به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۸:۵۵
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۰ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب : ۴۰۱۳۱

کيروش یک «بدون دخترم هرگز» می نویسد؟

یارانه این ماه ما را براي تیم ملی گرمکن بخريد!
گروه ورزشي: کارلوس کی روش در برنامه 90 به دوربین زل زدو گفت: «به ما فقط یک دست گرمکن داده​اند. سه هفته است با یک گرمکن بازی می​کنیم بدون اینکه بتوانیم حتی آنها را بشوییم».
کيروش یک «بدون دخترم هرگز» می نویسد؟
سايت عصر ايران در اين باره نوشت: او سرمربی تیمی است که یک ملت قلب خود را در شب بازی​ها به آنها وام خواهند داد؛ تیم ملی فوتبال ایران. برای ما یعنی مهم​ترین تیمی که در میان 32 تیم حاضر در جام جهانی قرار است بازی کند. هر ایرانی که برای یک بار تصمیم گرفته است صبح​ها برود پارک بدود و کمی از قطر شکمش را کم کند، حداقل یک دست گرمکن در خانه​اش دارد. تصور اینکه بازیکنان تیم ملی ایران با گرمکن​های بدبو و عرق کرده سه هفته است تمرین می​کنند دشوار است. رییس فدراسیون فوتبال اما تکذیب می​کند، نماینده شرکت حامی تیم ملی هم در مورد تعداد گرمکن​ها عدد و رقم می​دهد. این یعنی کارلوس کی​روش دروغ می​گوید.

نماینده « آل اشپورت» همه چیز را به نارضایتی کی روش ربط می​دهد، اینکه کی روش از روز اول دنبال این بود که تیم ملی ایران با یک شرکت دیگر قرارداد ببندد و این وسط یک پول چرب و شیرین به جیب بزند. وقتی این اتفاق نیفتاد حتی حاضر نشد در مراسم رونمایی از پیراهن تیم ملی حاضر شود. ادعایی که کی روش با سکوت در مقابل آن در عمل تایید می​کند. کی​روش به عادت فرنگی جماعت اهل تعارف کردن نیست، حرفش را می​زند و خیلی نگران این نیست که ما خوش​مان بیاید یا نه! وعده داده است بعد از پایان کارش در ایران کتاب خاطراتش را می​نویسد. کتابی که از همین حالا می​شود حدس زد خواندنی خواهد بود!

پیش از این نیز بتی محمودی دختری آمریکایی که با دکتر سیدبزرگ محمودی ازدواج کرده بود کتابی با عنوان « بدون دخترم هرگز» نوشت که در آن تصویری اغراق شده و مغشوش از فرهنگ ایرانی​ها به دنیا عرضه کرد. کتابی که فیلم شد و در هنگام حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 1998 از یک شبکه فرانسوی پخش شد و موجبات تلخ کامی و شکایت ایرانی​ها را فراهم آورد.  این کتاب حتی پس از مرگ دکتر محمودی مثل یک زگیل بزرگ در روابط فرهنگی دو کشور باقی مانده است.

اینکه سرمربی رُک و مغرور تیم ملی که با قراردادی شگفت انگیز و نیمه مبهم به فوتبال ایران پا گذاشت راه بتی محمودی را دنبال کند یا پا جای پای ریچارد فرای در ایران ستایی بگذارد تفاوت چندانی ندارد؛ در هر حال عده​ای حرف​های او را باور نخواهند کرد و به او سنگ می​زنند و متهم می​شود که دروغ می​گوید! در اینکه فدراسیون فوتبال ایران شلخته، از هم گسيخته و دارای تعدد رئیس و تصمیم​گیر است شکی نیست، اما دشوار می​توان باور کرد که بازیکنان تیم ملی سه هفته با یک دست گرمکن تمرین کرده باشند!

کمتر از چهل روز مانده به جام​جهانی، کی روش هنوز گرفتار حاشیه​هایی در حد گرمکن است. در تصمیمی کمیک می​شود با فراخوان ارسال گرمکن توسط مردم به آفریقای جنوبی( محل برگزاری اردوی تیم ملی)، بزرگ​ترین جنبش گرمکنی تاریخ را راه انداخت اما اگر ادعای کی​روش حقیقت دارد حضراتی که عادت به «اتاق فکر» و «خرد جمعی» دارند می​توانستند با سفارت ایران در آفریقای جنوبی و خریدن چند دست گرمکن از میدان «مُنیریه» آن کشور ماجرا را فیصله بدهند. این اتفاق مضحک برای تیم مردمی رخ داده است که عادت دارند در طول تاریخ صورتشان را با سیلی سرخ کنند. یارانه این ماه ما را به تیم ملی بدهید تا گرمکن بخرند!

آریوبرزن
United States
۱۳۹۳/۰۲/۱۰ ۱۵:۲۲
ما که در ایران داریم زندگی میکنیم و مسئولینی که یک دست و هماهنگ و با کمک صدا وسیما مشغول تکذیب کردن هستند رو میبینیم به راحتی حف های آقای کیروش را باور میکنیم نه آقای کفاشیان و نه نماینده آۀ اشپورت و نه حتی صداوسیما چون بر اساس تجربه اونایی که بیشترند و اتفاقا مسئول هم هستند راست نمیگن...
میگید نه به اتفاق هفته ی پیش زندان اوین یه سر دیگری بزنید تا بفهمید کی تکذیب کرد وکی راست گفت. (223124)