به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۶:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۶ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب : ۲۸۶۷۰۴

شیوع کووید ۱۹ در کرج از مرز قرمز گذشت

شیوع کووید ۱۹ در کرج از مرز قرمز گذشت
گروه جامعه: معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج گفت: شیوع بیماری کووید۱۹ در شهرستان کرج شدیدتر ازدوره های قبل بوده و این شهرستان از مرز قرمز گذشت.غفور قاسم پور افزود: همانگونه که هشدار داده بودیم موج کرونای دلتای سهمگین تر از دوره های پیشین کرج را در نوردیده و روز به روز به تعداد بیماران که متقاضی بستری شدن در بیمارستان‌های کرج هستند، اضافه می شود.

وی با بیان اینکه حتی افراد واکسینه شده نیز در خطر ابتلا قرار دارند، ادامه داد: وضعیت بیماری نگران کننده است و شیوع آن نیز با سرعت بالا و افسار گسیخته بسیاری از شهروندان کرجی و خانواده هایشان را گرفتار و داغدار کرده است.

قاسم پورگفت: به رغم اینکه هشدار دادیم یکی از مکان های پرخطر قابل سرایت رستوران‌ها است؛ هنوز هم عده زیادی به رستوران می‌روند و این یک هشدار جدی است و حتی آنهایی که دز اول واکسن را زدند به دلیل قدرت سرایت بالا مستعد ابتلا هستند. بنابراین از حضور در اماکن تجمعی و سربسته به جد پرهیز کنند.وی از اصناف نیز خواست کرکره های مشاغل غیر ضروری را پایین بکشند وتوصیه ها وبخشنامه های ابلاغ شده را اجرایی کنند.

قاسم پور برگزاری مراسم مختلف، همایش ها، اجتماعات و همین‌طور مراسم عروسی و عزا را در شرایط فعلی خطرناک توصیف و اعلام کرد: تمام فعالیت هایی که ایجاد اجتماعات را در پی داشته باشد ممنوع است.قاسم پور از ادارات نیز خواست تا بخشنامه فعالیت با حداقل ظرفیت حضور کارکنان را در کرج اجرایی کنند.

در پی افزایش ابتلا و موج پنجم شیوع کرونا و بر اساس آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا تنها گروه شغلی یک در شهرهای قرمز امکان فعالیت دارند و فعالیت مشاغل گروه های ۲، سه و چهار در شهرهای قرمز ممنوع است.
بر اساس اطلاعیه ها انتظار می رود که اصناف با افزایش مسوولیت پذیری اجتماعی در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و افزایش آن به سطح بیش از ۹۰ درصد، موجب قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس در جامعه شوند. بدیهی است اتاق‌ها و اتحادیه‌های صنفی نیز با تشدید بازرسی، نظارت و برخورد قاطع با واحدهای اندک خاطی، موجب ضمانت در اجرای بیش از پیش رعایت دستورالعمل های بهداشتی خواهند بود.
برچسب ها: ویروس کرونا کرج
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها