E_DOC_LOCATION_20_BLOCK}'; $conf['doc']['blocks'][29] = '{TOP_DOCS_VISIT_MAIN_BLOCK}'; $conf['doc']['blocks'][30] = '{TOP_DOCS_COMMENT_MAIN_BLOCK}'; ?> جنجال بر سر هزینه درمانی سنگین‌ شارون - بهار نیوز
 
به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۱۷:۵۶
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۲۲ ساعت ۱۷:۴۴
کد مطلب : ۲۷۸۸۰
هزینه درمانی كه روی دست اسرائیل گذاشت

جنجال بر سر هزینه درمانی سنگین‌ شارون

گروه بين​الملل: هزینه درمان آریل شارون ظرف هشت سالی که در کمای کامل در بیمارستان به سر برد از مرز چهار میلیون دلار گذشت. اما با تمام تلاش‌های پزشکی و هزینه‌هایی که صرف قصاب صبرا و شتیلا شد، نتوانست به وی جان دوباره ببخشد.
جنجال بر سر هزینه درمانی سنگین‌ شارون
به گزارش پایگاه خبری بوابة الاهرام، پس از اینکه آریل شارون، نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در سال 2006 دچار سکته مغزی شد پزشکان اعلام کردند که وی زندگی نباتی دارد و باید یک معجزه رخ دهد تا شارون بتواند مجددا به زندگی بازگردد. برخی از پزشکان نیز پیشنهاد دادند تا دستگاه‌ها از بدن وی کشیده شود اما خانواده شارون همواره اصرار می‌کردند دستگاه‌های تنفس مصنوعی از بدن وی کشیده نشود. خانواده شارون تاکید داشتند که وی باید در قید حیات بماند اما پیش‌بینی نمی‌کردند که زمان کمای شارون تا به این حد طولانی شود و هزینه‌های درمانش به بحرانی برای دولت و خانواده وی تبدیل شود که جدالی را در محافل رژیم صهیونیستی برانگیزد.

پس از اینکه هزینه‌های درمان آریل شارون در سال 2011 تبدیل به بالاترین هزینه در تاریخ رژیم صهیونیستی شد، دولت این رژیم اعلام کرد که از حمایت‌های مالی برای شارون شانه خالی کرده است چرا که پس از گذشت پنج سال از کمای شارون می‌بایست خانواده‌اش نیمی از هزینه‌های درمان را پذیرفته و پرداخت کنند. دولت رژیم صهیونیستی علنا مخالفت خود را با پرداخت هزینه‌های درمان شارون اعلام و تاکید کرد که باید خانواده وی در پرداخت این هزینه‌ها مشارکت داشته باشند.

پس از اینکه هزینه‌های درمان وی از مرز تعیین شده گذشت کمیته مالی با توافق نظر با این مساله موافقت کرد که دولت رژیم صهیونیستی و خانواده شارون هزینه‌های درمان وی را با هم تقسیم کنند. در آن زمان شبکه هفت رژیم صهیونیستی گزارش داد که هزینه‌های سالانه درمان شارون به 1.6 میلیون شکل (معادل 440 هزار دلار) رسیده است و این بیشترین مبلغی بوده است که برای یک شخصیت اسرائیلی صرف شده است. وزارت دارایی رژیم صهیونیستی نیز در آن هنگام خواهان این امر شد که هزینه این درمان به جای برداشت از بودجه دفتر نخست‌وزیر از وزارت بهداشت این رژیم پرداخت شود. شارون که نامش با تعدادی از کشتارهای هولناک مردم فلسطین گره خورده است روز چهارشنبه چهار ژانویه 2006 دچار سکته‌ای شد که علت آن خونریزی شدید مغزی اعلام شد و بر اثر آن هوشیاری خود را از دست داد. از آن تاریخ پزشکان مجبور شدند که مجددا وی را وارد اتاق عمل جراحی کنند اما برایشان مشخص شد که وی از مشکلات بسیاری رنج می‌برد. در روز 12 نوامبر 2010 آریل شارون به خانه‌اش به مدت 48 ساعت انتقال داده شد اما از آنجا که پیشنهاد درمان وی در منزل کاملا شکست خورد وی به سرعت به بیمارستان انتقال داده شد.
مرجع : ايسنا