به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۹:۵۲
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۳۰ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب : ۲۵۴۴۱

بازی‌های​گرسنگي گيشه را فنح کرد/تصاوير

گروه فرهنگ و هنر: «بازی‌های گرسنگي: گرفتن آتش» به دنبال یک فروش ۴۰۰ میلیون دلاری در آمریکای شمالی است. فروش کلی فیلم در این محل از مرز ۳۶۰ میلیون دلار گذشته است.
تحلیل‌گران اقتصادی سینما عقیده دارند این فیلم تا پایان زمان اکران عمومی خود در آمریکای شمالی، می‌تواند به این رقم فروش دست پیدا کند.  در حال حاضر فروش هفتگی قسمت دوم این اکشن ماجراجویانه در آمریکای شمالی به حدود 10 میلیون دلار رسیده است، این در حالی است که چهار هفته از نمایش عمومی آن می‌گذرد. فروش بین المللی فیلم در حدود چهار هزار سالن نمایش 69 کشور جهان هم به رقم بالای 373 میلیون دلاری رسیده است.  با اضافه کردن رقم فروش 357 میلیون دلاری آمریکای شمالی به این رقم، رقم کلی جهانی فیلم (هم آمریکا و هم بقیه کشورهای دنیا) به 730 میلیون دلار می رسد. 
 


تحلیل‌گران اقتصادی سینما می‌گویند فروش 730 میلیون دلاری «بازی‌های هانگر :گرفتن آتش» در عرض چهار هفته یک رقم خیلی خوب برای این فیلم است.  برمبنای این رقم فروش کلان در این مدت کوتاه، اهل فن می‌گویند فروش کلی جهانی این اکشن ماجراجویانه و نوجوانانه به بالای یک میلیارد دلار خواهد رسید.  به نوشته سایت اینترنتی ددلاین، قسمت دوم «بازی‌های هانگر» با هزینه بالای 130 میلیون دلاری تهیه شده و تهیه کنندگانش از صرف این هزینه بالا پشیمان نیستند.  جنیفر لاورنس، لیام همسورث، جاش‌ هاچرسن، دانلد ساترلند، وودی هارلسن و فیلیپ سیمور هافمن بازیگران اصلی این اکشن ماجراجویانه هستند.
 
قصه فیلم درباره دو کاراکتر اصلی و نوجوان آن کاتنیس و پیتا (با بازی لاورنس و هاچرسن) است که پس از برنده شدن در مسابقه سخت بازی‌های هانگر، به شهر خود برمی‌گردند .  در شهر از آنها به عنوان قهرمان ملی استقبال می‌شوند، برنده شدن این دو نوجوان، باعث هیجان زیادی در بین اهالی شهر می‌شود و یک شورش عمومی در می‌گیرد.  مسئولان شهر که نگران از دست دادن موقعیت خود هستند، تصمیم به مقابله جدی با کاتنیس و پیتا می‌گیرند و طرح قتل آنها را می‌ریزند.  «بازی‌های هانگر: گرفتن آتش» در سه روز اول اکران عمومی خود در آمریکای شمالی 158 میلیون دلار فروش کرد و باعث تعجب و شگفتی تحلیل‌گران اقتصادی سینما شد.
 



یک چنین رقم بالای برای افتتاحیه یک فیلم سینمایی در اواسط فصل پاییز، حکم یک اتفاق تازه را داشت و کمتر کسی پیش‌بینی این رقم فروش کلان را برای آن می‌کرد.  قسمت اول فیلم سال قبل به روی پرده سینماها رفت. این فیلم با یک افتتاحیه 152 میلیون دلاری، حدود 408 میلیون دلار در جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی فروش کرد.  هزینه تولید این فیلم حدود 78 میلیون دلار شده بود و قصه شهری را تعریف می‌کرد که حال و هوایی شبیه حکومت‌های دیکتاتوری و کمونیستی دارد.  در این شهر جوانان برخلاف میل باطنی‌شان، برای بازی در یک مسابقه خطرناک سالانه به نام بازی‌های هانگر انتخاب می‌شوند.  این بازی فقط یک برنده نهایی دارد، که با شکست دادن و کشتن بقیه شرکت کنندگان مسابقه به این مقام می‌رسد.
مرجع : فارس