به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۱۲:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۰۶ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب : ۲۹۵۲۸
رئیس پلیس منچستر:

بازداشت کسانی که از سوریه باز مي‌گردند

گروه بين‌الملل: یکی از روسای ارشد پلیس انگلیس با اعلام نگرانی درباره بروز تهدید تروریستی در انگلیس هشدار داد: هر کس که به سوریه رفته و قصد بازگشت به انگلیس را دارد، بازداشت می‌شود.
بازداشت کسانی  که از سوریه باز مي‌گردند

پیتر فاهی، رئیس پلیس منچستر که ریاست انجمن روسای پلیس را در برنامه استراتژی پیشگیری از تروریسم بر عهده دارد، گفت: نگرانی گسترده‌ای درباره افرادی که به سوریه می‌روند تا در جنگ داخلی این کشور حضور داشته باشند، وجود دارد.  16 مظنون به انجام اقدامات تروریستی در ماه جاری میلادی و پس از بازگشت از سوریه دستگیر شدند. البته در سال گذشته میلادی 24 تن دستگیر شده بودند. این رئیس پلیس گفت: سوریه یک محل خطرناک است و شما اگر به آنجا بروید و بخواهید به انگلیس بازگردید، دستگیر می‌شوید. ما این افراد را متوقف کرده‌ایم چرا که در مورد آنچه که می‌خواهد رخ دهد، آگاهی داریم.

یکی از افراد جدا شده از گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در سوریه هشدار داد که القاعده در حال تعلیم و آموزش صدها شهروند انگلیسی برای مبارزه در سوریه است تا به شبه‌نظامی بدل شده و در جریان بازگشت به انگلیس حملاتی را ترتیب دهند.این فرد که مراد نام دارد، به روزنامه دیلی‌تلگراف گفت: سایر شهروندان از کشورهای اروپایی و ایالات متحده برای ساخت بمب و انجام اقدامات تروریستی پیش از بازگشت به کشورهایشان آموزش می‌بینند.

رئیس پلیس منچستر افزود: یک نگرانی واقعی درباره اینکه چه کسی ممکن است رادیکال باشد یا چه کسی آموزش اقدامات تروریستی دیده، وجود دارد. اگر فردی در اقدامات تروریستی دخیل باشد، قصد برنامه‌ریزی برای افعال تروریستی داشته باشد یا به تامین مالی برای اینگونه اقدامات دست بزند، خلاف قانون عمل کرده است. پلیس انگلیس نگران رفاه جوانانی است که به سوریه رفته‌اند و باید تحت آموزش‌های خاص قرار بگیرند. وی اعلام کرد که پلیس باید با سازمان‌ها و مدارس از نزدیک همکاری کند چراکه سرویس‌های اطلاعات انگلیس تخمین می‌زنند که حدود 500 انگلیسی در حال حاضر در سوریه هستند. نظارت امنیتی در فرودگاه‌ها به ویژه بر افرادی که از استانبول پرواز می‌کنند تا به سوریه بروند، افزایش یافته است.

مرجع : ايسنا