به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۱۲:۵۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۲۵۰۸۱

دانشگاه تهران رتبه اول تولید علم در ISC

گروه علمی و فناوری: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری اعلام کرد که دانشگاه تهران با ثبت 27 هزار و 723 مقاله علمی ، رتبه اول تولید علم را در این پایگاه علمی به خود اختصاص داده است.
دانشگاه تهران رتبه اول تولید علم در ISC
به گزارش این پایگاه، دانشگاه تربیت مدرس با 16 هزار و 465 مقاله رتبه دوم و دانشگاه فردوسی مشهد با 7 هزار و 607 مقاله رتبه سوم را در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام به خود اختصاص داده‌اند. براساس این گزارش دانشگاه اصفهان، شیراز، شهید بهشتی، علامه طباطبایی، تبریز، شهید چمران اهواز و صنعتی اصفهان به ترتیب رتبه‌های چهارم تا دهم را به دست آورده‌اند. پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با به کارگیری روش‌های علم سنجی و کتاب سنجی نسبت به ارزیابی عملکرد دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی به منظور شناسایی برترین‌ها و ایجاد انگیزه در پدیدآورندگان انتشارات علمی فعالیت می‌کند.

رتبه دانشگاه‌ها که بر اساس تولید علم در ISC گزارش شده مربوط به سهم انتشارات علمی دانشگاه‌های یاد شده به زبان فارسی است و به طور طبیعی هم دانشگاه‌های یاد شده و هم دانشگاه‌های دیگر به ویژه دانشگاه‌های صنعتی و پزشکی بخش مهمی از انتشارات خود را به زبان انگلیسی در مجلات معتبر بین المللی چاپ می‌کنند که جایگاه این دانشگاه‌ها از این نظر رفیع و در خور توجه است.
مرجع : ایرنا

یاسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۱۳:۲۰
ما رکورد زدیم ... (189193)
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۱۵:۰۴
پرچم دانشگاه اصفهان بالاس! (189240)
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۱۵:۵۳
ISC که مفت گرونه. (189265)