به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۷:۵۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۳۰ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : ۳۵۳۴۴۸

حجم غیرقابل‌باور فساد اقتصادی

حجم غیرقابل‌باور فساد اقتصادی
اقباله هیئتی

پرونده تحقیق و تفحص از شركت فولاد مباركه اصفهان با گزارش فسادی بالغ بر 92 هزار میلیارد تومانی مدیران این شركت همراه شد تا مردمی كه این روزها گرفتار تامین نیازهای اولیه در زندگی هستند، بیش از همیشه سرخورده و ناامید شوند. ارقام تخلف و دزدی و فساد به قدری باورنكردنی است كه باید چند بار آن را بخوانید و در نهایت به دلار متوجه بزرگی این تخلف شوید؛ سه میلیارد دلار! مبلغی كه با آن می‌توان هم دریاچه ارومیه را بازسازی كرد و هم بسیاری از مشكلات زیست‌محیطی كشور از جمله ریزگردها و بی‌ابی را سر و سامان داد ولی گویا مدیران متخلف بهتر از همه بلدند این پول‌ها را خرج كنند و مشكلات مردم و كشور اصلا اهمیتی ندارند!

در كشوری كه نیمی از سال گذشته و هنوز حقوق مستمری‌بگیران علیرغم تورم 50 درصدی و ابلاغ،‌ تغییری نكرده، برای مهمترین نیازهای مردم تحریم و بی‌پولی و كسری بودجه را بهانه می‌كنند، صرفه‌جویی ارزی از سفره ضعیف‌ترین اقشار مردم كلید زده می‌شود، چنین تخلفی واقعا حیرت‌انگیز است. بدترین قسمت این ماجرا هر چند یكی دو تا نیست اما اینكه این روند ادامه دارد و در هر جایی كه پول باشد، كلاهبردان به اسم مدیر دولتی و خصوصی منتظرند تا اموال این مردم مظلوم را اینگونه به خاك و خون بكشند، بسیار تاسف‌بار است. در شبكه‌های اجتماعی اخبار این تخلف را با تخلف‌های دیگری كه  هنوز رسانه‌ای نشده می سنجند؛‌ تخلفاتی در سایر شركت‌های خصولتی و دولتی تا شهرداری‌ها و ...

سرنوشت افرادی كه با اسم و مشخصات در گزارش این تحقیق و تفحص رسمی آمده است چه می‌شود؟  پروژه‌بگیران توییتری تا صدا و سیما كه با آگهی و رپورتاژهای میلیاردی درصدد بودند جلوی همین تحقیق و تفحص را هم بگیرند! مشاوران خیالی كه به اذعان گزارش مجلس بدون اینكه دقیقه‌ای حضور داشته باشند و كار مفیدی انجام دهند ماهی 60 میلیون تومان دریافتی داشتند و مدیرانی كه از كیسه خلیفه بیت‌المال هر آنچه فكر كنید به عنوان رشوه پرداخت كرده‌اند تا این فساد همچنان ادامه داشته باشد وو این سفره چرب برچیده نشود. مذهبی‌ها و  ائمه جمعه كه پول بیت‌المال را به ناحق گرفته‌اند و برای مردم بینوا بر منبرها از مال حرام و حلال می‌گویند! قرار است همچنان به این روند ادامه دهند؟

این گزارش تفحص در زمانی خوب است كه سرنوشت تك تك كسانی كه نامی از آنان در آن برده شده و مشخص است كه ریالی را به ناحق گرفته‌اند،‌ مجبور به بازپرداخت آن شوند آن هم به همراه جریمه و انفصال از خدمت وگر نه انتشار چنین گزارش‌هایی در حالی كه بسیاری از این آقایان همین حالا در مناصب بهتر و پرپول‌تری بر صندلی‌های مدیریت این كشور تكیه زده‌اند چه سودی خواهد داشت؟ در همین زمان دیدن گشت‌های ارشادی كه مجازات بد حجابی زنان و دختران این سرزمین را به بدترین و خشن‌ترین شكل ممكن پوشش می‌دهد و سر هر كوی و برزنی در هر شهر و استانی، اتومبیل و ون و نیرو به آن اختصاص داده‌اند واقعا خنده‌دار است! این گشت‌ها و امر به معروف و نهی از منكر را برای مدیران دولتی كه كارنامه‌هایشان سال هاست به رسوایی مشهور شده به كار بگیرید نه برای موی دختران و زنان! چرا هیچ‌كس با هیچ تفكر مذهبی از این همه دزدی و فشاد و اختلاس دامه‌دار و مداوم در این مملكت آزرده خاطر نمی شود اما موی زنان همه را آزرده خاطر می كند؟

۱۴۰۱/۰۵/۳۰ ۱۲:۱۷
واقعا چرا؟ پس نتایج ادعای مسلمانی کجاست؟ نظام آموزشی، صدا و سیما، سران و مشاوران کشور در محاسبات خود چه اشتباهات هولناکی داشته و دارند که امروز سایه ابلیس و تباهی در کشور سنگینی می کند!!! (392297)
۱۴۰۱/۰۵/۳۰ ۱۲:۲۵
92 هزار میلیارد تومن در شرکت فولاد گم شده!!!!
به شما هم وطنان انقلابی ، مومن و ولایتمداااار تبریک میگم (392298)
۱۴۰۱/۰۵/۳۰ ۱۲:۴۴
مثلث زر - زور - تزویر به هیولایی مبدل شده که خون همه را می مکد. به گمانم با زمان ضحاک ماردوش قابل مقایسه ایم. (392299)
۱۴۰۱/۰۵/۳۰ ۱۳:۲۶
.......🤔🤔🤔🤨🤨🤨😉😉😉 (392303)
۱۴۰۱/۰۵/۳۰ ۱۵:۰۸
.......... ولی ناظران چی گرفتن (392312)
۱۴۰۱/۰۵/۳۰ ۱۵:۵۴
این اختلاس و فساد هم به بایگانی اختلاس های قبلی می رود تا گزارش اختلاس بعدی که یقینا" با رشد چند ده برابری رکورد های قبلی را بشکند و مردمی در حیرت و بهت که این چه معمایی است که در روز روشن چنین اختلاس های بزرگی صورت می گیرد و مجرمان راست راست می گردند و همچنان در چرخه مدیریت هستند. (392316)
۱۴۰۱/۰۵/۳۱ ۰۰:۰۴
جالب که روزنامه های ‌سازمان های که سنگ عدالت وظلم به سینه میزنند توی لیست هستند اگر دزدهای قبلی به نتیجه رسید اینم میرسه بنده خدا مردم ایران فقط دروغ (392328)
۱۴۰۱/۰۵/۳۱ ۰۰:۰۷
پس اسم بردن ودفاع از بیت المال توسط گروها وسازمان ها وروزنامه ها که پول گرفتن دروغ محظ هست مردم سرکارند (392329)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها