به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۱۰:۵۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۹ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب : ۳۷۴۳۱۹
سه اتفاق مشابه بعد از 32 سال!

باور نکردنی؛ روح مارادونا در زمین بازی با هلند

باور نکردنی؛ روح مارادونا در زمین بازی با هلند
گروه ورزشی: نبرد آرژانتین و هلند به طرز عجیبی شباهت های زیادی به دو بازی بزرگ آرژانتین برابر برزیل در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 1990ایتالیا و دیدار نیمه نهایی این تیم برابر ایتالیا میزبان داشت.
در آن سال بعد از صعود آرژانتین در مرحله گروهی که از قضا شروعش همانند این جام با شکست برابر نماینده آفریقای جنوبی کامرون همراه بود، مارادونا و یارانش به عنوان تیم سوم از گروهی که شوروی سابق و رومانی را نیز در خود می دید، به مرحله حذفی رقابت ها رسید. بازی یک هشتم مدافع عنوان قهرمانی آن سال برابر برزیل بود، مارادونا و هم تیمی هایش در آن بازی بزرگ آن مرحله و در روزی که برزیل در اوج بد شانسی سه بار تیر دروازه آرژانتین را به لرزه در آورد، روی نبوغ مارادونا و پاس کم نظیرش به کانیجیا یک بر صفر به پیروزی رسید تا برزیل از گردونه رقابت ها حذف شود. 



گل کانیجیا در حالی به ثمر رسید که سخت می شد به آن فکر کرد،  مارادونا بعد از دریبل دو بازیکن برزیل، و در حالی که به سمت راست زمین متمایل می شد، توپ را در جهت مخالف به کلودیو کانی گیا رساند، تا مهاجم آرژانتینی ها  با تافارل تک به تک شود و گل برتری آلبی سلسته را به ثمر برساند، این پاس گل مارادونا شباهت زیادی در نوع ضربه به توپ و تک به تک کردن به پاس مسی برابر هلند داشت، مسی نیز شب گذشته درحالی که به سمت چپ زمین حرکت می کرد، نائول مولینا را در جناح چپ هلند صاحب توپ کرد تا او گل اول بازی را به آندرس نوپرت بزند و آلبی سلسته از حریف همیشگی خود یک بر صفر جلو بیافتد.
این یکی از سه اتفاقی بود که شباهت زیادی به جام سال 90 داشت، اتفاق دوم را دروازه بان بزرگ آرژانتینی ها در ضربات پنالتی رقم زد، امیلیا مارتینز در ضربات پنالتی ضربه اول هلندی ها را که توسط ویرجیل ون دایک به سمت راست دروازه اش زد با شیرجه ای بلند مهار کرد تا هلندی شروع نامطمئنی را در ضربات پنالتی داشته باشند، نحوه عکس العمل مارتیتز شباهت بسیار زیاد به عکس العمل سرجیو گویکوچه آ دروازه بان آرژانتینی ها در جام 1990 و در برابر پنالتی روبرتو دونادونی داشت.

در آن بازی و در حالی که هر دو تیم سه پنالتی خود را به گل تبدیل کرده بودند، دونادونی همانند ویرژیل فن دایک ولی به سمت چپ دروازه ضربه خود را زد که گویکوچه آ با شیرجه ای بلند، توپ را مهار کرد تا مارادونا خود را برای زدن پنالتی چهارم آرژانتین و در ورزشگاه ناپل که این روزها به اسم خودش نام گذاری شده است، آماده کند.
شاید باورش سخت باشد، ولی پنالتی دیدنی مارادونا به والتر زنگا که با آرامشی خاص و با بغل پایی آرام به سمت راست او زده شد و سالها درباره آن صحبت می شد و زمینه ساز حذف ایتالیا میزبان شد، شباهت بسیار زیادی به نحوه پنالتی زدن مسی بعد از ضربه ون دایک داشت. 


شباهتی عجیب و باور نکردنی از دو ستاره شماره 10 تاریخ آرژانتین، ضربه مسی به قدری خوب و تاثیر گذار بود که انگار یکی صحنه آن بازی را برای علاقه مندان فوتبال تکرار می کند، انگار مارادونا  شماره 10 آرژانتین را به تن کرده است و امید یک کشور است و پشت توپ ایستاده تا آرژانتین را از این مرحله سخت و دشوار عبور دهد.
برچسب ها: دیگو مارادونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها