به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۵:۱۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۲۲ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب : ۴۰۹۴۷۴

برای فرار از افسردگی هر روز این میوه را بخورید

برای فرار از افسردگی هر روز این میوه را بخورید
گروه سلامت:سالمندانی که علاقه‌ای به مصرف این میوه ندارند در معرض خط ابتلا به افسردگی قرار دارند.به گزارش برنا، نتیجه مطالعه گسترده‌ای که در سال ۲۰۱۳ در آمریکا منتشر شد، ثابت کرد که سالمندانی که حداقل در طول هر هفته بین ۲ تا ۶ عدد گوجه‌فرنگی مصرف می‌کنند، حدود ۴۶ درصد کمتر از سالمندانی که علاقه‌ای به مصرف گوجه‌فرنگی ندارند، در معرض خطر ابتلا به افسردگی خفیف تا شدید قرار می‌گیرند.
 
محققان بر این باورند که به احتمال زیاد، لیکوپن موجود در گوجه‌فرنگی می‌تواند باعث بهبود خلق‌وخو شود.همچنین گوجه‌فرنگی می‌تواند ماده غذایی ارزشمندی برای بیماران مبتلا به کم‌خونی هم باشد.ویتامین C موجود در گوجه‌فرنگی به افزایش جذب آهن غذا کمک می‌کند. زمانی که جذب آهن مواد غذایی توسط بدن افزایش پیدا می کند، هموگلوبین و میوگلوبین بیشتری در بدن ساخته می‌شود و درنتیجه اکسیژن‌رسانی به تمامی سلول‌های بدن با سرعت و کیفیت بیشتری انجام می‌گیرد.

بهتر است بدانید که تقریبا هر یک لیوان گوجه‌فرنگی حدود ۲۷ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تامین می‌کند.
گفتنی است که مطالعات فراوانی ثابت کرده‌اند که مصرف روزانه و منظم گوجه‌فرنگی در تابستان باعث پیشگیری از آفتاب‌سوختگی پوست و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به تومورهای پوستی ناشی از پرتوهای فرابنفش خورشیدی از نوع UVB می‌شود.
برچسب ها: گوجه فرنگی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها