به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۰۸:۴۸
 
۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ساعت ۰۰:۳۷
کد مطلب : ۲۵۲۵۵
بازداشت گسترده در ترکیه به اتهام پولشویی ۸۷ میلیارد یورویی

وزیر ترك از تاجر ایرانی ۵۰ میلیون دلار رشوه گرفته است

گروه بين‌الملل: ظفر چاغلایان وزیر اقتصاد ترکیه که پسرش روز سه‌شنبه به اتهام دریافت رشوه از یک تاجری ایرانی بازداشت شده بود، خود نیز متهم به دریافت رشوه از این تاجر شد.
عليرضا ضراب،  تاجر ایرانی و از شركاي بابك زنجاني جزو بازداشت‌شده‌هاست
عليرضا ضراب، تاجر ایرانی و از شركاي بابك زنجاني جزو بازداشت‌شده‌هاست
به گزارش دويچه‌وله، پلیس استانبول طی عملیاتی جنجال‌برانگیز که از دولت ترکیه مخفی نگه داشته شده بود، ۵۲ تن را به اتهام پولشویی و فساد مالی بازداشت کرد؛ عملیاتی که با واکنش منفی شدید رجب طیب اردوغان نخست وزیر این کشور مواجه شد و تاکنون ۲۹ مامور بلندپایه اداره پلیس ترکیه، از جمله حسین چاپکین رئیس پلیس استانبول از کار خود برکنار شدند. اردوغان از اینکه پلیس ترکیه از یک سال پیش در جریان آنچه که مطبوعات ترکیه «بزرگ‌ترین فساد مالی تاریخ کشور» عنوان می‌کنند، بوده، اما موضوع را از دولت پنهان نگه داشته، به شدت خشمگین است.

در میان بازداشت‌شدگان پسران سه وزیر ترک، همچنین مصطفی دمیر، شهردار منطقه فاتح استانبول و عضو حزب حاکم عدالت و توسعه به همراه سلیمان ارسلان، رئیس بانک دولتی هالک بانک نیز به چشم می‌خورد. بازداشت‌ها به اتهام نقل و انتقالات غیرقانونی به ارزش ۸۷ میلیارد یورو و قاچاق طلا برای دور زدن تحریم‌های ایران توسط رضا ضراب تاجر ایرانی‌تبار شهروند ترکیه بوده که در این راستا ده‌ها میلیون دلار به مقامات و تجار ترک رشوه داده است.

روزنامه «تودیز زمان» گزارش داد که اسنادی وجود دارد که نشان می‌دهد چاغلایان ۱۰۵ میلیون لیره (بیش از ۵۰ میلیون دلار) از ضراب رشوه دریافت کرده تا در پولشویی‌ها و قاچاق طلا به این تاجر ایرانی کمک کند. طی دو روز گذشته چاغلایان در انظار عمومی دیده نشده بود، اما روزنامه «خبردار» ترکیه نوشته است که وی روز پنجشنبه در حالی که منتظر رسیدن نخست وزیر مجارستان برای استقبال رسمی از وی بود، دستان خود را بلند کرده و دعا کرده است که «خدایا از شر ظالم حفظم بدار».

به دنبال برکناری ۲۹ مامور ارشد پلیس، اتحادیه اروپا و آمریکا از ترکیه خواسته‌اند که با جدیت و رویکردی فراجناحی با پرونده فساد مالی برخورد کند. روز پنجشنبه پرونده ضراب به همراه هشت نفر دیگر به دادگاه ارسال شد. گفته می‌شود که پلیس ترکیه برخلاف وزارت امنیت ملی (استخبارات) بیشتر از اردوغان، به فتح‌الله گولن یکی از رهبران پرنفوذ مذهبی کشور تمایل دارد، کسی که چندین سال است در آمریکا به سر می‌برد و اخیرا جنگ لفظی میان وی و اردوغان بالا گرفته است.

روزنامه تودیز زمان می‌نویسد که گولن که شبکه‌ای از ده‌ها رسانه، هزاران مدرسه و بنگاههای خیریه در ترکیه را در اختیار دارد، هرگونه دخالت در موضوع افشای فساد مالی اخیر را رد کرده است. روزنامه حریت نیز طی گزارشی که در سایت خود منتشر کرد، گفته است که اردوغان جلسه‌ای با چند مقام ارشد ترکیه داشت که چاغلایان نیز یکی از آنها بود. بر اساس این گزارش، گفته می‌شود که چهار وزیر ترکیه از جمله وزیر اقتصاد، وزیر کشور و وزیر شهرسازی که پسران آنها به اتهام دریافت رشوه بازداشت شده‌اند، به صورت شفاهی درخواست استعفا کرده‌اند.

۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۰۰:۴۴
من موندم چطور میشه شخصی در سن 29 سالگی انقد پول داشته باشه (190196)
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۰:۴۰
کی 29 سالشه؟؟؟
دوما داشته تحریمها رو دور میزده تا بتونه واسه تو قدرنششناس نفت بفروشه یا دارو وارد کنه یا مواد اولیه یا صنایع خاص و ....

عزیز من اگر اینطور آدمها نبودن که وضعمون خیلی بدتر بود

اگرچه رشوه همیشه بده ولی ما چارهای نداشتیم وقتی تحریم غیر قانونی کردنمون (190209)
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۳:۰۵
همین که عکسش این بالاست 29 سالشه
چی میگی برای خودت؟
رفته با ابرو گوندش ازدواج کرده که برای من دارو بیاره؟
100 سال دیگه هم نمیخوام توسط همچین آدمی برای من دارو بیاد
انشاالله شما اون دنیا با همین آقا محشور بشی ببینی کار خیر چقد ثواب داره
تحریم های غیر قانونی بخاطر اعمال بشدت قانونی خودمون بود
امیدوارم شوخی کرده باشی که این آقا بفکر منو تو بوده،8 سال رئیس جمهورت بفکر منو تو نبود حالا میای میگی....آره آقا تو راس میگی رابین هود بوده ایشون (190252)
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۷:۲۳
یک سوال فنی
به نظرت این آقا که به اصطلاح خیلی به فکر ما بودن از این اعمال خدا پسندانه سود هو میکردن؟ چقد؟
سوال دوم که فنی تره
دوست عزیز فکر میکنی این آقا و امثال این آقا موافق اینن که تحریما برداشته بشه یا نه؟ فکر میکنی اینا موافق توافقنامه ژنو هستن یا نه؟
سوال سوم خیلی خیلی فنی
کلا فکر میکنی!؟ (190324)
ترکیه رو هم ترکوندیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۴:۳۹
دوست عزیز کاغذ پاره که دور زدن نداشت این روشها حتما از نظریه های مدیریت جهانی بنده خدا بوده که ایران که هیچ ترکیه رو هم به هم ریخت (190275)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۵:۲۳
اگه پررو بازی در نمی آوردیم مجبور نبودیم برای دور زدن تحریم ها یه عده میلیاردر یک شبه که با پول مردم به همه چیز رسیده اند را نامور رشوه دادن پول بیت المال به ترک ها بکنیم (190288)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۲۳:۲۹
عزیزم خلاف حلافه چرا توجیه میکنی این پول هم مال ملت بوده از جیب باباش نیست . از کی داری دفاع میکنی ؟ از همونهایی که دستشون تو جیب من و تو ه ؟ پایداریها همش تو این 8 سال تخلف کردند تو همه زمینه ها. دور زدن تحریم چه صیغه ایه محمود مجبور بود الکی گنده بیاد که دست به دامن یه عده دزد و قاچاقچی از خدا بی خبر بشه. البته همه میدونن چرا این اشخاص تو ایران محاکمه نمیشن از روز هم روشنتره چون یه عده منافعشون ایجاب میکنه که اینها باشن (190412)
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۰:۴۸
اگر منظورت بابک زنجانی هست که 43 44 سالشه (190212)
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۳:۰۰
نخیر منظور رضا ضراب بود نه ب ز (190251)
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۱:۵۳
برو تحقيق كن ارتباط بين اين بابا و هلدينگ سورينت و اينكه اين بابا در مدت 5 سال از سال 2008 يا سال 86 خودمون اين شكلي به ثروت عظيم دست پيدا كرده كه طبق ادعاي رسانه ها ترك حجم عظيمي از پول نفت ايران به دليل تحريم به اين طريق كه اين بابا يه حلقه ماجراس انتقال داده ميشده (190231)
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۲:۱۲
جای تعجب نداره طی دوران تحریمها از امثال ضرابها کم ندیدیم شهرام جزایری،بابک زنجانی وغیره .... شاید فراموش کردید یک کامیون طلا چطور کمتر از 24 ساعت به مس تبدیل شد و یا 18.5 میلیارد دلار و شمش طلای ارسالی به سوریه در خاک ترکیه ضبط شد و صاحبی براش پیدا نشد تا انجا که اقای اردوغان این محموله را موهبت الهی قلمداد کرد البته این رشته سر دراز داره تا جایی که الان میبینیم 750 میلیارد دلار درامد دوران حکومت آقای دکتر .... که در کمال سکوت اکثریت برادران مجلسی که الان کاسه داغتر از اش هستند چطور با پرداخت حق السکوت به وکلای ملت تارومار شده افرین که این مقاومتها (190237)
دقیق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۳:۴۴
البته یادمون نره تو ایران وقتی دست اینا رو میشه که با یه طیف دیگه مخالفت میکنن یا به نوعی اونا رو هم دور میزنن مثل داستان همین بابک با (...)!
وگرنه تا سالهای سال هیچ کس هیچی نمیفهمه ... (190262)
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۳:۳۴
. . . کشورهایی که در تحریم هستند ناچارا در مواجهه با تحریم ودور زدن آن همواره با معضل فساد روبرو می شوند وگرنه ضرابی وزنجانی در حدی نیستند که چنین سرمایه ای داشته باشند بلکه از این اوضاع هست که می بینیم صاحب سرمایه عظیم می شوند (190258)
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۵:۱۸
اگر درآمدی اینچنینی امثال این آقا و( ب ز) ها نداشتن اون موقع جای تقدیر داشت نه این که از سر تحریم ملت و سختی این ملت به این نون و نوا برسن (190285)
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۰۰:۴۵
اینطوری با رشوه برخورد میکنن
قابل توجه مسئولین
تو بحث فساد مالی مردم با هیچکس اصلاح طلب اصولگرا و .... شوخی ندارن و از نظام خواهان برخورد قاطع هستیم چه مرتضوی باشه چه محسن هاشمی چه محجوب چه .... (190197)
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۰:۵۲
در ترکیه اسلام آمریکایی حاکم است ومورد قبول ما نیست (190214)
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۳:۱۰
. . .
شما دینتو هرجور که دوست داری داشته باش اما تو زندگی شخصیت به من تعمیمش نده نگو ما بگو من (190255)
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۰۱:۰۶
چقدر شبیه شوهرایرانی ابرو گندزخواننده ترکیه میمونه! (190198)
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۰:۰۱
خب خودشه زرنگ (190208)
آبين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۱:۵۴
خوب خودشه (190232)
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۰۱:۱۵
چرا کسی جلوی بابک رو نمیگیره؟؟؟؟؟ (190200)
لعنت به تحریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۰:۴۸
عزیز من کار خلافی نکرده
ایشون پایه پولش رو زمانی بنا کرده که روزی 17 میلیون در میاورده و بعدش آپارتمان تو تهران اون زمان شاید کمتر از این مقدار قیمتش بود
ایشون با رابطه به جای خوبی رسیده//این حرفهایی که الان همه میگن کی بود کی بود من نبودم و ما این رو اصلا نمیشناسیم رو هم باور نکن // مطمئن باش اگر ایشون رو نمیشناختن و ایشون از اسمشون استفاده میکرد پدرش رو درمیاوردن

الان سرمایه دار مثل بابک کم نیست // این هم به خاطر اینکه به ایران در دور زدن تحریم کمک کرده لو رفته // الان هم اونقدر بهش گیر میدن مثل خیلی ها از ایران میره و دست من و تو و کلی کارمنداش میمونه تو حنا
به نظر من امثال بابک از خلا قانون استفاده کردن تا بی قانونی و نمیشه اونها رو محکوم کرد و در صورت محاکمه بیه جریمه خیلی کم میشه و بعد مطمئنا سرمایه اش رو تو ایران نگه نمیداره
اقدامشون در دور زدن تحریم ها هم بسیار ستودنی نیست و دستشون درد نکنه (190210)
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۰:۵۳
چاقو دسته اش را نمی بره (190215)
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۱:۱۶
به نظرت چرا؟ (190221)
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۵:۲۲
متاسف برای بعضی که سنگ امثال این آقایونو به سینه میزنن .شما تو دنیا یا باید یک تولید کننده نمونه باشی که به این ثروت برسی یا با پولشویی و اونم از صدقه اقتصاد مافیای (190287)
حميدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۰۱:۳۹
دلمون خوشه به امريكا باج نميديم، بجاش داريم به چين و هند و اين تركیه و دیگر کشورهای درپیت باج نمی داديم،!!! اگه استقلال اينجوريه ، من چاكر همه هم هستم بي زحمت بگيد همون استعمارگرا بيان استعمارمون كنن،!! بخدا شاهكاريم ما،!!! ماشينهاي امريكايي را تحريم كرديم بجاش دربدر ماشيناي چيني و كره اي شديم،!!! كاديلاك بده ،!!!! ليفان خوبه،!!!!!!!!!!! (190201)
urmia
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۰:۴۸
. . . دیگه باید به اینجور چیزا عادت کنیم. چون به چشم خودم دیدم که پاسپورت افغانستان معتبرتر از پاسپورت ایرانه. اینو از رفتار مسولین فرودگاه می شه فهمید (190211)
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۱:۲۵
دوست من با همه ی حرفات موافقم ولی انصافا الآن ترکیه در سطح جهانی از ما 2-3 مرتبه بالاتره پس درپیت نیست بنظر من ما می تونیم با برقراری ارتباط با ترکیه از مزایاش استفاده کنیم ولی با چین شدیدا مخالفم اجناس بی کیفیت و غیراستانداردش که تو بازار خودش فروش نداره میده به ایران ما هم با کمال میل می خریم. (190224)
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۵:۵۷
ترکیه هرچی داره از اروپا داره بخاطر روابط خوب با غرب هست و گرنه ترکیه خودش همچین قدرت بزرگی هم نیست (190295)
معمـــــار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۳:۵۲
ای قربون آدم چیز فهم... (190266)
قادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۷:۵۶
خود بر تر بینی و کبر و غرور هست که مارو به این روز انداخته
یه عده ازما معتقدیم امریکایی و غربی ها یه مشت گاو چرون وحشی هستند.
...
چون الان اونا کجان ما کجاییم
تا وقتی ادمای مثل شما که ادعای روشن فکری میکنند اینه وضعشون ما اصلا نمی تونیم (190337)
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۰۷:۱۱
پول زبان بسته این مردم چطور داره غارت میشه خدایا به دادمان برس. دیگه بسه رسوایی (190203)
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۰:۵۶
خداوند سرنوشت هیچ ملتی را تغییر نمی دهد مگر اینکه خودشون بخواهند (190217)
ناشناس
Canada
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۰۷:۲۷
آخ که این تحریمها چه ضررها به مردم بیچاره ما وارد کرده و چه افرادی به چه ثروتهای افسانه ای به پشتوانه چه کسانی که همیشه از تحریمها حمایت می کنند رسیده اند شوخی نیست راستی اگر 87 میلیارد یورو رو به تومان تبدیل و تقسیم بر 70 میلیون ایرانی کنیم به هر نفر چقدر می رسد؟ تازه چقدر دیگه از ثروت ایرانیها در چین و روسیه و دبی و جاهای دیگه بخاطر تحریم مورد سوء استفاده قرار می گیره خدا داند!!!! (190205)
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۲:۲۹
خلاصه هممون سر کاریم تا اینجا. (190242)
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۳:۲۸
خوب داداشم همونطور که جنگ نعمت بود و بعضیها توی زمان جنگ مشغول بچاپ بچاپ بودند الان هم تحریم نعمته دیگه!!!!!!!! (190257)
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۹:۰۵
تحریمهارو هم بردارند باز واسه اونطرفی ها میشه یک نعمت بزگ!!!

تا دوسال قبل این تحریمهای شدید نبود اون موقع همه چی گل وبلبل بود؟؟؟؟!

ساختار اقتصاد ما ناسالم ورانتی است تا درست نشود در هر شرایطی فساد خواهد بود!

چون خود رانت یعنی فساد. (190367)
ناشناس
Canada
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۰۷:۳۷
کاش پلیس ترکیه می اومد از بابک زنجانی هم بازجویی می کرد تا مشخص می شد ایشان به چه کسانی رشوه دادند و با چه کسانی زد و بند دارند (190206)
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۰:۵۷
خوش به حال مردم ترکیه همچین پلیس مردمی وبا وجدانی دارد (190218)
دریاچه ارومیه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۱:۱۳
دوستان عزیز به مبالغ و اخبار رشوه و اختلاس توجه نکنید اینها مهم نیستن واسه اینکه دارین اعصابه خودتونو خراب میکنین .اما نکته جالب میدونین چیه
اینه که احزاب آزاد ترکیه چی میکنن با حزب سر کار
یاد بگیریم (190220)
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۷:۲۹
ای کاش پلیس ترکیه

به فساد اقتصادی در کشور ما هم رسیدگی میکرد (190327)
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۰۹:۲۶
یکی به این بابک بگه جونتو و یه مقداری از پولتو بردار و برو خارج دنبال زندگیت چون همین روزا کله پات میکنن (190207)
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۱:۰۰
توچقدر با غیرتی!!!!!!!!!!!

باید محاکمه بشه و مشخص بشه این ثروت افسانه ایی رو چه جوری بدست آورده وچقدرش مال خودشه وچقدرش مال دیگران است واین فقط کارگزار اون هاست؟؟

البته قبول دارم امکان کشف حقیقت در مورد صاحبان ثروتهای باد آورده رانتی نامشروع تقلبی ناعادلانه تو کشورمون تقریبا" نزدیک به محال است (190219)
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۶:۰۳
مثل اینکه باورت شده این اقا مهره اصلی هست این داستان اگه واقعیت داشته باشه واین اقا واقعا این همه ثروت رو بدست اورده بود مثل خاوری از ایران فرار میکرد اون خاوری بخاطر خطر جونش فرار کرده این اقا داخل کشور راه میره و پیانو میزنه !!! باور کن این اقا رو انداختند جلو تا اون افرادی که پشت این فجایع هستند پیدا نشند این اقا اصلا بهش میخوره این همه پول داشته باشه همش یک نوع فیلمه برای رد گم کنی که توی این یک دهه چه کسانی مملکت رو به خاک سیاه نشوندند (190297)
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۲:۰۳
خپ شما چرا ار این دستگیری ها ذوق زده شدین؟! (190235)
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۲:۳۷
هرجا سخن از فساد مالی میاد یه ایرانی درگیر این کاره (190243)
علوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۲:۴۱
عزیزان برادر ایشان نه زرنگ است و نه بسیار زیرک!!! ایران برای دور زدن تحریم ها با پول این ملت از جوانان تاجر استفاده می کند تا شک بر انگیز نباشدو این می شود که بابک زنجانی ها،رضا ضراب ها و...بوجود می آیند....
این پول و سرمایه ی مردم بیچاره است که به جای اینکه در تحقیق و رشد اقتصادی ، اجتماعی و علمی ایران صرف شود هزینه رشوه و سرمایه دار شدن بابک زنجانی ها و....می شود . . . .
ما می توانستیم بدون شعار و تهدیدعلوم و تکنولوژی انرژی هسته ای را داشته باشیم ولی وقتی تهدید و شعار ها به میان آمدن جهان برروی این شاخه علم در ایران حساس شد و این همه هزینه بیهود و مطمئنا در نهایت هیچ!!!!!
ای کاش سران نظام به جای تصمیمات احساسی با زیرکی عمل می کردند و حساسیت بوجود نمی آوردند. اینکه بگوییم آنها دشمن ما هستند اکثریت ایرانیان آنرا قبول نمی کنند و این موارد این مطلب را بیشتر نشان داده (190245)
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۲:۴۴
پدر آقای ضراب از تولیدکنندگان فولاد در استان آذربایجان شرقی هستند. و خانواده ای بسیار پولدار دارند. (190246)
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۸:۳۷
هرچقدرم تولیدکننده باشه انقد پول نداره که یه رقم رشوش 50 میلیون دلار بشه
سر خودتو شیره نمال اینا پول ایرانی های فلاکت زدس
اینا پول منوتوئه دست ایشون با زن خوانندشون داره خرج میکنه (190355)
حسن
United States
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۲:۴۹
این چه بدبختی است با چه هزینه ای باید مملکت را با این تخلفات عجیب اداره کرد که به راحت میلیون ها دلار را رشوه میدهند از خارج و داخل عجب مملکتی داریم (190247)
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۳:۲۶
خوب دیگه پایداری میخواید و مقاومت می کنید و دوستدار تحریم هستید اینهم عوارضشه!!!!!!!!!
یه زمانی جنگ نعمت بود الان هم تحریم نعمته!!!!!! (190256)
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۷:۱۵
واقعا چه ظرفیتهایی در این 8 سال داشتیم برای پولدرا شدن از دست رفت

ظرفیت حیف شد

این آقایان از ظرفیت استفاده کردند و ما تماشا کردیم

ظرفیتی که با نابودی ایران بدست یک عده ای آمد .

آفرین بر این مدیریت دکترو دوستانش ؟

و افسوس بر سکوت و خاموشی مردم ایران در این سالها

ثروت کشور را به باد دادند و ما و وکلای مجلس ؟ به سکوت گذراندیم (190322)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۹:۰۱
در ایران هیچ خبری نیست این آقای ضراب به چه کسانی در ایران رشوه داده (190363)
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۲۰:۰۳
همیشه پای یک ایرانی در میان است (190382)
خشی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۲۱:۲۸
دولتمردان از بر خورد دولتمردان ترکیه با اینگونه فساد درس بگیرند (190392)