به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۱:۵۳
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۲۷ ساعت ۰۸:۱۹
کد مطلب : ۳۶۰۰۲
شمس‌الواعظین: مخالفان بازگشایی انجمن صنفی را با تأییدیه معرفی کنید

روزنامه‌نگاراني كه با بازگشايي انجمن صنفي خود مخالفند!

گروه سياسي: ماشاءالله شمس‌الواعظین درپی انتشار نامه‌ای با امضای بیش از 1200 روزنامه‌نگار درباره‌ی جلوگیری از بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران! گفت: من از انتشار چنین نامه‌ای با امضای 1200 روزنامه‌نگار یا تحت عنوان روزنامه‌نگار بسیار متأسفم، چون سراسر این نامه، سیاسی بود.
روزنامه‌نگاراني كه با بازگشايي انجمن صنفي خود مخالفند!
این فعال حوزه‌ی رسانه در گفت‌و‌گو با ایسنا، اظهار کرد: روزنامه‌نگارانی که گروهی را از انجام کار سیاسی برحذر می‌کنند، نباید خودشان کار سیاسی انجام دهند و یک متن سیاسی را برای جلوگیری از انجام یک کار صنفی منتشر کنند. تقاضای من از جمع‌آوری‌کنندگان این امضاها، آن است که از میان بیش از 1200 فردی که پای این نامه را امضا کرده‌اند، 400 نفر را با تأیید یکی از دانشگاه‌های مربوط به علوم ارتباطات یا تحریریه‌ی رسانه‌ها معرفی کنند.

رییس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران ادامه داد: ما آمار روزنامه‌نگاران ایران را داریم. از سوی دیگر، انجمن صنفی روزنامه‌نگاران خوشحال می‌شود اگر روزنامه‌نگاری در ایران تا این حد رشد کرده و چنین افزایش چشمگیری در آمار روزنامه‌نگاران داشته باشد، چراکه بسیار امیدوارکننده است. انجمن صنفی روزنامه‌نگاران در صورت روزنامه‌نگار بودند این تعداد، از هم‌اکنون از آن‌ها برای عضویت در این انجمن دعوت می‌کند و این تعداد می‌توانند در مجمع عمومی انجمن شرکت کنند، رأی بدهند و افراد مورد نظر خود را برای ریاست انجمن انتخاب کنند.

او اظهار کرد: روزنامه‌نگاری که نسبت به امور صنفی و خانه‌ی سندیکایی خود، برخورد منفی می‌کند و می‌گوید من مخالف بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران هستم، یا خودش روزنامه‌نگار نیست یا انجمن مربوطه صنفی نیست. اگر این اصرار وجود دارد که همه‌ی نام‌های پای این نامه، روزنامه‌نگارند پس وجه دوم ماجرا، یعنی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران دچار اشکال است. بنابراین بهتر است برای رفع مشکل انجمن، این افراد در انتخابات انجمن صنفی شرکت کنند و مدیران مورد نظر خود را برگزینند.

وی بیان کرد: بعد از انتشار این نامه، من با بسیاری از اساتید رشته‌ی روزنامه‌نگاری صحبت کردم. نکته‌ی جالب این است که برخی از این اسامی برای اساتید روزنامه‌نگاری نیز بیگانه‌اند. اگر این افراد آموزش روزنامه‌نگاری دیده‌اند، در کجا بوده که نام‌شان تا این حد برای این اساتید بیگانه است.

شمس‌الواعظین افزود: تعداد قابل توجهی از افراد در تماس با من، امضا کردن نامه‌ی یادشده را تکذیب کردند. افرادی که به مفهوم سنتی روزنامه‌نگار نیستند و در حقیقت، مشغول کارهایی مانند ادیتوری، مهندسی آی‌تی یا مصحح یک تحریریه هستند با من تماس گرفتند و امضای این نامه را تکذیب کردند. همچنین تعدادی خبرنگار از شعبه‌های استانی یکی از خبرگزاری‌ها در تماس با من، اعلام کردند که خبرگزاری یادشده، فهرستی را شامل کارمندان آن شعبه برای دفتر مرکزی خواسته است. این افراد فکر کردند که فهرست یادشده برای گرفتن عیدی است، اما بعد از چند روز، نام خود را پای این نامه دیدند و زمانی که اعتراض کردند، به آن‌ها گفته شد که مخالفت با بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران از سیاست‌های این خبرگزاری است و اگر کسی به‌جز این، فکر کند نمی‌تواند در این خبرگزاری کار کند.

او تأکید کرد: من اگر جای آقای رییس‌جمهور بودم، کمیته‌ای را بسیج می‌کردم تا به هویت این افراد رسیدگی کند، چون اگر هویت این افراد حقیقت داشته باشد و واقعا روزنامه‌نگار باشند، خواسته‌ی مهمی دارند که باید به آن رسیدگی شود. این روزنامه‌نگار با بیان این‌که با زور امضا گرفتن از افراد علاوه بر این‌که کاری حرفه‌ای نیست، غیراخلاقی نیز هست، اضافه کرد: جمع‌کنندگان این نامه گمان می‌کنند ما با بدنه‌ی روزنامه‌نگاری در کشور بیگانه هستیم و به‌گونه‌ای سخن می‌گویند که گویا ما افراد بی‌اطلاعی هستیم. چنین اقدامی سرقت حرفه است و اگر این اتفاق ادامه پیدا کند، بسیار ناگوار خواهد بود.

توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۷ ۱۰:۱۸
جای تاسف داره برای تندروهای جاهل و جاعل (213341)
یار خراسانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۷ ۱۸:۵۵
شما تجدید نظر طلبان وقتی چیزی به نفع خودتون نباشه میگید روشنفکر نیست ازادای را نمی خواهد یا روزنامه نگار نیست. درست مثل الهه راستگو که حتی تحمل رای دادن ازادانه افراد هم حزب خود را ندارید. همیشه دنبال بی قانونی هستید . (213377)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۷ ۲۰:۵۰
... الهه راستگو هیچوقت هم حزبی ما نبود.در مجلس ششم کاندیدای حزب موتلفه از ملایر بود.بعدها وانمود کرد که اصلاح طلب شده و در لیست اصلاح طلبان وارد شورا شد.شعار وعمل ما اصلاح طلبان پذیرش هر علاقمند به اصلاحاتیست.ایشان خود را تخریب کرد نه اصلاح طلبان را چون نامش به عنوان یک خیانتکار سیاسی در اذهان آگاهان وتاریخ تحولات معاصر ثبت شد.اعتراض به او نه به رایش که به خیانتش بود دوست من.بی خبر هستی صاحب خبر شو بعد نظری بنویس. (213385)
...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۷ ۱۰:۴۵
همیشه گفتم وای به روزی که قدرت دست شما اصلاح طالبان بیفته! دیروز تمام سایت های سر سخت مذهبی و اصولگرا خبر فوت یکی از بزرگترین عالمان سیاسی مذهبی سیستان و بلوچستان رو پوشش دادن ولی شما ...! متاسفم واستون (213342)
آرش از روستا(روستایی اصلاح طلب)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۷ ۱۳:۰۳
قبل از اینکه برای اصلاح طلبان وای بکنی بهتره به حال 8سال غارت و چپاول اموال و پول بیت المال این مملکت که رخ داد، زار زار گریه کنی. (213348)
یاسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۷ ۱۳:۲۶
امروز زاهدان غرق در غم بود. چه نماز باشکوهی برگزار شد برای مولوی احمد نارویی که اصلی ترین دغدغه ش وحدت بین شیعه و سنی بود
روحت قرین رحمت و آرامش (213349)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۷ ۱۴:۲۴
آقای نقطه چین گرامی! دیندارتر از اصلاح طلبان را کجا پیدا می کنی دوست من. خبر درگذشت آن مرحوم منعکس شده خدا هم در اعلا علیین جایگاهش بدهاد.خوب این چه ربطی به اصلاح طلبی دارد.مگر خدای ناکرده کسی توهینی کرده؟! چرا اینقدر ظاهر بینی می کنیم دوست بزرگوار.دیگر بهانه ای پیدا نکردی به ما زمین خوردگان لگدی عنایت کنی این موضوع را مستمسک قرار دادی؟ آزادگی ات را بنازم آزاده!!! (213353)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۷ ۱۴:۳۵
اکنون به آقای بهاری که بالاخره منویات درونی را با قلم خویش هویدا کردند چند جمله پاسخ می دهم.اولا بغض شما از روحانی وهاشمی قابل درک است.خرده ای نمی گیرم.گفتم مردانگی کنید و در سایتهای خودتان ابراز نظر کنید که این هم حق ما اصلاح طلبان است.گزافه نگفته ام.اما اینکه همه کاسه کوزه ها را سر روحانی بشکنیم و او را امنیتی قلمداد کنیم نه نشان عقل است و نه انصاف!روحانی یک سیاسی بوده نماینده مجلس می شود نایب رییس می شود وعضو مجلس خبرگان رهبری هم هست.... (213359)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۷ ۱۴:۳۹
..اینکه سمت نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی را نیز داشته اند ودر گفتگو های هسته ای هم در خط مقدم بوده اند نشان امنیتی بودن ایشان است؟اصلا بوده اند کجا بد عمل کرده اند یا خسارتی زده اند.شما که در سایت داخلی نظر می دهید چرا کینه انقلابیون دهه60و70 و 80 را جار می زنید.به سایتهای خارجی مراجعه کنید.اینجا حاضر شدن و بر سر انقلابیون سنگ زدن شرط جوانمردی نیست.اینها یکطرف اما از شما مصرانه می خواهم دو نمونه یا نه یک نمونه مستند از عملکرد ضد ملی آقای حسن روحانی را برای خوانندگان بشمارید... (213361)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۷ ۱۵:۰۶
سلام... بعضی سایت های اصلاح طلب هم دیروز این خبر رو منتشر کردن، بهار رو نمیدونم دقیق... ولی خب چه ربطی داره به قدرت رسیدن یا نرسیدن اصلاح طلبان؟ (213364)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۷ ۲۱:۰۱
دوست من ما ایرانی ها ضرب المثلی داریم که می گوید "عروس نمی توانست برقصد می گفت دیوار کج است" حالا هم نقل این آقایان عالم نواز است.نه درد عالم دین دارند ونه می دانند اصلاحات چیست.امر شده که در سایتهای پرنفوذ اصلاحات حاضر شوید وشبهه افکنی کنید تا انرژی ها را تحلیل ببرید ومسائل اصلی مثل اخبار غارت وچپاول ملی تحت الشعاع قرار بگیرد.ابنها درد این اخلال ها را دارند والا کجا این مسائل را می فهمند دوست من چیزی گیر نیاورده اند می گویند خبر ننوشته اید.به قول اکبر عبدی حالا شما زیاد خودش را ناراحت نکن. (213387)
سکوتیان
Romania
۱۳۹۲/۱۲/۲۷ ۱۲:۲۶
از فراگیری های تندروها نمایش هایی است که اصطلاحا به اتوبوسی و ساندیسی معروفند. روزنامه نگار و خبرنگار ساندیسی درست کردن کاری ندارد . . . (213345)
رها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۷ ۱۴:۲۸
اینجور کارا که عادیه تو این مملکت.هنوز عادت نکردین؟ (213355)
من یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۷ ۱۷:۳۶
درجواب بارا دوکس رابدهم کسی که دزدی می کن اختلاس میکن مال مردم می خورد دیگه عزتی ندارد که کسی ببرش باید شرمنده ی ملت باشی (213372)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۷ ۲۳:۰۸
بجا و سنجیده بود (213397)