به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۰:۳۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۵ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب : ۴۰۷۲۱
کارگران از لیست سبد کالا حذف نشوند؛

توزیع کالای اساسی بهتر از یارانه نقدی است

گروه اقتصادي:​ یک کارشناس حوزه کار توزیع کالاهای اساسی را بهتر از دادن یارانه نقدی دانست و گفت: 70 درصد کارگران جزو مشمولان دریافت سبد کالا هستند.
توزیع کالای اساسی بهتر از یارانه نقدی است
حمید حاج اسماعیلی گفت: دولت باید در سیاستهای خود طی یک دوره دو ساله و سه ساله، کالاهای اساسی را جایگزین یارانه نقدی کند ولی اینکه روز به روز شرایط را تنگ‌تر و کوچکر کند، منطقی نیست و باید دید که سیاست دولت در تخصیص یارانه‌ای که برای اردیبهشت ماه بعد از نام نویسی از متقاضیان در نظر گرفته چقدر تغییر کرده است. وی با بیان اینکه توزیع کالای اساسی بهتر از توزیع یارانه نقدی است، اظهار کرد: دولت باید رفته رفته به این سمت گام بردارد چون در آن صورت می‌تواند از محصولات داخلی به اقشار ضعیف اختصاص بدهد بدون آنکه پولی را وارد بازار کند که عوارض منفی داشته باشد.

این فعال کارگری در ادامه درباره حذف نام کارگران از سبد کالای دوم دولت و تغییر جامعه هدف مشمولان آن گفت: بدون تردید نیازمندان باید کالاهای اساسی را بگیرند و اینکه دولت درصدد است تا به نیازمندان کمیته امداد امام (ره) و سازمان بهزیستی اختصاص بدهد هیچ اشکالی ندارد چرا که آنها در اولویت هستند. حاج اسماعیلی ادامه داد: در حال حاضر 70 درصد مشمولان قانون کار جزو گروههای کم درآمد هستند و لذا جامعه کارگری هم باید از کالاهای اساسی استفاده کنند.

به اعتقاد وی 70 درصد کارگران جزو مشمولان دریافت سبد کالا هستند و معیشت آنها بدون آن تامین نمی‌شود بنابر این دولت نباید کارگران را از لیست دریافت سبد کالا حذف کند. این کارشناس حوزه کار ابراز امیدواری کرد: دولت در طول سال طی 5 تا 6 مرحله سبد کالای حمایتی را میان نیازمندان و کارگران توزیع کند.
مرجع : ايسنا