به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۱۹:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب : ۲۳۲۷۰
پسر مرسی: "کودتاچیان" اجازه ملاقات با پدرم را نمی‌دهند

تصويب اوليه قانون اساسی جدید مصر

گروه بین الملل: کمیته تدوین قانون اساسی مصر با تصویب یکی از مواد قانون اساسی جدید، محاکمه شهروندان غیرنظامی در دادگاه های نظامی این کشور را در برخی موارد مجاز دانست.
تصويب اوليه قانون اساسی جدید مصر
در جلسه رسیدگی به مفاد قانون اساسی جدید، عمروموسی رییس کمیته تدوین قانون اساسی با قرائت این ماده جنجال برانگیز خواستار تصویت آن درجلسه علنی شد که مورد موافقت 41 عضو این کمیته قرارگرفت و 6 عضو دیگر نیز به آن رای منفی و یک عضو نیز رای ممتنع داد. عمرو موسی همچنین با اعلام پایان یافتن تدوین مفاد قانون اساسی جدید گفت: در این پیش نویس تاکید شده است که از تاریخ تصویب، برگزاری انتخابات نباید حداکثر بیش از 6 ماه به طول بیانجامد.

از سوی دیگر تقدم و تاخر در برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری به رییس جمهوری موقت سپرده شده است. این اقدام تحول بزرگی در ارتباط با نقشه راه سیاسی که از سوی ارتش هنگام برکناری محمد مرسی در ماه ژوئیه گذشته اعلام کرد به شمار می رود. پیش نویس قانون اساسی جدید روز سه شنبه به عدلی منصور رییس‌جمهور موقت و تحت حمایت نظامیان که پس از برکناری محمد مرسی نخستین رییس جمهور منتخب روی کار آمد تحویل می‌شود تا از مردم برای انجام همه پرسی دعوت کند.

پسر محمدمرسی: "کودتاچیان" اجازه ملاقات با پدرم را نمی‌دهند
در همين حال، پسر محمد مرسی اعلام کرد که به رغم در اختیار داشتن مجوز قانونی برای ملاقات با پدرش، مقامات جدید مصر وی را از ملاقات با مرسی ممنوع کرده‌اند. اسامه محمد مرسی، در صفحه شخصی خود در پایگاه اجتماعی "فیس‌بوک" نوشت: با وجود اینکه من به عنوان یک وکیل مجوز قانونی برای ملاقات با پدرم را دارم، "کودتاچیان" بدون هیچ سند و مدرک قانونی مرا از دیدار با وی ممنوع کردند. وی افزود: با وجود چنین اقداماتی از سوی نظام "کودتاچی" مصر این گمان می‌رود که محمد مرسی در مکانی نامعلوم به سر می‌برد و در زندان "برج العرب" نیست.

اسامه مرسی همچنین در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی ترکیه با اشاره به نگرانی زیاد نسبت به سلامتی پدرش گفت: در حال حاضر تدابیری جهت ممانعت از ادامه چنین اقدامات "غیرقانونی"، در حال انجام است. وی مقامات کنونی مصر را مسئول امنیت و سلامت پدرش دانست و گفت: آنچه در حال حاضر شاهد آنیم، تنها ادامه حبس اجباری پدرم در بازداشتگاه است. اسامه مرسی همچنین محاکمه محمد مرسی را در چهارم نوامبر گذشته "محاکمه‌ای باطل" دانست. اسامه مرسی گفت: با وجود اینکه قانون مصر اجازه چهاربار ملاقات را در هر ماه به خانواده بازداشتی‌ها می‌دهد، اما من و برادرم عبدالله از ملاقات با پدرم بدون هیچ دلیل قانونی ممنوع شدیم.

از زمان انتشار پیام اخیر محمد مرسی به ملت مصر، این دومین باری است که خانواده مرسی از ملاقات با وی محروم می‌شوند. یک هیات قانونی دفاع از متهمان رخدادهای کاخ ریاست جمهوری "الاتحادیه" در 12 نوامبر گذشته با محمد مرسی دیدار کرده و پیام وی را مبنی بر ثبات و پایداری‌اش و به رسمیت نشناختن "کودتا" به ملت مصر رساندند. دادگاه کیفری قاهره در چهارم ماه نوامبر جلسه محاکمه محمد مرسی و 14متهم دیگر را به هشتم ژانویه آتی موکول کرد.
مرجع : ایرنا

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۱۶:۳۰
این هم نوعی دیکتاتوری در مصر است.. (181088)