به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۰:۳۱
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۰ ساعت ۲۰:۳۵
کد مطلب : ۳۴۱۰۵

آلوده‌ترین شهرهای جهان را ببينيد/تصاوير

گروه جامعه: آلوده​ترين شهرهاي جهامن به شرح زير است.
شهر پکن در ابری پر از گرد و غبار محاصره شده است. اما این شهر تنها شهر آلوده جهان نیست. شهر پکن در حال حاضر دارای آلودگی هوای شدیدی است. در هر متر مکعب از هوا بیش از ۵۰۰ میکرو گرم ذرات خاک موجود است. این در حالی است که سالانه میزان متوسط ذرات خاک ۱۲۱ میکروگرم در هر متر مکعب است. در این شهر کسی دیگر بدون ماسک بیرون نمی‌رود.

اهواز
شهر اهواز آلوده‌ترین شهر دنیا محسوب می‌شود. دلیل این آلودگی صنایع سنگینی هستند که در اطراف این شهر واقع هستند. نفت، فلز و گاز از جمله این صنایع سنگین هستند.

اولان باتور
شهر اولان‌باتور، پایتخت مغولستان نه تنها سردترین بلکه حتی دومین آلوده‌ترین شهر دنیاست. ۶۰ تا ۷۰ درصد آلودگی هوا بر اثر نیروی گرمایی‌ای است که از طریق زغال سنگ و چوب در طول زمستان سرد مغولستان تولید می‌شود.

لاهور
در پاکستان نیز آلودگی هوا یکی از بزرگترین مشکلات زیست‌محیطی این کشور است. این مشکل در شهر لاهور که دومین بزرگترین شهر پاکستان است، بسیار وخیم است. دلیل این آلودگی در کنار ازدیاد خودرو، گردوخاک ناشی از زمین‌های صحرایی در اطراف این شهر است.

دهلی نو
در شهر دهلی نو که حدود ۹/ ۹ میلیون جمعیت دارد، در طی ۳۰ سال تعداد خودروها از ۱۸۰ هزار به ۵/ ۳ میلیون رسیده است. با وجود این، بیشترین سهم را در آلودگی هوا کارخانجاتی دارند که با زغال سنگ کار می‌کنند. آلودگی هوای نو شهر دهلی تا ۸۰ درصد به این کارخانجات برمی‌گردد.

ریاض
در شهر ریاض در عربستان سعودی این توفان شن است که باعث بالارفتن میزان آلودگی هوا می‌شود. با آمدن توفان شن، میزان ذرات خاک در هوا افزایش می‌یابد. افزون بر این، تابش شدید آفتاب در این شهر آلودگی حاصل از صنایع و وسائل نقلیه را به گاز ازون تبدیل می‌کند.

قاهره
در شهر قاهره هوای آلوده منجر به بیماری‌های تنفسی و سرطان ریه می‌شود. سالانه بین ۱۰ تا ۲۵ هزار نفر جان خود را به این خاطر از دست می‌دهند. دلایل این آلودگی در کنار ترافیک و ازدیاد خودرو، صنایعی است که به سرعت در حال رشد است.

مسکو
شهر مسکو بالاترین میزان ذرات هیدروکربن را در هوا داراست. اما بادی که از غرب در طول سال به این شهر می‌وزد، باعث ایجاد هوای تازه در مناطق غربی این شهر می‌شود.

تهران
تهران در سه چهار سال اخیر به یکی از آلوده ترین شهرهای جهان بدل شده است . بنزین نامرغوب اتومبیلهای از رده خارج و صنایع آلاینده از عمده دلایل آلودگی تهران مخصوصا در فصل زمستان است
مرجع : خبرآنلاين