شایستگی هاشو بدون جنجال به همه مردم ثابت بکند از جمله موفقیت هسته ای که خیلی ها رو ساکت کرد دمش هم گرم (179347)
۱۳۹۲/۰۹/۰۶ ۲۱:۱۷
آقای روحانی یادش نرفته باشه خیلی ها به خاطر فضای باز سیاسی به ایشون رای دادن (179362)
۱۳۹۲/۰۹/۰۶ ۲۱:۳۴
زیبا کلم شیکمش سیره فکره نون دونی خودشه (179374)
۱۳۹۲/۰۹/۰۶ ۲۳:۴۶
آقاي زيباكلام
خيلي ادعايتان مي شود اما متاسفانه بايد بگويم بعضي وقت ها تحليل هايتان شاخ روي كله آدم سبز مي كند.
نميدونم اين چه ميلي است كه شما به احمدي نژاد ( محمود سوم ) داريد و باعث ميشه بگيد چرا روحاني پرونده هاي دولت قبل را ورق ميزنه ؟ يعني روحاني نبايد به مردم بگه محمود سوم باشون چه كار كرد ؟ !

به همه خواننده هاي بهار نيوز ميگم يادداشت شاهكار " نبايد احمدي نژاد را از خاطر ببريم " نوشته ي سيد عبدالجواد موسوي رو در خبرآنلاين حتماً حتماً بخونن تا ببينن بصيرت و شم سياسي داشتن به دكتري علوم سياسي نيست ! (179431)
سلامی
Czech Republic
۱۳۹۲/۰۹/۰۶ ۱۸:۴۹
خدائیش خود من اگرمخیر بشم به اقتصاد شکوفا وپررونق یا آزادی مطبوعات وبرداشته شدن ممیزی کتاب وآزادیهای اجتماعی دومی را انتخاب میکنم.گرچه این دو مکمل همدیگر هستندولی آزادی را به جیب پر پول بیشتر ترجیح میدم.دکترروحانی حتماباید به وعده های سیاسی وفرهنگی اش عمل کند. (179253)
به نقل از فیسبوک امیرقادری منتقد سینما
Romania
۱۳۹۲/۰۹/۰۶ ۱۸:۵۳
پنج جمله کلیدی در بحث امشب حسن روحانی: آن چه امشب روحانی از طریق آنتن زنده، در گفتگویش با مردم درباره فرهنگ گفت، یک گفتمان تازه بود. فرق می کرد با شعارهای همیشگی درباره آزادی. که معمولا سیاستمداران سر می دهند. پیش از این ها این مواضع را تنها نه از زبان مسئولان فرهنگی و در حوزه های رسمی نشنیده بودیم، که حتی در محافل فرهنگی و روشنفکری و در میان اپوزیسیون هم چنین نگاهی را شاهد نبودیم. این البته نگاه کافه سینما به مقوله فرهنگ و هنر در ماه های اخیر نیز بوده است، که کوشیده ایم جوانب مختالف این دیدگاه را روشن سازیم، و حالا خوشحالیم که نظر تصمیم گیران فرهنگی در سطح اول تصمیم گیری در مملکت نیز همین بوده است. حسن روحانی در گفتگوی ویژه خبری اش گفت:

حسن روحانی

1- مردم به دنبال "کالای فرهنگی" هستند.

2- فعالیت های فرهنگی باید اقتصادی شود.

3- هیچ فیلتری بهتر از دیدگاه مردم در برخورد با کالای فرهنگی وجود ندارد.

4- اگر فیلمی ساخته شود که مشکلی داشته باشد، مردم با استقبال نکردن از آن، تکلیف اش را روشن می کنند.

5- سایه مسایل امنیتی را از سر فرهنگ باید برداشته شود. (179259)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۶ ۱۸:۵۹
چه ایرادگیری بی نقصی
من همش منتظر بودم درباره فضای امنیتی که از بین نرفته بگه اما... (179261)
فرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۶ ۱۹:۰۶
در مورد صدا و سیما کاملا درست درست گفتن که صادق و منصف و بی طرف نیست ولی فکر میکنم ان مجری هایی که امده بودند توافق شده بود احتمالا اقای روحانی با حضور عابدینی و بعضی مجری های دیگر مخالفت کرده بود (179267)
امیر حسین دلوی اصفهانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۶ ۱۹:۱۴
احسنت (179271)
۱۳۹۲/۰۹/۰۶ ۱۹:۱۵
به نظر من روحانی نیامده بود که اوضاع سیاسی و فضای امنیتی جامعه را تغییر دهد، هرچند قبل از انتخابات هم در موردش وعده هایی داد ولی دست های پشت پرده اجازه اینکار را به روحانی نخواهند داد و روحانی هم از نظر شخصیتی کسی نیست که بتواند جلوی آنها بایستد. (179272)
۱۳۹۲/۰۹/۰۶ ۲۳:۲۵
تو راست ميگي !! (179425)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۶ ۱۹:۲۶
من از اقای روحانی راضیم چون به نظرم داره واقع بینانه برای حل مشکلات تلاش میکنه.جوگیر نشده و بتدریج داره مشکلات رو کمرنگ میکنه و یقینا هیچوقت معجزه ای اتفاق نخواهد افتاد. (179280)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۶ ۱۹:۲۶
این کی قراره راضی بشه من نمیدونم/ (179282)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۶ ۱۹:۲۷
باریکلا بهارنیوز
نگفتم هر روز رنگ عوض میکنی؟
نگفتم طرفدار نماهای اینترنتی روحانی از کفش پرانها و پایداری ها خطرناک ترن؟
بعد از دوسه روز جشن و غش و ضعف کردن برای ظریف و دیشب روحانی دوباره توپخانه سیاه نمایی و توهین روشن شد ؟
دوباره ماهیت واقعی تو بیرون انداختی؟
نگفتم تا شما هستید روحانی دشمن نمیخواد ؟
نگفتم هر روز عوض میشید ؟
یکی به این کلام زیبا بگه استاد تو که مصاحبه رو دیدی یادت نیست روحانی چقدر درباره آزادی فرهنگ و برداشتن حساسیت ها و زدودن کینه ها حرف زد ؟
یه سری به فارس و مهر و رجانیوز و تسنیم و کیهان و جوان بزن ببین چه جور روحانی رو می کوبن. روحانی حواسش به شما غضنفران محترم باشه یا حسین شریعتنداری ؟
روحانی 10 دقیقه جواب تلفن اوباما رو داد کلی سنگ جلوی پاش انداختن حالا تو انتطار داری بیاد تو تلویزیون ازمشکلات سیاسی و مسئله موسوی و کروبی اسم بیاره و ماچ واسشون بفرسته . اصلا چرا باید این کارو بکنه ؟ مگه روحانی قولی درباره موسوی و کروبی داد قبل ازانتخابات؟
چرا نباید گذشته ها رو مرور کنه و گزارش بده ؟ دوباره رگ طرفداریت از احمدی نژاد زد بالا ؟ مگه میشه درباره عملکرد احمدی نژاد با مردم حرف نزد؟ دیوار حاشا بلنده . اینا دارن میگن مملکت گل و بلبل به روحانی تحویل دادن
وزیر ارشاد صد روزه که بابت مواضع متفاوتش زیر فحشه یعنی آقای کلام زیبا تو اینارو نمی بینی؟ یا فقط دوست داری بگی من متفاوتم ؟
من که هیچ وقت یادم نمیره تو بعد از رد صلاحیت هاشمی میگفتی : عارف و روحانی بهتره همین امروز انصراف بدن چون امکان نداره جمهوری اسلامی رایشون رو بخونه
این جمله ات تو گوش تاریخ مونده (179283)
طرفدار اصلاح طلب استاد - سعید دروغ نگو!!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۶ ۲۳:۱۱
سعید بخصوص با جمله آخرت حسابی مخالفم و در کل 80 درصد منفی...
یادم نمیره همین صحبتهای استاد زیباکلام در فیلم دوم تبلیغاتی انتخاباتی آقای روحانی من و امثال مرا به انتخابات واداشت و همچنین که رهبری هم فرمودند لااقل بخاطر ایران رای دهید و دادیم.


بهتره بدونی دکتر صادق زیباکلام در فیلم مذکور گفت:
پایان نقل قول مضمون.

لطفا به کانال دکتر زیباکلام در سایت آپارات سری بزنید. (179414)
۱۳۹۲/۰۹/۰۶ ۲۳:۵۷
بهار همیشه حرف حق رو میگه مگه قراره همش از روحانی تعریف کنیم تا ایشون خوششون بیاد؟ (179436)
۱۳۹۲/۰۹/۰۶ ۱۹:۲۸
پناه بر خدا ... آقای زیبا کلام بازهم تحلیل در کردند. (179284)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۶ ۱۹:۳۰
به نام ایزدمنان ضمن تشکر ازرییس جمهور محترم امیدوارم به حقوق شهروندی مردم بیشتر توجه کنند (179286)
۱۳۹۲/۰۹/۰۶ ۱۹:۳۰
Oیک کلمه که گف بابا بی انصاف... (179287)
۱۳۹۲/۰۹/۰۶ ۱۹:۴۴
چرا هیچکدام در رابطه با حصرها صحبت نمی کند.حتی آقای زیباکلام (179295)
۱۳۹۲/۰۹/۰۶ ۱۹:۵۵
آقای همیشه منتقد! هنوز برخی از اقشار جامعه رییس دولت سابق را خدمتگزار و صادق می دانند. آیا اینان نباید روشن شوند؟ (179303)
۱۳۹۲/۰۹/۰۶ ۲۰:۰۸
آفرین زیباکلام (179310)
۱۳۹۲/۰۹/۰۶ ۲۰:۱۰
قبول دارم سخنان و گفتمان اقای روحانی ارامش بخش و با متانت بود اما این گزارش اشکالاتی هم داشت که اقای دکتر زیبا کلام خوب بهش پرداختند..... (179312)
۱۳۹۲/۰۹/۰۶ ۲۰:۴۰
من آزادی بیان را به جیب پر پول ترجیح می دهم، هر کی موافقه لایک کنه (179330)
۱۳۹۲/۰۹/۰۶ ۲۳:۲۰
تو اينطوري هستي
جيب پر پول اولويت نداره .مردم معيشت با ثبات ميخوان (179420)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۶ ۲۱:۳۶
حسن روحانی را آوردند چون می خواستند مسئله اتمی را حل کنند.دیگر قرار نبوده مسائل دیگری به غیر از مسئله اتمی حل و فصل شود. (179376)
۱۳۹۲/۰۹/۰۶ ۲۳:۲۱
آفرين دايي جان ناپلئون
. . . . : روحاني را آوردن "
خيلي بد بود (179422)
۱۳۹۲/۰۹/۰۶ ۲۳:۴۷
برو پسر جان در مورد توهم توطیه در وب مطالبی بخوان، یعنی 19 میلیون نفرو خاتمی و کسانیکه در وب و جاهای دیگر تلاش کردند هیچ، و روحانی را اوردند ؟ یاد حرف محمود در سازمان ملل افتادم که 11 سپتامبر کار خود امریکا بود ( البته او هماحتمال زیاد خودش به نادرست بودن حرفش ایمان داشت ولی به دلایلی که بعدها معلوم میشود این هزینه ها را برای این مردم ایجاد کرد ) (179432)
اسکندر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۶ ۲۳:۲۰
درود خدا بر جناب روحانی/ عزتشان زیاد (179421)