به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۲:۲۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۱ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب : ۳۶۸۹۶۶

وعده صدراعظم آلمان برای تحریم‌های جدید ایران

گروه بین‌الملل: صدراعظم آلمان امروز شنبه،‌ ۲۱ آبان‌ماه، وعده داد که اتحادیه اروپا در جهت حمایت از معترضان ایرانی با بسته‌های تحریمی جدید فشار بیشتری بر سپاه پاسداران و مقامات حکومتی ایران وارد خواهد کرد.
اولاف شولتس، صدراعظم آلمان
اولاف شولتس، صدراعظم آلمان
اولاف شولتس در ویدئویی که روز شنبه در حساب کاربری خود در توئیتر منتشر کرد با اشاره به «مبارزه شجاعانه ایرانیان برای آزادی و عدالت» که با سرکوب «خشونت‌آمیز و وحشیانه» همراه است گفت: «ما باید به نقض حقوق بشر توجه و اقدام کنیم.» شولتس همچنین خطاب به وزیر خارجه ایران پرسید: «شما چگونه حکومتی هستید که به شهروندان خود شلیک می‌کنید؟!» آلمان و ایسلند دیروز جمعه، ۲۰ آبان، از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواستند تا در نشستی ویژه وضعیت «نقض حقوق بشر در ایران» را مورد بررسی قرار دهد. مقامات آلمان، به‌عنوان قدرت بزرگ اروپا، در هفته‌های گذشته واکنش‌های بسیاری به وقایع جاری در ایران نشان داده و بارها حمایت خود را از معترضان اعلام کرده‌اند.
 از جمله آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان، شامگاه ۱۸ آبان در توئیتی از قصد اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های زودهنگام علیه حکومت ایران در واکنش به «سرکوب مرگبار» معترضان خبر داده و خطاب به مردم ایران نوشته بود: «شما تنها نیستید.» در واکنش به این پیام، حسین امیرعبدللهیان وزیر خارجه ایران نیز توئیتی به او هشدار داده بود که ایران «متناسب و قاطع» خواهد بود. اما صدراعظم آلمان روز شنبه ضمن پاسخ دادن به وزیر خارجه جمهوری اسلامی تاکید کرد که پس از هفته‌ها اعتراض به‌ویژه از طرف زنان «دیگر مسئله پوشش مطرح نیست»، بلکه همه در ایران از پیر و جوان و زن و مرد «برای آزادی و عدالت بیشتر مبارزه می‌کنند. از تصاویری که هر روز [از ایران] به دست‌مان می‌رسد شوکه‌ام.»
اتحادیه اروپا قرار است روز دوشنبه، ۲۳ آبان، در جلسه وزرای خارجه این نهاد، افزودن نام‌هایی تازه به فهرست تحریم‌های خود را بررسی کند.
 
برچسب ها: صدراعظم آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها