به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۹:۱۲
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۲۴ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : ۳۵۶۸۹

بارش برف​و باران​در کشور ادامه خواهد داشت

گروه جامعه:​ مدیر کل پیش​بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: با ورود سامانه بارشی از غرب کشور، بارش باران و برف در ارتفاعات و در نیمه غربی کشور از امروز (شنبه 24 اسفند ماه) جاری آغاز می​شود.
بارش برف​و باران​در کشور ادامه خواهد داشت
احد وظیفه افزود: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد بیشترین فعالیت سامانه ای بارشی که از روز گذشته وارد کشور شده از امروز شنبه در استانهای خوزستان، چهار و محال بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد و بوشهر خواهد بود. به گفته وی، از روز یکشنبه هفته جاری بارش های در نواحی شرقی کشور ادامه پیدا می کند و شاهد شدت فعالیت آن در استان سیستان و بلوچستان خواهیم بود تا این سامانه به تدریج از شرق کشور خارج شود. مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه با فعالیت این سامانه از روز شنبه شاهد بارش برف در ارتفاعات زاگرس مرکزی خواهیم بود، گفت: در این مدت احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها در این استانها وجود دارد.

وی یادآور شد: از طرفی سامانه بارشی که طی چند روز گذشته بر آسمان کشور حاکم شده از امروز در نیمه شرقی کشور فعال می شود و این مساله سبب بارش باران، رعد و برق، وزش باد و در نقاط مرتفع و سردسیر باعث بارش برف و در مناطق مستعد ریزش تگرک می شود تا به تدریج از غرب کشور خارج شود. وظیفه خاطر نشان کرد: شدت فعالیت این سامانه طی روز جاری در استانهای هرمزگان، جنوب کرمان، فارس، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد و خراسان رضوی خواهد بود. وی در خصوص هوای تهران نیز گفت که پیش بینی می شود بیشینه و کمینه هوای تهران در روز جاری بین 6 تا 12 درجه بالای صفر، روز یکشنبه بین 6 تا 15 درجه بالای صفر باشد و طی امروز و فردا آسمان تهران نیمه ابری همراه با بارش پراکنده باران، گاهی با وزش باد و به تدریج با کاهش ابر خواهد بود.

مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور در پایان گفت که هم اکنون هوای تهران 9 درجه بالای صفر، رطوبت نسبی هوا حدود 49 درصد و سرعت وزش باد در تهران 11 کیلومتر در ساعت برآورد می شود.
مرجع : ايرنا