به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۲:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۲۰ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب : ۲۷۶۵۴

اظهارات عضو خبرگان درباره قدمت ولایت‌فقیه

گروه سياسي: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: «از قرن چهارم هجری تا قرن چهاردهم یک هزار و ۱۳۲ بار فقها به ولایت فقیه با هفت نام حاکم، امام، فقیه، سلطان، ناظر، نایب الفقیه و امیر اشاره کرده‌اند.»
اظهارات عضو خبرگان درباره قدمت ولایت‌فقیه
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی شامگاه پنجشنبه در آیین سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) در مسجد مهدیه شهر همدان افزود: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون اهمیت وجود ولایت فقیه در کشور برکسی پوشیده نیست زیرا امام راحل (ره) با ولایت فقیه توانستند قطره‌هاي قیام علیه استکبار را به دریایی خروشان تبدیل کرده و کاخ دو هزار و 500 ساله شاهنشاهی را در هم بکوبند.

وی گفت: پس از انقلاب نیز اگر ولایت فقیه بر کشور حاکم نبود تاکنون آسیب‌هاي زیادی به نظام جمهوری اسلامی وارد مي‌شد که نمونه بارز این آسیب‌ها در کشورهایی که بتازگی نهضت کرده اند مشاهده مي‌شود. وی با اشاره به ناآرامی‌هاي کشور مصر عنوان کرد: نبود رهبری واحد در کشورهایی مانند تونس، لیبی و مصر پایه‌هاي این کشورها را متزلزل کرده است. وی ادامه داد: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون هیچ موضوعی به اندازه ولایت فقیه مورد هجمه‌هاي داخلی و خارجی قرار نگرفته که نسل دوم و سوم نیز گروه‌هاي هدف در این هجمه‌ها هستند.

وی افزود: برخی افراد وانمود مي‌کنند که ولایت فقیه پس از انقلاب و توسط روحانیون ایجاد شده است در حالی که از قرن چهارم هجری تا قرن چهاردهم یک هزار و 132 بار فقها به ولایت فقیه با هفت نام حاکم، امام، فقیه، سلطان، ناظر،نایب الفقیه و امیر اشاره کرده‌اند. عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هم اکنون پنج گروه از افراد در داخل کشور با ولایت فقیه مخالف هستند ادامه داد: گروه اول فقیهانی هستند که نظر آنها با عدله ولایت فقیه مطابقت ندارد اما این افراد تضعیف نظام جمهوری اسلامی را حرام مي‌دانند.

وی عنوان کرد: گروه دوم نیز افرادی هستند که در ولایت فقیه شبهه دارند که باید به شبهات این افراد پاسخ داده شود و گروه سوم نیز اصل ولایت فقیه را پذیرفته اند اما با شخص ولی فقیه مخالف هستند که مقام معظم رهبری مخالفتی با این افراد ندارند. وی تصریح کرد: گروه چهارم نیز کسانی هستند که علیه ولی فقیه مي‌باشند اما تا زمانی که به دنبال شبهه افکنی در دین و کشور نباشند نیز نظام با این افراد کاری ندارد و گروه پنجم نیز افرادی هستند که به دنبال براندازی نظام هستند که باید با آنها برخورد شود.

وی گفت: رسانه‌هاي بیگانه با انتشار اخبار و مطالب کذب همواره به دنبال انتشار اخبار دروغ و ایجاد تشنج و موج در کشور است. وی با اشاره به لزوم شناخت هر چه بیشتر امام حسن عسگری(ع) از سوی شیعیان ادامه داد: در کتاب‌هاي مختلف به سیره و مسلک زندگی این امام همام اشاره شده است اما آن گونه که باید به مسائل موجود در عصر زندگی این امام بزرگوار پرداخته نشده است. وی ادامه داد: القائات و شبهه افکنی دشمنان در زمان این امام معصوم باعث شد که دوستان امام نیز در مورد ایشان دچار شک و شبهه شوند.