به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۰۶ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب : ۲۳۳۶۰۱

مردم توان خرید اقلام بهداشتی را ندارند

مردم توان خرید اقلام بهداشتی را ندارند
گروه جامعه: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویر احمد با بیان اینکه به دلیل فقر و محرومیت مردم توان خرید اقلام بهداشتی را ندارند، از ابتلای 17 زندانی در این شهرستان به بیماری کرونا خبرداد. به گزارش ایلنا، محمد یزدان پناه  ابتدا درباره فوتی‌های خانه سالمندان شهرستان بویراحمد، اظهار داشت: یکی از بیماران زمانی مبتلا شد که شرایط مناسب نبود و مشکل قرنطینه وجود داشت. از خانواده های سالمندان خواستیم که این افراد را به مراکز درمانی برده و از آنها تست بگیرند. خانواده ها تعده ای از این افراد سالمند را در مراکز درمانی برای روند درمان بستری کردند و عده ای را نیز در خانه تحت مراقبت قرار دادند.یزدان پناه گفت: 4 نفر از این بیماران سالمند در خانه فوت کردند که به دلیل داشتن بیماری زمینه به طور قطعی نمی‌توان گفت علت مرگ آنها بر اثر کرونا بوده است.وی درباره آخرین وضعیت مبتلایان به کرونا در استان گفت: تاکنون تعداد نمونه گیری ها چهارده هزار و 632 نفر بوده که از این تعداد بیماران شناسایی شده 3 هزار و 450 نفر و بهبودیافتگان 2 هزار و 668 نفر بوده اند.رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد بیان کرد: تاکنون 17 نفر از زندانیان این شهرستان نیز به کرونا مبتلا شده اند که بیماری از طریق 2 نفر از پرسنل این مرکز که به کرونا مبتلا شده بودند به زندانیان منتقل شده است. روزانه تیم های بهداشت و درمان استان به مراکز تحت حمایت مراجعه کرده و کارهای نظارتی و ضد عفونی این مراکز را انجام می دهند.

وی اضافه کرد: به کمک جامعه پزشکی برای مناطق محروم بویراحمد ماسک و اقلام غذایی تهیه کرده و در بین مردم توزیع می کنیم. ضمن اینکه ویزیت و داروی رایگان نیز در اختیارشان می گذاریم.وی گفت: در جلسه ای که امروز در استان تشکیل شد رئیس دانشگاه علوم پزشکی به شدت به مسئولان دانشگاه متذکر شد که مراقبت های بیشتری در زندان‌ها صورت بگیرد که زندانیان بیشتری به این بیماری مبتلا نشوند.احد محمدی معاون بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد نیز در ادامه  گفت: شهرستان بویراحمد به لحاظ جغرافیایی به نسبت سایر شهرستان های استان وسعت زیادی دارد. مردم این شهرستان از خود مرکز تا روستاهای تابعه آن‌همگی در محرومیت و فقر به سر می‌برند و توان تهیه ماسک و مواد ضدعفونی کننده ندارند.وی افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون در 4 مرحله دوره غربال گری و آموزش های لازم برای پیشگیری از این بیماری را اجرا کرده ایم. در شهرستان آمار مبتلایان به بیماری کرونا بالا نیست البته این نشانگر رعایت اصول بهداشتی از سوی این مردم نبوده بلکه به دلیل فاصله روستاها به مرکز شهرستان و به واسطه فقری که دارند ترددی زیادی از سوی اهالی صورت نمی گیرد.
محمدی ادامه داد: داروخانه ها در این مناطق محروم دایر و تمامی وسایل مورد نیاز بهداشتی برای پیشگیری از کرونا را دارند اما متاسفانه مردم فقیر منطقه توان خرید اقلام بهداشتی را ندارند.وی عنوان کرد: آمار مبتلایان به بیماری کرونا در روستاهای سررود شمالی و جنوبی شیوع بیشتری دارد. البته در بخش مارگون و زیلایی بیماری کنترل شده است. 70 درصد جمعیت روستایی شهرستان بویراحمد که در حومه شهرستان یاسوج هستند در وضعیت قرمز قرار دارند.