به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۰۰:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۰۹ ساعت ۱۹:۴۵
کد مطلب : ۳۳۸۵۷

سونی یک سوم کارمندانش را اخراج می کند

گروه فناوري: پس از کاهش شدید محصولات الکترونیکی سونی، شرکت الکترانیکس که شرکت زیر مجموعه‌ای از سونی محسوب می‌شود اعلام کرده که تا پایان سال 1000 نفر یا یک سوم از کل کارمندانش را اخراج خواهد کرد.
سونی یک سوم کارمندانش را اخراج می کند
شرکت سونی الکترانیکس واقع در سن دیگو که مسئولیت بخش تولید تلویزیون‌های سونی را به عهده دارد مدتی است که با مشکلات زیادی در زمینه فروش محصولاتش مواجه شده است و به همین دلیل ناچار است تا تعداد نیروهای کاری خود را کاهش دهد. دفتر مرکزی سونی نیز اوایل این ماه اعلام کرده بود که امسال نیروی کاری خود را به میزان 5 هزار نفر کاهش می‌دهد. ارزش سهام شرکت سونی پس از این گزارشات کاهش یافت.

سونی پیش بینی کرده که امسال در حدود 1.1 میلیارد دلار ضرر خواهد کرد که در نتیجه کاهش فروش کامپیوترهای شخصی و تلویزیون است. سونی تصمیم دارد تا بخش تولید کامپیوترهای شخصی خود را به یک شرکت دیگر به فروش برساند تا از میزان ضرر خود بکاهد.
با وجود این کاهش نیرو سونی در تلاش است که با ارائه تلفن‌های همراه پیشرفته و جدید رقابتی جدی را با شرکت‌هایی همانند سامسونگ و اپل داشته باشد و سهم خود را در این بازار پر سود افزایش دهد. سونی امسال بیش 3.8 درصد کاهش ارزش را در سهام خود تجربه کرده است.

بازار کامپیوترهای شخصی در چند سال گذشته کاهش چشم‌گیری در میزان فروش را تجربه کرده‌اند که در اثر آن شرکت‌های مختلفی تصمیم گرفته‌اند از این بازار خارج شوند. مدتی پیش شرکت ای‌بی‌ام نیز بخش تولید رایانه‌های شخصی خود را به لنوو به فروش رساند. بیشتر تحلیلگران معتقد هستند که کاهش فروش در بازار کامپیوترهای به دلیل افزایش تولید تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند است که به شدت در حال رشد هستند.
مرجع : بازارخبر