به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۶:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۲۹ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : ۳۶۴۷۲۷

همه چیز درباره تشخیص عطر اصل و غیر اصل

گروه کسب و کار: یکی از چیزهایی که همه‌ی خریداران عطر به دنبال آن هستند، خرید عطری اصل و با کیفیت است. خرید عطر نیز مانند بسیاری از کارهای دیگر، نیازمند داشتن اطلاعاتی کافی است تا شخص بتواند بهترین محصول ممکن را تهیه کند.
همه چیز درباره تشخیص عطر اصل و غیر اصل
یکی از موضوعاتی که هر فرد نیاز است تا در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشد، تشخیص عطر اصل و غیر اصل است. تفاوتی ندارد که به دنبال خرید عطر مردانه باشید، یا تهیه‌ی یک ادکلن زنانه‌ی مرغوب؛ بهتر است تا قبل از خرید، توانایی تشخیص عطر اصل و غیر اصل را داشته باشید.
در این مطلب، سعی می‌کنیم تا با ارائه‌ی نکات مفید در مورد این موضوع، شما را بیشتر با این مسئله آشنا کرده و اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

چرا باید عطر اصل تهیه کنیم؟
گاهی اوقات پیش می‌آید که به دلیل مسائل مختلفی از جمله قیمت، افراد تمایل پیدا می‌کنند تا عطرهای غیر اصل و فیک را تهیه کرده و در ازای آن، هزینه‌ی کمتری را پرداخت کنند. لازم به ذکر است که هر چقدر هم که رایحه‌ی یک عطر فیک، به عطر اصل نزدیک باشد، باز هم ارزش خرید آن بسیار پایین است؛ چرا که کیفیت یک عطر با فاکتورهای مختلفی سنجیده می‌شود و عطرهای فیک، نمی‌توانند همه‌ی این فاکتورها را پوشش دهند. از جمله این فاکتورها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ماندگاری عطر
معمولا عطرهای غیر اصل ماندگاری کمتری نیز دارند. همین امر سبب می‌شود تا شما در ظاهر هزینه‌ی کمتری را پرداخت کنید ولی به دلیل ماندگاری کم عطر، نیاز باشد تا دائما آن را تجدید کرده و عملا، هزینه‌ی بیشتری را به دوش بکشید.

ایجاد حساسیت
یکی از چیزهایی که عطرسازان همیشه در نظر دارند، این است که محصولی که ساخته می‌شود، باعث ایجاد حساسیت نشده و افراد بتوانند به راحتی از آن‌ها استفاده کنند. عطرهای غیر اصل، به دلیل این که سازندگان آن معمولا توجهی به این موضوع ندارند، می‌توانند حساسیت‌زا بوده و عملا، از دور مصرف خارج شوند.

رایحه‌ی متفاوت
همانطور که گفته شد، کسانی که عطرهای غیر اصل را تولید می‌کنند، هیچگاه نمی‌توانند به رایحه‌ی اصلی برسند و تلاش آن‌ها فقط باعث نزدیک‌تر شدنشان به این رایحه می‌شود. کمپانی‌های عطرسازی، هیچگاه به طور کامل فرمولاسیون عطر خود را فاش نمی‌کنند.
در این بخش سعی کردیم تا شما را با دلایل خرید عطر اصل بیشتر آشنا کرده و تعدادی از مواردی که عطرهای غیر اصل توانایی پوشش آن‌ها را ندارند را به شما معرفی کنیم. تفاوتی ندارد که قصد خرید محصولی مردانه را داشته باشید یا به دنبال خرید عطر زنانه باشید، موارد بالا در مورد همه‌ی عطرها صدق می‌کند.

عطر اصل را از کجا تهیه کنیم؟



حتی اگر در تشخیص عطر اصل و غیر اصل به بالاترین مهارت نیز برسید، بهتر است تا همیشه عطرهای خود را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید. متاسفانه به دلیل کثرت اجناس تقلبی در بازار، کلاهبرداران زیادی اقدام به فروش عطرهای غیر اصل، به عنوان عطر اصلی و اورجینال می‌کنند و شما با پرداخت هزینه‌ای کلان، در نهایت صاحب عطری بی‌کیفیت می‌شوید.
یکی از بهترین فروشگاه‌هایی که می‌توانید عطرهای اصل را از آن تهیه کنید، فروشگاه آنلاین رهاپرفیوم می‌باشد. فروشگاه رها پرفیوم همواره در تلاش بوده تا با ارائه‌ی محصولات اصل و با کیفیت به مشتریان خود، رضایت آن‌ها را جلب کرده و رایحه‌ای خوش را به مصرف‌کنندگان هدیه کند.

راه‌های تشخیص عطر اصل و غیر اصل
برای تشخیص عطر اصل و غیر اصل، معمولا راه‌های زیادی وجود دارد. از طراحی شیشه‌ی عطر گرفته، تا رنگ مایع عطر. در ادامه، چند تا از مهم‌ترین راه‌ها را بررسی خواهیم کرد.

جعبه و شیشه‌ی عطر
یکی از مهم‌ترین راه‌ها، برای تشخیص عطر اصل و غیر اصل، جعبه و شیشه‌ی عطر است. امروزه در عصر ارتباطات و با وجود اینترنت، شما به راحتی می‌توانید عکس جعبه و شیشه‌ی یک عطر اصل را در سایت برند مورد نظرتان یافته، و آن را با جعبه و شیشه‌ی عطری که قصد تهیه‌ی آن را دارید مقایسه کنید.

رنگ مایع عطر
یکی از بهترین روش‌ها، مقایسه‌ی رنگ مایع عطر است. کسانی که عطرهای تقلبی را می‌سازند، به سختی می‌توانند رنگ مایع عطری که می‌سازند را به عطر اصلی نزدیک کنند و از همین نظر، مقایسه‌ی رنگ مایع عطر یکی از بهترین روش‌ها برای تشخیص عطر اصل و غیر اصل است.

کیفیت بسته بندی
یکی دیگر از مرسوم‌ترین راه‌های تشخیص عطر اصل و غیر اصل، کیفیت بسته بندی آن‌ها می‌باشد. برندهای ساخت عطر، برای بسته بندی محصولات خود اهمیت بالایی قائل می‌شوند و معمولا، شیشه‌ی عطر داخل جعبه، سفت و محکم است.
شما به راحتی می‌توانید با تکان دادن جعبه‌ی عطر، متوجه اصل یا فیک بودن آن شوید. بدین صورت که اگر شیشه‌ی عطر داخل جعبه‌ی آن به خوبی جا گرفته بود، عطر اصل است و در غیر این صورت، احتمال فیک بودن آن بسیار بالا است.

کد اصالت کالا
معمولا کالاهایی که به صورت قانونی وارد کشور می‌شوند، دارایی کدی به نام کد اصالت کالا هستند. محصولات عطری نیز از این قائده مستثنی نبوده و بسیاری از آن‌ها، کد اصالت کالا دارند و شما می‌توانید با استعلام آن، از اصل بودن کالا اطمینان حاصل کنید.

کیفیت ساخت شیشه‌ی عطر
یکی دیگر از بهترین راه‌های تشخیص عطر اصل و غیر اصل، کیفیت ساخت شیشه‌ی عطر می‌باشد. برندهای عطرسازی نه تنها برای بسته بندی عطر، بلکه برای شیشه‌ی عطر نیز اهمیت بالایی قائل می‌شوند و به همین دلیل، معمولا شیشه‌های عطر از کیفیت بالایی برخوردار هستند.
عطرهای غیر اصل را می‌توان با نشانه‌هایی از جمله وجود حباب داخل شیشه، مات بودن و کیفیت کم شیشه در ساخت و... شناسایی کرد.

رایحه‌ی عطر
اصلی‌ترین راه تشخیص عطر اصل و غیر اصل، رایحه‌ی آن است. با این که سازندگان عطرهای تقلبی تلاش فراوانی می‌کنند تا به رایحه‌ی عطر اصلی نزدیک شوند، با این حال همیشه در این امر ناکام بوده و تفاوت‌هایی میان رایحه‌ی اصلی و رایحه‌ی غیر اصلی وجود دارد.
رایحه‌ی عطر، یکی از بهترین راه‌ها در زمانی است که محصولی اصل را در اختیار دارید و می‌خواهید مجددا، از همان محصول تهیه کنید. شما می‌توانید به راحتی با مقایسه‌ی رایحه‌ی دو محصول، از اصل یا غیر اصل بودن دیگری اطمینان حاصل کنید.
در این بخش سعی کردیم تا چند تا از مهم‌ترین نشانه‌های تشخیص عطر اصل و غیر اصل را مطرح کنیم. شما می‌توانید به راحتی توسط هر کدام از این موارد، یک عطر غیر اصل را تشخیص بدهید.

سخن آخر
هر کدام از روش‌هایی که مطرح شد، می‌توانند تاثیر بالایی بر یک خرید مطمئن داشته باشند؛ اما همانطور که می‌دانید، بهترین روش، خرید از فروشنده‌ای معتبر است. شما می‌توانید با تهیه‌ی عطر از یک فروشگاه مطمئن، بیش از پیش در مورد اصالت کالای خود اطمینان داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم تا در درجه‌ی اول، از معتبر بودن فروشگاهی که از آن خرید می‌کنید اطمینان حاصل کرده و سپس، نسبت به خرید عطر اقدام کنید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها