به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۲۰:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۶ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب : ۳۲۲۹۷

گوآرديولا گران‌ترين سرمربي فوتبال جهان

گروه ورزشی: سرمربي بايرن مونيخ با دريافت 17 ميليون يورو در سال گران‌ترين سرمربي حال حاضر فوتبال جهان شناخته شد. ماريو گوتسه در کنار فرانک ريبري بيشترين دستمزد را در ميان بازيکنان بايرن دريافت مي‌کند.
گوآرديولا گران‌ترين سرمربي فوتبال جهان
روزنامه بيلد آلمان در گزارشي از دستمزد سالانه پپ گوآرديولا، سرمربي بايرن مونيخ و بازيکنان اين تيم رونمايي کرد. گوآرديولا که در اين فصل هدايت باواريايي‌ها را برعهده دارد سالانه 17 ميليون يورو دريافت مي‌کند رقمي که او را به گرانترين بازيکن حال حاضر جهان تبديل کرده است. گوارديولا فصل نخست خود را در بايرن مونيخ پشت سرمي‌گذارد. او پس از آنکه يوپ هاينکس بايرن مونيخ را قهرمان سه گانه فوتبال آلمان کرد، جانشين او شد.

در ميان بازيکنان بايرن مونيخ هم فرانک ريبري بيشترين دستمزد را دريافت مي‌کند. او سالانه 12 ميليون يورو مي‌گيرد که با توجه به آن که در ميان سه نامزد نهايي بهترين بازيکن جهان قرار گرفت، طبيعي است که بيشترين دستمزد را به خود اختصاص دهد اما نکته جالب در اين فهرست قرار گرفتن ماريو گوتسه در کنار فرانک ريبري است به طوري که اين مهاجم جوان هم که نخستين فصل خود را در بايرن پشت سر مي گذارد همچون ريبري سالانه 12 ميليون يورو دريافت مي‌کند. فيليپ لام و باستين شواين‌اشتايگر هم با دريافت 10 ميليون يورو در رده دوم قرار دارند. تياگو آلکانترا، توماس مولر و مانوئل نوير هم به 8 ميليون يورو در جايگاه‌هاي بعدي قرار دارند.

دستمزد ديگر ستاره‌هاي بايرن:
* آرين روبن و ديويد آلابا 7 ميليون يورو
* ژاوي مارتينس و ژروم بواتنگ 6 ميليون يورو
* فان بويتن و ماندزوکيچ 5 ميليون يورو
* توني کروس و پيزارو 4 ميليون يورو
* دانته و باد اشتوبر 3.5 ميليون يورو
* شاکري 2.5 ميليون يورو
* کونتنتو 2 ميليون يورو
* اشتارک 1.5 ميليون يورو
* هوگبرگ 1 ميليون يورو