به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۲۲ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : ۲۳۶۱۴۳
هیچ اصلاح‌طلب عاقلی با لاریجانی ائتلاف نمی‌کند، عارف هم کلاً اوت است

قوامی: واقعا خنده‌دار است که جهانگیری بخواهد کاندیدا شود

گروه سیاسی: حجت‌الاسلام قوامی، کاندیداتوری اسحاق جهانگیری را اشتباهی بزرگ خواند و گفت: «آقای جهانگیری در این هشت سال چه کرده که حالا دوباره کاندیدا شود؟! دلار شده ۳۱ هزار تومان. واقعا خنده دار است که بخواهد کاندیدا شود و فکر کند که مردم نمی‌گویند شما در این مدت چه کردی که به خاطر آن به شما رای بدهیم؟»
قوامی: واقعا خنده‌دار است که جهانگیری بخواهد کاندیدا شود
سایت نامه‌نیوز نوشت: هشت ماه تا انتخابات ریاست‌جمهوری مانده و گمانه‌زنی‌های درباره کاندیدا‌های احتمالی هر روز بیشتر و جدی‌تر می‌شود. رسانه‌ها و البته سیاسیون مدام در حال اظهارنظر بوده و سعی دارند که گزینه‌های مورد نظر خود ترغیب به کاندیداتوری کرده و آن‌هایی که مناسب نمی‌دانند را نیز از این کار منصرف کنند. در جریان اصلاح‌طلب نیز اگرچه هنوز اجماع نظری پیرامون مشارکت و نحوه آن حاصل نشده است، شاهد گمانه‌زنی‌های بسیار هستیم. یکی برای محسن هاشمی فرش قرمز انداخته و دیگر از جدی شدن کاندیداتوری جهانگیری می‌گوید. یک حزب سنگ ائتلاف با لاریجانی را به سینه زده و دیگر محمد رضا خاتمی را به عنوان اصلاح طلب خالص معرفی می‌کند. یکی مثل عارف خود بهترین فرد برای کاندیداتوری می‌داند و دیگری مثل ظریف اصرار دارد که در حیطه تخصصی خود بماند و فعالیت کند. در این میان افراد کمتر سرشناسی مثل سورنا ستاری هم مطرح می‌شوند! 
اغلب این افراد، اما از نظر افکارعمومی شانسی برای پیروزی در انتخابات ندارد. اثبات این مدعا البته نیازمند برگزاری انتخابات و یا حداقل نظرسنجی است و ما نمی‌توانیم مثل آقای روحانی از روی چهره‌های مردم این را بفهمیم. تنها نکته‌ای که سبب می‌شود به این موضوع باور داشته باشیم اظهارات سیاسیو اصلاح طلب است که خود بخشی از مردم و افکار عمومی هستند.
در گفت‌وگویی با ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح‌طب و نماینده پیشین مجلس خواستیم که نظرش را درباره گزینه‌های مطرح شده به عنوان کاندیدا‌های احتمالی اصلاح طلبان بگوید. قوامی کاندیداتوری اسحاق جهانگیری را اشتباهی بزرگ خواند و گفت: «آقای جهانگیری در این هشت سال چه کرده که حالا دوباره کاندیدا شود؟! دلار شده ۳۱ هزار تومان. واقعا خنده دار است که بخواهند کاندیدا شود و فکر کند که مردم نمی‌گویند شما در این مدت چه کردی که به خاطر آن به شما رای بدهیم».
او درباره کاندیداتوری محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران نیز گفت: «محسن هاشمی هم در شورای شهر کار خاصی نکرد و مردم عملکرد ویژه‌ای از او ندیدند. هیچ تحولی در تهران که مردم را راضی نگه دارد ندیدیم. شما خبرنگاران اگر دیدید به ما هم بگویید». وی در واکنش به اینکه محمدرضا عارف هم از جمله گزینه‌های مطرح اصلاح طلبان است، گفت: «عارف که دیگر هیچ. او کلا اوت است. عارف با عملکردی که در مجلس دهم داشته است کسی او را قبول ندارد. به نظر من عارف عاقل‌تر از آن است که کاندیدا شود. 
قوامی همچنین در واکنش احتمال کاندیداتوری عباس آخوندی گفت: «آقای آخوندی وزارت راه و مسکن را به گند کشید حالا چطور می‌خواهد مملکت را اداره کند؟!» این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به اینکه سورنا ستاری، معاون علم و فناوری رئیس جمهور چقدر برای کاندیداتوری و موفقیت در انتخابات شانس دارد، گفت: «او را نمی‌شناسم». تنها گزینه مورد تایید قوامی محمدرضا خاتمی بود و گفت: «به نظر من اگر آقای خاتمی بیاید و تایید صلاحیت هم بشود، گزینه بسیار بسیار خوبی است». این نماینده پیشین مجلس در پاسخ به اینکه آیا اصلاح طلبان ممکن است که راضی به ائتلاف با علی لاریجانی شوند، نیز گفت: «هیچ اصلاح‌طلب عاقلی با آقای علی لاریجانی ائتلاف نخواهد کرد»

۱۳۹۹/۰۷/۲۲ ۱۲:۲۷
ایرادی ندارد جهانگیری و عارف نقل قول کننده و واسطه ی سید محمدرضا خاتمی در دولت 1400 میشوند که ردصلاحیت میشوند. قبل سخن میگویند سید محمدرضا خاتمی گفت : این چه وضعشه؟ (369651)
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ ۱۲:۴۷
اقای قوامی و سید محمدرضا خاتمی کاندید شوند و ردصلاحیت شوند اما مشاور یا معاون عارف بشوند.

چاره ای داریم ؟ انتخاب بین اوت و تندرو است!

اوت بهتر است (369653)
غفوری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ ۱۵:۲۸
رهبری فرزانه فرمودند که اینها که می‌گویند « تندرو»، منظورشان «انقلابی» است؛ مطمئن باشید که جریان انقلابی اگر حتّی به مو هم برسد، پاره نمی‌شود و روسیاهی به امثال مدّعیان اصلاحات و بهار و... خواهدماند. (369662)
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ ۱۷:۲۲
کجاست مرد انقلابی؟!!
اگر انقلابی بودیم که در این شرایط داخلی باید فی الفور انقلاب می کردیم.
تندرو هم نیستند. برخی فقط برای منافع خودشان داد میزنند و ادای تندروی در می آورند. به حق مردم که میرسد ساکتند و خیلی هنر کنند منتقد.
باید قبول کنیم که 180 درجه با انقلاب اسلامی زاویه داریم و روحیه انقلابی گری مرده است.
چه جوانهای نازنینی که برای دفاع از این میهن فدا شده اند. چه جوابی برای شهدا داریم واقعاً؟! (369669)
۱۳۹۹/۰۷/۲۳ ۰۴:۱۹
باشه تندرو نمی گوییم می گوییم فئودال !

چون اینگونه شیوه ی سیاست ورزی اصولگرایان برای دوران فئودالیسم است نه عصر حاضر (369674)
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ ۱۳:۱۰
حرف هایش بسیار درست است .‌ در مورد جهانگیری و لاریجانی و عارف و هاشمی و آخوندی . اینها از جنس مردم نیستند . (369655)
علیرضا نیکرو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ ۱۳:۱۹
تا زمانی که قانون اساسی اصلاح نشه اصلاح طلبان انتخابات در ایران را تحریم کنند اصلاح قانون اساسی یعنی حذف رهبری
اصلاح طلبان جامعه محور باشند نه قدرت محور (369657)
علی اصغر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ ۱۵:۵۷
سلام، خدا مقام معظم رهبری رو حفظ کنه، اگه ایشان نبود بعضی از اصلاح طلبان بیش از حد خوش بین مملکت رو به فنا داده بودند. (369667)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ ۱۳:۵۲
واقعا درست فرمایش میکنند خنده دار است (369658)
علی اصغر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ ۱۶:۰۲
سلام، خدا مقام معظم رهبری رو حفظ کنه، اگه ایشان نبود بعضی از اصلاح طلبان بیش از حد خوش بین مملکت رو به فنا داده بودند. (369668)
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ ۱۴:۱۱
به خدا دست از سر مردم بر دارید؟
کدام انتخابات؟
۴۲ سال گذشته مردم ایران یک خاطره خوش ندارند.
این سیستم ناکارآمد است و تنها راه چاره تغییر این شیوه حکومت داری است.
تغییر شیوه حکومت را به رای بگذارید نه انتخابات بی نتیجه ریاست جمهوری و مجلس. (369659)
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ ۱۴:۱۷
هدف سیاست در ایران چیزی غیر از بهبود شرایط رفاه و اقتصاد مردم است. اما مردم خواهان رفاه و بهبود اقتصادی اند. به همین دلیل دولت اصولگرا و اصلاح طلب نمی توانند کمکی به رفاه مردم بکنند.
دولت ها اتفاقاً درست عمل می کنند اما در راستای هدف خودشان که با رفاه مردم در تضاد است.
اصلاح طلب ها مروج اشرافی گری و آقا زادگی بودند و دنبال احیای سیستم خان ها و اربابان هستند.
اصولگرایان هم که اصلاً با ایران کاری ندارند و مردم ایران در دید اونا شهروند حساب نمیشن.
الان، رای دادن مردم یعنی رضایت به برده بودن. همین (369660)
۱۳۹۹/۰۷/۲۳ ۰۴:۱۰
احسنت (369673)
غفوری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ ۱۵:۲۳
با یاد حضرت حقّ
سلام علیکم
امیدواریم به خدای بزرگ که فردی انقلابی، مؤمن، متعهّد، کارآمد و لایق نظام اسلامی روی کار بیاید؛ از امثال جهانگیری و ... که هیچ، از مدّعیان اصلاح هم چشممان به اصلاحی آب نمی‌خورد. خدا درون و بیرون ما را اصلاح و از شرّ مدّعیان دنیاپرست نجات‌دهد. از روح شهید ولایت، سپهبد سلیمانی، درخواست می‌کنیم برای نجات ملّت از دست سیاست‌بازان بی‌کیاست که با وقاحت دربرابر رهبری فرزانه می‌ایستند، دعا کند. والسّلام! (369661)
۱۳۹۹/۰۷/۲۳ ۰۴:۰۶
خدا به این ملت صبر بده با این دعاها (369671)
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ ۱۵:۳۳
اصلاح طلبها دیگه رایی ندارند هم ریاست جمهوری هم شوراهای شهر را با هم از دست می دهند و بعیده 8 سال بعدش هم کسی به این جماعت رایی بدهد چون عملکردشان فوق مخرب بود ما که چنین وضعی را حتی زمان جنگ هم یاد نداریم به نظر من انحلال اصلاح طلبی بهترین کاره اصولگراها و جبهه پایداری رای می اورند (369663)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ ۱۵:۴۱
من هم تمام‌‌نظرات اقای قوامی را تایید میکنم‌اما محمد رضا خاتمی را میخواستند زندان‌کنند تایید صلاحیت که محال است تازه اگر سید محمد خاتمی هم بیاید کسی از اصلاح طلبها به ایشان رای نمیدهد چون ۸۰ درصد مردم نمیخواهند به نظام وحاکمیت اصلاح نشدنی رای دهند دیگر حال اقتصاداین کشور واین ملت خوب نمیشود مگر انکه‌امام زمان ظهور کند وبا معجزه والطاف الهی ملت را نجات دهد (369664)
۱۳۹۹/۰۷/۲۳ ۰۴:۰۸
خداوندگار عالم به شما صبر دهد شاید آقا ظهور کرد (369672)
۱۳۹۹/۰۷/۲۳ ۰۷:۴۷
پیشنهاد طرح ضربتی : پیشنهاد واگذاری قانون گذاری تفویض اختیار رییس جمهور به معاون اول از سوی مجلس

با توجه به شرایط ترامپ در کاخ سفید (369677)
۱۳۹۹/۰۷/۲۳ ۰۸:۵۲
یادداشت الف جیم : آیا خدا آزادی را آفریده است ؟ یا اگر آزادی مقابل دین قرار گیرد این دین است که محدود میشود ؟ کدام یک ؟
به نام خدا
تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سال 96 بود که در مورد مفهوم آزادی شنیدم یکی از سیاسیون معروف فرمودند : خدا آزادی را آفریده است . در ویدئویی نیز دیدم پیروز انتخابات ریاست جمهوری سال 76 نیز می گفت : اگر آزادی مقابل دین قرار گیرد این دین است که محدود میشود. اما به واقع کدام صحیح تر است ؟
به واقع مفهوم دین و آزادی از تصویر ( معنا ) ذهن ما و واقعیات آن جداست. واقعیات آن را (369678)
محنا
۱۳۹۹/۰۷/۲۸ ۰۹:۴۴
فقط اینومی گم حال ایرانم خوب نیست از یه طرف کرونا ازیه طرف ناامیدی گرونی ....اونوقت هرکس دنبال میز وریاست خودشون جیب خودشون ...بیچاره این مردم (369741)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها