به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ساعت ۰۸:۲۲
کد مطلب : ۳۳۵۵۶

داعش یکی از رهبران‌القاعده را کشت/عكس

گروه بين‌الملل: یکی از نزدیکان اسامه بن لادن بنیانگذار و ایمن‌الظواهری رهبر کنونی گروه القاعده روز یکشنبه ۴ بهمن در حمله‌ای انتحاری در شهر حلب واقع در شمال سوریه، کشته شد.
داعش یکی از رهبران‌القاعده را کشت/عكس
دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده است ابو خالد السوری که به نام باسم ابو عمیر الشامی نیز شهرت دارد، در این حمله انتحاری کشته شده است. ابو خالد السوری، فرماندهی گروه اسلامگرای احرار الشام را بر عهده داشت، که از گروه‌های مسلح مخالف حکومت بشار اسد است. او به همراه شش تن از همراهانش به دست نیروهایی از گروه دولت اسلامی عراق و شام، موسوم به داعش، کشته شده است. ابوخالد السوری در جنگ‌های افغانستان و عراق نیز حضور داشت.

از چند ماه پیش گروه‌های اسلامگرای حاضر در سوریه، با یکدیگر در جنگ هستند. این درگیری‌ها به کشته شدن صد‌ها نفر از مخالفان اسد در چند ماه اخیر انجامیده است. خبرگزاری رویترز به نقل از دو تن از افراد مسلح نزدیک به گروه احرار الشام گزارش داده است که پنج تن از نیروهای داعش، وارد پایگاه فرماندهی گروه احرار الشام در حلب شدند و با نیروهای حاضر در آن درگیر شدند.

بنا بر این گزارش، در این میان، یک نفر از مهاجمان، بمب همراه خود را منفجر کرد و به کشته شدن ابو خالد السوری و شش تن از همراهانش انجامید. یکی از این افراد مسلح گفته است: «شیخ ابو خالد شخصیت جهادی مهمی بود. او با آمریکایی‌ها در عراق و افغانستان جنگیده است. اکنون داعش با کشتن او، هدیه‌ای تقدیم آمریکایی‌ها کرده است.»

او افزود: «ابو خالد دوست نزدیک شیخ ایمن (الظواهری) و شیخ بن لادن بود.» برخی اسلامگرایان مسلح سوری برای نشان دادن اندوه خود از کشته شدن ابو خالد السوری، تصاویر او را در حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند. ایمن الظواهری چندی پیش در پیامی صوتی، ابوخالد السوری را به عنوان میانجی میان گروه‌های اسلامگرا تعیین کرد.