به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۰:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۴ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب : ۳۹۰۷۴۱

اجازه ایران به آژانس برای نظارت بیشتر

اجازه ایران به آژانس برای نظارت بیشتر
گروه سیاسی: آژانس و سازمان انرژی اتمی ایران بر سر سه محور تعامل و همکاری‌ها، مسائل پادمانی مربوط به سه مکان و مجوز داوطلبانه تهران برای فعالیت‌های راستی آزمایی و نظارتی بیشتر توافق کردند.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی ایران با  پایان سفر دو روزه رافائل گروسی بیانیه مشترکی صادر کردند.
در این بیانیه با اشاره به دیدار گروسی با مقامات رسمی جمهوری اسلامی گفته شده است، "ایران به صورت داوطلبانه به آژانس مجوز خواهد داد تا فعالیت‌های راستی آزمایی و نظارتی بیشتری را اجرا کند."
 بیانیه اعلام می‌کند که روش اجرای فعالیت‌های راستی آزمایی و نظارتی بیشتر در یک نشست فنی که به زودی در تهران برگزار می‌شود، مورد توافق قرار خواهد گرفت.
تهران قبول کرده که توضیحات و اطلاعات بیشتری در باره پیدا شدن ذرات اورانیوم در سه مرکز اعلام نشده به آژانس بدهد.
 این بیانیه نتیجه دیدارهای گروسی با مقامات جمهوری اسلامی را مثبت ارزیابی کرده و می‌گوید طرفین اعتقاد دارند، تعاملات پیش رو می‌تواند راه را برای توافق‌های گسترده‌تر میان دولت‌های عضو هموار کند.
بیانیه مشترک به موضوع پیدا شدن آثار اورانیوم ۸۴درصدی در تاسیسات هسته‌ای ایران که مورد تایید آژانس هم قرار گرفته بود، اشاره‌ای نمی‌کند.
آمریکا پیش تر با نگرانی از کشف ذرات اورانیوم غنی‌شده تا ۸۴ درصد اعلام کرده بود، منتظرارزیابی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.
رافائل گروسی پس از بازگشت به وین در کنفرانسی مطبوعاتی گفت تهران با نصب دوباره دوربین‌های نظارتی در چند سایت و افزایش بازرسی‌ها موافقت کرده است. آژانس پیش‌تر هشدار داده بود که غنی‌سازی در ایران به سطح بمب هسته‌ای نزدیک شده است.
محمود عباس‌زاده مشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره سفر رافائل گروسی به تهران گفته بود، این سفر نتیجه‌ای  ندارد و به نفع ایران نیست چون که گروسی هر اطلاعاتی را که ایران برای شفافیت و برداشتن تردیدهای طرفین داده استفاده معکوس کرده است.


 
برچسب ها: رافائل گروسی

۱۴۰۱/۱۲/۱۴ ۱۵:۱۶
به صورت داوطلبانه!!!خخخخخخخخ
شمایی که دارید ضمانت می دهید مگر قرار نبود ضمانت بگیرید!! چی شد!! به چه حقی کشور رو به این روز انداختید تا تسلیم شوید!! هرگز مقامات سیاسی کشور از طرف ما بخشوده نخواهند شد! صدور انقلاب و مداخله هم می خواهید از جیب خودتان بذل و بخشش کنید نه از جیب ما (422523)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها