به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۳۰ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۳۸۶۲۷

فانی: زنان در مدیریت مسئولیت پذیرترند

گروه جامعه: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تجربه من نشان می‌دهد زنان در مدیریت دقیق تر، حساس‌تر و مسئولیت پذیرترند گفت: در یک جمله زنان مدیریت ‌ترند.
فانی: زنان در مدیریت مسئولیت پذیرترند
علی اصغرفانی امروز شنبه در مراسم روز زن در مرکز آفرینش‌های هنری حجاب، با اشاره به اینکه بیش از60 درصد از پرسنل آموزش و پرورش را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: زنان در شهرها و روستاها و در پست‌های اجرایی برنامه ریزی و در مقام معلم و مدیرمعین و همکار ما در آموزش و پرورش هستند و با توجه به این تعداد از حضور پرسنل زن در آموزش و پرورش دفتر امور زنان و خانواده نیز فعالیت سنگینی را برعهده دارد.

وزیرآموزش و پرورش ادامه داد: دفتر امور زنان آموزش و پرورش باید حضور جدی و برنامه داشته باشد هرچند که تمامی وزارتخانه‌ها دارای مرکز امور زنان برای رسیدگی به امور اداری کارکنان زن هستند، اما تفاوت آموزش و پرورش با سایر وزارتخانه‌ها در تعداد پرسنل زن و همچنین جامعه هدف دانش آموزان دختر است. فانی با اشاره به اینکه 60 درصد از نیروهای آموزش و پرورش که معادل 600 هزار همکار فرهنگی است نشان از یک اهمیت حضور گسترده زنان در آموزش و پرورش دارد، اظهار کرد: تجربه من نشان می‌دهد زنان در مدیریت دقیق تر، حساس تر، مسئولیت پذیرتر و در یک جمله مدیرترند.

وی با اشاره به ماموریت دوم دفتر امور زنان که با جامعه دانش آموزان گره خورده و آموزش و پرورش را به یک وزارتخانه ویژه تبدیل کرده است، ادامه داد: این دفتر باید در این حوزه بسیار حساس عمل کرده و برنامه‌های مدونی داشته باشد، چرا که در سطح کشور کمتر از 50 درصد دانش آموزان دختر تحت پوشش آموزشی قرار دارند. لذا بحث افزایش پذیرش آنها در مدارس مناطق مختلف یک تکلیف مهم حوزه امور زنان آموزش و پرورش است.

در برخی از مناطق به علت تعصبات قومی، دختران از تحصیل باز می‌مانند

فانی با اشاره با بیان اینکه در برخی از مناطق به ویژه در مقطع راهنمایی و دبیرستان به علت تعصبات قومی و محلی از حضور دختران دانش آموزدر مدارس جلوگیری می‌شود، گفت: باید شرایط ادامه تحصیل همه دختران دانش آموز در این گونه مناطق پس از دوره ابتدایی فراهم شود و در کنار سایر معاونت‌های آموزش و پرورش از جمله معاونت ابتدایی و متوسطه مرکز امور زنان آموزش و پرورش نیز باید به دنبال جذب حداکثری دانش آموزان دختر در دوره‌های تحصیلی باشد. وی همچنین به تشکیل جلسه مشترک خود با معاون امور زنان رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: از معاونت زنان ریاست جمهوری درخواست کرده‌ام تا همکاری بیشتری را در زمینه‌های مختلف امور زنان با آموزش و پرورش داشته باشند تا در توسعه کمی دانش آموزان دختر، موفقیت بیشتری داشته باشیم.

فانی تاکید کرد: بحث محتوای آموزشی و تربیت دختران از مهمترین موضوعات مرکز امور زنان و خانواده آموزش و پرورش است، چرا که باید با محتوای آموزشی و تربیتی بتوانند حضور دختران را برای ورود به صحنه‌های اجتماعی و آینده و همچنین تربیت نسل آینده فراهم کند.

تمام بخش‌های آموزش و پرورش به دنبال تدوین محتوای تربیتی و فرهنگی ویژه دختران باشند
وزیر آموزش و پرورش مشارکت جدی سازمان پژوهش و برنامه ریزی، معاونت پرورشی و فرهنگی و سایر معاونت‌ها را با مرکز امور زنان وزارتخانه یک اصل توصیف کرد و گفت: باید تمام بخش‌های آموزش و پرورش به دنبال تدوین محتوای تربیتی و فرهنگی ویژه دختران باشند. فانی با اشاره به اینکه یکی از کارکردهای جدی آموزش و پرورش در دنیا انتقال فرهنگ است، گفت: آموزش و پرورش در عین حال که به دنبال نوآوری و به روز کردن خود است باید مباحث انتقال فرهنگ را نیز در دستور کار خود داشته باشد و با توجه به اینکه ایران دو سرشاخه فرهنگ ایرانی اسلامی را دارد باید بتوانیم با همفکری هم آموزش و پرورش بهتری را ارائه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد مجموعه فرهنگی کشور از روحیه امید به آینده و تلاش بیشتری برخوردار هستند و ما نیز به اتکای این امید و همدلی به دنبال این هستیم تا بتوانیم فرهنگ فاطمی را در آموزش و پرورش به ویژه در بین دانش آموزان و معلمان نهادینه کنیم.
مرجع : ايسنا