به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۲:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۰۶ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب : ۳۲۸۲۳۰

حضور سپاه در نمایشگاه دفاعی قطر

حضور سپاه در نمایشگاه دفاعی قطر
گروه بین الملل: حضور سپاه پاسداران در نمایشگاه دفاعی قطر، متحد آمریکا حاشیه‌ساز شدە است. به گفته رسانه‌ها، غرفه وزارت دفاع ایران در این نمایشگاه، در همسایگی شرکت سازنده پهپادی بنا شده کە آمریکا توسط آن سردار سلیمانی را ترور كرده بود.
حضور سپاه پاسداران و تجهیزات نظامی ساخت جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه دفاعی قطر واکنش‌های زیادی را به دنبال داشته است. وزارت امور خارجه آمریکا  نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرد.ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این باره گفت: «ما عمیقاً از حضور مقامات نظامی ایران و افسران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در نمایشگاه دفاعی دوحه قطر، نگران و ناخرسند هستیم».
او در ادامه ایران را "بزرگترین تهدید و عامل بی‌ثباتی دریایی در منطقه خلیج فارس" خواند. ایران در این نمایشگاه چند مدل هواپیما، موشک و سایر تجهیزات نظامی را به نمایش عمومی گذاشته است.
خبرگزاری رویترز دربارە حضور ایران در این نمایشگاه نوشت : «سپاه موشک‌هایش را در کشوری به نمایش گذاشته که میزبان بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه است.»
ایالات متحده آمریکا به عنوان متحد اصلی قطر، سپاه پاسداران را تروریست می‌داند و تحریم‌های سرسختانەای علیه نیروهای نظامی ایران وضع کردە است. وزارت دفاع کە غرفه ایران را نمایندگی می‌کند نیز مشمول این تحریم‌هاست.
 برخی از فرماندەهان سپاه در نمایشگاه صنایع دفاعی قطر حضور دارند، از جمله فرمانده نیروی دریایی سپاه. همین موضوع باعث توجه بیشتر رسانه‌های آمریکایی شدە است.
حضور سپاه پاسداران در نمایشگاه دفاعی دوحه در حالی است کە قطر از متحدان نزدیک و منطقەای ایالات متحده به شمار می‌رود و میزبان مقر فرماندهی مرکزی پنتاگون در پایگاه هوایی العدید است.




 
برچسب ها: سپاه پاسداران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها