به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۰۱:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۱۹ ساعت ۲۰:۴۰
کد مطلب : ۳۹۶۵۰۲

کره شمالی یک میلیارد رمزارز سرقت کرد

کره شمالی یک میلیارد رمزارز سرقت کرد
گروه بین الملل: کارشناسان سازمان ملل می‌گویند کره شمالی طی سال گذشته میلادی بین ۶۳۰ میلیون تا یک میلیارد دلار سرقت رمزارز انجام داده که دو برابر سال ۲۰۲۱ است.
بر اساس این گزارش، کره شمالی از تکنیک‌های سایبری پیشرفته‌تر برای دسترسی به شبکه‌های دیجیتالی درگیر در تجارت رمزارز و سرقت اطلاعات با ارزش دیگر استفاده می‌کند.
پیشتر، شرکت تجزیه و تحلیل بلاک‌چین «چینالیسیس» آمریکا نیز پیش‌بینی کرده بود که در هفت ماه ابتدایی ۲۰۲۲، کلا ۱.۹ میلیارد دلار رمزارز در جهان به سرقت رفته که بیش از نیمی از آن توسط هکرهای مرتبط با دولت کره شمالی انجام شده است.
در گزارش کارشناسان سازمان ملل از جامعه جهانی خواسته شده است تا دستورالعمل‌های گروه ویژه اقدام مالی مبارزه با پولشویی را برای جلوگیری از استفاده از دارایی‌های مجازی برای دستیابی به سلاح‌های کشتار جمعی اتخاذ کنند.
کارشناسان سازمان ملل همچنین اعلام کرده است در حال بررسی گزارش‌هایی پیرامون صادرات مهمات جنگی از کره شمالی به روسیه در میانه تهاجم مسکو به اوکراین است.
بر اساس این گزارش پیونگ‌یانگ سال گذشته برخلاف قطعنامه‌های سازمان ملل حداقل ۷۳ پرتاب موشک، از جمله ۸ موشک قاره‌پیما انجام داده است.


 
برچسب ها: کره شمالی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها