به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۴:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۱۶ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب : ۲۴۹۷۱۳
آمار و ارقام ترامپ در همایش دو کاندیدای جمهوری‌خواه جورجیا برای مجلس سنا: 

ترامپ: انتخابات ما فاسد بود و امکان ندارد که من شکست خورده باشم

دموکرات‌ها می‌گفتند‌ ترامپ دو هفته اول جنگ راه می‌اندازد، ولی اشتباه کردند من آن آدم نبودم
گروه بین‌الملل: دونالد‌ ترامپ در همایش انتخاباتی دو کاندیدای جمهوری‌خواه جورجیا برای مجلس سنا گفت: فساد گسترده‌ای در نتایج انتخابات در 6 ایالت آمریکا رخ داده است. ما طی دو هفته آینده خواهیم دید که چه رخ خواهد داد، آنچه را که رخ خواهد داد زیر نظر داشته باشید. چکیده اظهارات رییس‌جمهور ایالات متحده را بخوانید: 
ترامپ در کنار کلی لووفر یکی از دو سناتور جمهوریخواه که امروز در دور دوم انتخابات سنا در جورجیا با رقیب دموکرات خود مبارزه می‌کند
ترامپ در کنار کلی لووفر یکی از دو سناتور جمهوریخواه که امروز در دور دوم انتخابات سنا در جورجیا با رقیب دموکرات خود مبارزه می‌کند
امکان ندارد من جورجیا را باخته باشم، انتخابات تقلبی بود، ما هنوز داریم میجنگیم و شما خواهید دید که چه اتفاقی خواهد افتاد، قبل از من بایدن اینجا بود با ۱۴ نفر که تو ۳ ماشین نشسته بودند، من دو انتخابات داشتم و هر دو را پیروز شدم. 
خیلی جالب است، من در دومین انتخابات از اولی بهتر عمل کردم، شما احتمالا در مهمترین انتخابات شرکت خواهید کرد که کشور به آن وابسته است، تمام دنیا فردا به شما نگاه خواهد کرد، من نه تنها از نتیجه جورجیا شکایت دارم بلکه ۸ ایالت دیگر، شما خواهید دید که من همه آن‌ها را پیروز خواهم شد. 
ما فردا به پردو و لوفر رأی خواهیم داد و دمکرات‌ها را شکست خواهیم داد، شما باید برای مردم بایستید، برای من بجنگید، برای ما بجنگید، من در مورد جمهوری خواهان یاد گرفتم، آن‌ها فراموش نمی‌کنند، شما خواهید فهمید که ما باید این مسیر را طی کنیم، این اتفاق می‌افتد و شما می‌بینید. شما خواهید دید نتیجه چه می‌شود، چه چیزی افشا می‌شود، دوست خواهید داشت، نمی‌تونم بگم که انتخابات فردا چقدر مهمه، شما باید فردا بیایید و رای بدید وگرنه کس دیگری جای شما رأی داده، شما فردا خواهید گفت که چه حزبی سنا را کنترل می‌کند، دمکرات‌ها می‌خواهند جای ما در سنا را بگیرند. اگر لیبرال دمکرات‌ها سنا را بگیرند و بعد من وارد کاخ سفید بشوم، باید تا سرحد مرگ بجنگیم، به کلی گفتم اگر ببازی تو میری دنبال زندگیت، ولی من انتخابات را لند اسلاید پیروز شدم و آن‌ها دزدیدند، این قابل قبول نیست.
اگر این دو نفر نبرند و ما ریاست جمهوری را پس نگیریم، کشور دست بایدن و پلوسی خواهد افتاد، ایالت جورجیا به دست چپ‌های مارکسیست سوسیالیست خواهد افتاد، و این اتفاقیه که داره میافته، شما می‌دانید من دوست ندارم از کلمه کمونیست استفاده کنم. 
مسائلی که هفته‌های گذشته در مدیا بوده را ببینید، حالا سکوت کردند، فیک نیوز‌ها و بیگ تک، آن‌ها دیگر هیچ صحبتی نمی‌کنند، این شروع کمونیسم است، آن‌ها از کشور ما متنفر هستند، دمکرات‌های رادیکال می‌خواهند قدرت را از ما بگیرند. آن‌ها حتی انتخابات را دزدیدند، ما اجازه نخواهیم داد، امیدوارم مایک پنس به نفع ما وارد شود، من به شما می‌گویم، معاون رئیس جمهور، جلو می‌آید، برای ما، او مرد بزرگی است، او مرد شگفت انگیز و باهوشی است، ما پیروز انتخابات به صورت لند اسلاید شدیم. 
 ۷۴ میلیون نفر به من رای دادند، بیشترین رأی یک رئیس‌جمهور، در تاریخ کشور، نزدیک ۱۲ میلیون بیشتر از ۲۰۱۶، بیشترین افزایش رأی یک رئیس جمهور، هر رئیس جمهوری که ۱۲ میلیون رای بیشتر از دور اول گرفته باشه مجددا انتخاب شده است. هیچ وقت در تاریخ اتفاق نیافتاده، ما رکورد زدیم، در میان آفریقایی آمریکایی‌ها، لاتین‌ها، آسیایی‌ آمریکایی‌ها، ما بیشترین رأی تاریخ را از مشارکت تمام غیر سفید‌ها برای کاندید جمهوری‌خواه بدست آوردیم، در ۶۰ سال، ۱۸ تا از ۱۹ کانتی بلودر را بردیم. وقتی شما این تعداد از بلودر می‌برید، بی شک پیروز انتخابات بوده‌اید، این یک رکورد است، بعد آن‌ها می‌گویند که تو شکست خورده‌ای، ما ۲۵ تا از ۲۶ صندلی نامشخص کنگره را بردیم، حتی آن یکی را هم بردیم، منتظریم تا مشخص شود. ما نماینده‌ها را به سمت پیروزی هدایت کردیم، دمکرات‌ها ۱۴ صندلی از دست دادند، در این شرایط هیچ رئیس جمهوری انتخابات را نمی‌بازد، آن‌ها دارند با ما بازی می‌کنند، حقیقت این است که ما پیروز شدیم و انتخابات فردا را هم پیروز خواهیم شد. 
شما نمی‌دانید انتخابات فردا چقدر مهم است، مأموریت ما اینست که اجازه ندهیم دمکرات‌ها سنا را بگیرند، شما نباید بگذارید این دو نفر شکست بخورند، آن‌ها عاشق این ایالت و این کشور هستند، آن‌ها افراد بزرگی هستند. 
استیسی آبرامز، فرماندار شما، و وزیر داخلی شما، آن‌ها حتی بررسی امضا را انجام ندادند، می‌توانید فراموش کنید؟ کارهایی که با ایالت شما کردند؟ آن‌ها می‌گویند جمهوری خواه هستند ولی کار دیگری می‌کند، من واقعا فکر نمی‌کنم آن‌ها جمهوری خواه باشند. آن‌ها می‌خواهند شما را داشته باشند، چرا که نه؟ اجازه بدید ما یک جلسه بررسی امضا در فالتن کانتی داشته باشیم! آن‌ها حتی تلفن را هم جواب نمی‌دهند، چرا؟ مشکلی نیست، دمکرات‌ها می‌خواهند آمریکا را تغییر دهند. من یک سال و نیم اینجا کمپین کردم، من قبلا از فرماندار حمایت کردم، هیچ جا مثل رالی‌ترامپ نیست، من عاشق این دو نفر نماینده هستم، من در حال مبارزه با فرماندار و وزیر شما هستم درحالی که دو نماینده دیگر را حمایت می‌کنم چون با دمکرات‌ها مبارزه می‌کنند. 
می خواهید آمریکا مثل ونزوئلا باشد و هیچ شغلی وجود نداشته باشد؟ هیچ خوشبختی، هیچ آزادی، بدون آینده، این چیزی است که چپ رادیکال برای شما می‌خواهد. ما فردا نخواهیم گذاشت، فردا روز بزرگی است، ما فردا میلیون‌ها رای خواهیم داشت. 
فردا داستان دیگری است، بالاتر از جورجیا، برای کشور، آن‌ها مالیات‌های قشر متوسط را افزایش خواهند داد، ما ارتش را در این ایالت و در کل کشور مجددا ساختیم، وطن پرستان آمریکایی به بردن عادت دارند، ما دو جنگ جهانی را پیروز شدیم. 
دمکرات‌ها کل صنایع آمریکا را به چین واگذار خواهند کرد، می‌بینید اصلا چین را سرزنش نمی‌کنند، فقط می‌گویند روسیه روسیه روسیه، آن‌ها مرزها را باز خواهند کرد، میلیون‌ها مهاجر وارد کشور خواهد شد، از تمام دنیا به کشور ما هجوم می‌آورند. 
مدارس و بیمارستان‌ها پر می‌شود، همه جا آدم سرازیر می‌شود، ما دیوار
گفتند ‌ترامپ می‌خواهد جنگ راه بندازد، من تنها کسی بودم جنگ نکردم، گفتند جنگ اتمی با کره شمالی داریم، من با کیم جونگ اون دیدار کردم
ساختیم، مکزیک هزینه اش را پرداخت کرد، آن‌ها 28 هزار نیرو در مرز مستقر کردند، ما دیوار ساختیم و دیگر نیازی به نیرو نیست، ما 500 مایل دیوار ساختیم، حالا می‌خواهند آن را بی اثر کنند. 
اوباما کر افتضاح بود، دروغ بود، آن‌ها به مبارزه با مسحیت ادامه خواهند داد، تعداد رای‌های پستی وحشتناک بود، اگر ما مقابله نکنیم دیگر هیچ انتخابات عادلانه در آمریکا نخواهیم داشت، ملت ما با انتخابات آزاد شناخته می‌شود، ما فردا باید انتخابات گرمی داشته باشیم. 
مسئله خوب فردا این است که فقط انتخابات در یک ایالت است، می‌توانیم با قدرت نظارت کنیم، سه نوامبر 50 ایالت داشتیم، ایالت‌های مختلفی بودند، من تا حالا چیزی شبیه این ندیده بودم، ما در پنسیلوانیا صدها هزار رای جلو بودیم، ناگهان عقب افتادیم، گفتم که چه اتفاقی افتاد. 
آن‌ها می‌خواهند 50 ایالت برای خودشان داشته باشند، اکثریت سنا و اکثریت مجلس و الکترال کالج، می‌خواهند یک حزب باشد، آن‌ها می‌خواهند دیوان عالی را با افراد چپ پر کنند، من راضی نیستم از دیوان عالی، من به دیوان عالی امیدوار نیستم، آن‌ها شکایات ما را ندیدند. 
من رئیس جمهور هستم، در 7 ایالت در حال پیروزی بودم، ناگهان با اختلاف کم شکست خوردم، این چه سیستمی بود، دیوان عالی ما را نا امید کرد، دمکرات‌ها دیوان عالی را از بین خواهند برد، آن‌ها قاضی‌ها را 26 تا خواهند کرد و تا دادگاه‌های پائین‌تر چرخشی خواهند کرد. 
آمریکایی که شما می‌شناسید دیگر وجود نخواهد داشت و ما دیگر قادر نخواهیم بود برگردیم به گذشته، فاصله زیادی خواهد بود، فردا آخرین فرصت است تا آمریکا را نجات دهیم، آمریکایی که عاشقش هستیم، بخاطر همین من اینجا هستم، من برای هر کسی رالی نمی‌کنم، دیوید و کلی را دوست دارم. 
این مهمترین رای تاریخ خواهد بود، فکر کنید، خیلی مهم است، شما در ایالت دو نفر دارید که وارد سنا شوند، شبیه این قبلا در تاریخ نبوده، اگر نیایید دمکرات‌ها پیروز می‌شوند، نگذارید این اتفاق بیافتد، ما انتخابات را پس می‌گیریم، رای به سوسیالیسم و مارکسیسم کشور را تغییر خواهد داد. من همینجا اعلام می‌کنم که با الکترال‌های 6 ژانویه مخالفم، ما این کار را خواهیم کرد، من از شما سوال دارم جورجیا، می‌خواهید دوباره این ایالت را قرمز کنید؟ این درست است، نگاه کنید من برای شما جنگیدم، حال نوبت شماست بجنگید. من آمریکا را اول قرار دادم، کارگر آمریکایی را اول قرار دادم، آن‌ها به پلیس و ارتش ما حمله کردند، آن‌ها علیه اسرائیل حرف زدند، بیزنس‌های کوچک را نابود کردند، ما باید خط را نگه داریم، ما دیوار آتشین روبروی سوسیالیسم هستیم، من عاشق شما هستم، خدا شما را نگه دارد. 
ما باید این دو نفر را به سنا بفرستیم و به تمام آمریکا بگوییم که پتریوت‌ها زنده هستند، جورجیا باید آزادی را در آمریکا نگه دارد، لطفا فردا رای بدهید، شما باید با قدرت حضور پیدا کنید که آن‌ها نتوانند انتخابات را بدزدند یا تقلب کنند.
ما فردا شب باید پیروز باشیم، نباید مثل انتخابات 3 نوامبر بشود که ناگهان همه چیز از دست برود، ما فلوریدا و اوهایو را بردیم، آیووا را با 8. 2 درصد بردیم، هیچ کس اینجوری پیروز نشده است، بردن آن سه ایالت و سپس شکست در کشور تا حالا سابقه نداشته است. 
مگر اینکه تقلب شود، 293 هزار رای در میشیگان، 112 هزار رای در ویسکانسین، ما 356 هزار رای در جورجیا جلو بودیم، 700 هزار رای در پنسیلوانیا، من پیروز شدم، آن‌ها نباید فرصت پیدا می‌کردند تا رای‌ها را به صندوق‌ها بریزند، ما فردا اجازه نخواهیم داد، چشمهایتان را باز کنید. 
گفتند برای جورجیا نجنگ، تو 3 ایالت می‌خواهی، من در 6 ایالت در حال مبارزه هستم، صدها هزار رای غیر قانونی ریخته شد و شمرده شد، ما در جورجیا 10 هزار نفر مرده داشتیم که رای داده اند، ولی وزیر ایالت گفت فقط دو نفر بودند. فقط 2 هزار مجرم رای داده‌اند که در زندان هستند. 
تعداد 18 هزار رای داریم، افرادی که محل زندگی آن‌ها خالی است، برای 86 هزار نفر تاریخ ثبت رای را تغییر داده اند، نمیشه باور کرد، 66 هزار رای بوسیله افراد زیر سن قانونی ریخته شده است، 15 هزار نفر از ایالت نقل مکان کرده اند، ما فقط با 11 هزار رای شکست خوردیم.  
در این انتخابات نرخ باطل کردن آرای پستی از 3 درصد سال 2016 به صفر رسیده است 49 کانتی از 159 کانتی اصلا هیچ رایی را باطل نکرده اند، صدها هزار رای تقلبی شمرده شده است، مسئولین قوانین انتخابات را زیر پا گذاشتند، نگذاشتند که امضا فالتن کانتی را چک کنیم. 
این شرم آور است، صدها هزار رای گم شده است، ناراحت‌ترین فرد در آمریکا الان هیلاری کلینتون است، چون او از دمکرات‌ها می‌پرسد چرا قبلا این کار را نکردید؟ چرا برای من همچین کاری نکردید؟ شما نمی‌دانید چرا او اینقدر ساکت است؟ او از دست آن‌ها بسیار عصبانی است. 
من میشیگان را با 10 هزار رای از او بردم، با عدد کوچکی او را شکست دادم، آن موقع آن‌ها می‌توانستند تقلب بکنند و گیر نیافتند، این بار تقلب کردند ولی ما آن‌ها را گرفتیم، می‌گویند ما در این ایالت با 25 هزار رای شکست خوردیم، ولی ما فهمیدیم که با 250 هزار رای پیروز شده ایم. 
در ویسکانسین 170 هزار رای پستی شمرده شده که حتی خلاف قانون خود ایالت ویسکانسین است، من با فاصله کم شکست خوردم، فاصله در ویسکانسین فقط 20 هزار رای است، ما تا ساعت 10 شب پیش بودیم، با فاصله زیاد در پنسیلوانیا، 250 هزار رای بیشتر از رای دهندگان در آن جا ریخته شده است. 
ما در بسیاری از مناطق رای بیشتر از رای دهندگان داشتیم، این را چطور می‌خواهند توضیح بدهند؟ آن‌ها حتی پروسه چک کردن امضا را هم انجام ندادند. رای‌های بعد از مهلت شمرده شد، نگذارید فردا این اتفاق بیافتد، در آمار رای پستی، 400 هزار رای در پنسیلوانیا مغایرت دارد. 
نمیشه توضیح داد که صدها هزار رای پستی چگونه ناگهان ظاهر شد، در پنسیلوانیا 8 هزار مرده
 ۷۴ میلیون نفر به من رای دادند، بیشترین رأی یک رئیس‌جمهور، در تاریخ کشور، نزدیک ۱۲ میلیون بیشتر از ۲۰۱۶، بیشترین افزایش رأی یک رئیس جمهور، هر رئیس جمهوری که ۱۲ میلیون رای بیشتر از دور اول گرفته باشه مجددا انتخاب شده است. 
رای داده است، 55 هزار رای بعد از مهلت ارسال شده، آن رای‌ها هنوز برای درخواست کننده ارسال نشده بود که زودتر از ارسال، دریافت شد. 14 هزار نفر خارج از ایالت رای داده اند. 
در کلارک کانتی اعداد خوب نیست، 130 هزار نفر از خارج ایالت رای داده اند، اصلا هیچ ممیزی روی اسامی و امضا انجام نشده و ماشین‌ها همه را شمرده اند، مثلا شما اگر اسم سانتا کلوز را می‌نوشتید و میفرستادید ماشین متوجه نمی‌شد و شمارش می‌کرد، 42 هزار رای در نوادا به این شکل است. 
تعداد 36 هزار نفر در آریزونا از خارج ایالت رای داده اند، 11 هزار رای بیشتر از آن چه هستند، پول پرداخت شده؟ اینطور نیست؟ مثل مسابقه سوپر بال است، 35 هزار رای بدون آدرس، 17 هزار رای افراد مرده، چیزی که خیلی ناراحتم می‌کند این است که بعضی مردگان حتی دوبار درخواست رای کردند. فرماندار و وزیر به شما نخواهند گفت، روز 30 دسامبر ما جلسه بررسی تقلب در کمیته سنا داشتیم، کمیته تایید کرد که تقلب و بی نظمی در انتخابات 2020 بوده است و درخواست کرد آرا مورد بررسی قرار گیرد، در کمیته به صورت ریل تایم دستگاه‌ها بررسی شد و آن‌ها به ماهیت دامینین پی بردند. درخواست بررسی فارنسیک شد، ولی فرماندار نمی‌گذارد انجام شود، از 4 نوامبر از او خواسته ایم، او نمی‌گذارد، و به نظرم تنها یک دلیل دارد، دستگاه‌های دامینین که در فالتن کانتی استفاده شده است، خانه استیسی. دستگاه خطای 93. 6 درصد داشته، در اسکن رای‌ها خطا داشته است. اصلا چه معنی دارد کسی به ‌ترامپ رای بدهد، من می‌دانم، آن‌ها‌ ترامپ را نمی‌خواهند، 106 هزار رای از 113 هزار رای به بایدن رای داده اند، بسیار میانگین خوبی است، 93 درصد، اعداد فضایی که به ماشین‌ها داده شده‌اند تا رای‌های من نادیده گرفته شود، این چیزیه که اتفاق افتاده است. 
به جمعیت نگاه کنید، بایدن قبل من اینجا بود، نظر سنجی گالوپ را ببینید، من تحسین شده‌ترین فرد کشور و جهان هستم، اینو من نمیگم، من بیشتر از اوباما رای آوردم، اوباما دوم و بایدن سوم، این اعداد را مردم گفته اند، چطور ممکنه؟ کسی که 80 میلیون رای داشته باشه ولی توسط مردم انتخاب نشه! می فهمید؟ حتی او دوم هم نیست، این نشان می‌دهد که صدها هزار رای از من برای او رفته است، مثلا در بیب کانتی، من ساعت 9 شب 29 هزار رای داشتم بایدن 17 هزار رای، الان بایدن 29 هزار رای دارد و من 17 هزار رای، مسخره است، 12 هزار رای جا به جا شده است. در جلسه سنا مثل معجزه بود، دستگاه دامینین هک شد به صورت ریل تایم، چون به اینترنت وصل بود، این خوب نیست، این دستگاه اجازه می‌دهد دیتا تخلیه شود، تغییر پیدا کند، چون در هنگام رای گیری به اینترنت وصل است، تمام متخصصین می‌گویند ماشین رای گیری نباید به اینترنت وصل شود. 
فکر کنید، در جلسه، وقتی روی صندلی نشسته‌اید به دستگاه وصل شوید، در 25 ثانیه آن را از طریق اینترنت کنترل کنید، بایدن ایالت جورجیا را با 11 هزار رای پیروز شد، جرم اتفاق افتاده است، جرم غیر قابل تصور، فارنسیک فوری دستگاه‌ها و تجهیزات آن‌ها لازم است تا همه چیز مشخص شود. باید تحقیقات صورت بگیرد، آن‌ها دوست ندارند، آن‌ها نمی‌خواهند ما صحبت کنیم، متخصص آمار گفت فقط یک حالت دارد که 130 درصد دمکرات‌ها در آریزونا به بایدن رای داده باشند، مسخره است، یعنی منفی 30 درصد جمهوری خواهان، یعنی 30 درصد جمهوری خواهان به بایدن رای داده اند. هیچ حالتی نیست که یک نفر 100 درصد رای داشته باشد، حالا 30 درصد هم به او اضافه کنید، حالا ما را می‌خواهند مجبور کنند که انتخابات تقلبی را بپذیریم، با این همه مغایرت و بی نظمی، من فکر نمی‌کنم، صدها هزار رای گم شده است، تنها راه این است که فردا مراکز رای گیری را پر کنید. 
در 4 سال گذشته ما بزرگترین حرکت تاریخ کشور را داشتیم، ما پیروز شدیم و آن را خواهیم گرفت، من نمی‌خواهم برای بار سوم پیروز شوم، فرق است بین باختن و دزدیده شدن انتخابات، حالا کسی رئیس جمهور شده که نمی‌تواند صحبت کند، اتفاق شگفت انگیزی است، نمی‌دانم چه بگویم.  اقتصاد ما موفق بوده، 33 درصد رشد داشتیم، نرخ بیکاری نصف شده، سال‌ها سیاست مداران ما پول به کشور‌های دیگر داده اند، جنگ درست کرده اند، ما نظامیان را به خانه آوردیم، 19 سال در افغانستان بودیم، کافیه، قهرمانان ما به کشور بازگشته اند، مجروح و کشته شده اند. 
هیچ مردمانی مثل آمریکایی‌ها نیستند، ولی ما پلیس دنیا نیستیم، ما قهرمانان را به خانه آوردیم تا از ملت محافظت کنند، ما شغل‌ها را به خانه آوردیم، کشور را ساختیم، کارخانجات، فردا از آن محافظت کنید، کشور را پس بگیرید، باید از بخش 230 خلاص بشویم، کشور را رها کنید. 
اگر می‌خواهید پیغام قدرتمندی به کشورهای خارجی بدهید و کشور را کنترل کنید، فردا اقدام کنید، دیوید و کلی باید انتخاب شوند، ما آمریکا را نجات خواهیم داد، ماموریت ادامه دارد، آمریکا در الویت است، خیلی ساده است. ما عاشق کشور هستیم، ایمان و خانواده داریم، ما فردا دفاع خواهیم کرد. 
ما ارتش را حفظ خواهیم کرد، گفتند ‌ترامپ می‌خواهد جنگ راه بندازد، من تنها کسی بودم جنگ نکردم، گفتند جنگ اتمی با کره شمالی داریم، من با کیم جونگ اون دیدار کردم، او کسی نبود که می‌گفتند، آن‌ها می‌گفتند‌ ترامپ دو هفته اول جنگ راه می‌اندازد، ولی اشتباه کردند من آن آدم نبودم. نمی‌شکنیم، واگذار نمی‌کنیم، ما آمریکا هستیم، ما جورجیا هستیم قلب ما قرمز و سفید و آبی است، یک حرکت هستیم، یک خانواده هستیم، یک ملت با افتخار هستیم. ما نسل‌ها وطن پرستان آمریکا را داشتیم، خون دادند، تا از آزادی و کشور ما دفاع کنند، ما بروی شانه‌های قهرمانان آمریکا ایستاده ایم، ما دو جنگ جهانی را پیروز شدیم، راه آهن ساختیم برج ساختیم، فاشیسم و کمونیسم را شکست دادیم، ما بالاترین ملت دنیا هستیم، ما افتخار می‌کنیم. 
ما مبارزه می‌کنیم آمریکا را پس می‌گیریم، تسلیم نمی‌شویم، ما خم نمی‌شویم، نمی‌شکنیم، واگذار نمی‌کنیم، ما آمریکا هستیم، ما جورجیا هستیم قلب ما قرمز و سفید و آبی است، یک حرکت هستیم، یک خانواده هستیم، یک ملت با افتخار هستیم. 
برچسب ها: دونالد ‌ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها