به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۹:۵۲
 
۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۶ ساعت ۱۹:۳۶
کد مطلب : ۴۰۹۸۱

قدرتمندترین سیاستمداران حال حاضر جهان

قدرتمندترین سیاستمداران حال حاضر جهان
گروه بين​الملل:  فهرست زیر نشان دهنده قدرتمندترین سیاستمداران حال حاضر جهان است که هر کدام به تحولات و مسائل بین المللی و منطقه ای نقش تاثیر گذاری دارند.

ژی جین پینگ:
وی دارای سه سمت شغلی مهم در چین است دبیر کل حزب کمونیست چین، ریاست جمهوری چین و رییس کمیسیون مرکزی ارتش چین 3 مسئولیت بزرگ و مهمی هستند که برعهده " ژی جین پینگ" می باشد. سیاستهای اقتصادی وی موجب تبدیل شدن چین به بزرگترین رقیب مالی آمریکا در جهان شده است.

باراک اوباما: رئیس جمهور آمریکا نخستین رئیس دولت سیاه پوست این کشور است. اوباما تقریبا در تمامی تحولات بین المللی دخالت دارد و در هر مسئله ای اعمال نظر می کند.

عمران خان: این سیاستمدار پاکستانی در سالهای نه چندان دور بطور حرفه ای ورزش کریکت را دنبال می کرد . او در دنیای سیاست هم موفق عمل کرد و در سال 2012 نیز به عنوان یکی از سیاستمداران با نفوذ آسیا انتخاب شد عمران خان اقدامات فرهنگی و اجتماعی متعددی در سطح داخلی و خارجی انجام داده است.

هیلاری کلینتون: هر چند وزیر خارجه سابق آمریکا دیگر دارای سمت دولتی نیست اما خود را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آماده می کند. کلینتون سالها به واسطه ریاست جمهوری همسرش" بیل کلینتون" بانوی اول کاخ سفید بود و در سطح بین المللی فعالیتهای گسترده ای داشته و دارد.

کیم جونگ اون: رهبر کره شمالی فردی مستقل است که تهدیدهای غربی نیز نتوانسته وی را وادار به چشم پوشی از اهدافش کند . جونگ اون برای دستیابی کره شمالی به جدیدترین تجهیزات نظامی حاضر به مذاکره با هیچ کشور یا نهاد بین المللی نیست.

رجب طیب اردوغان: نخست وزیر ترکیه از سال 2003 تاکنون دراین سمت مشغول به فعالیت است و تاکنون دو مرتبه طی سالهای 2004و 2010 در فهرست با نفوذترین افراد جهان قرار گرفته است. اردوغان در عرصه سیاست خارجی نیز بسیار فعال بوده و نقش تعیین کننده ای در تحولات منطقه ای دارد.

آنگلامرکل : صدر اعظم آلمان همچنان در فهرست قدرتمندترین سیاستمداران جهان قرار دارد وی از سال 2005 به عنوان صدر اعظم آلمان انتخاب شد و همچنان سمت ریاست حزب دموکرت مسیحی را نیز برعهده دارد.

جاکوب زوما: رئیس جمهور آمریکا جنوبی از سوی مردم کشورش بطور کامل حمایت می شود زوما اقدامات مثبت بسیاری در اتحادیه آفریقا داشته و اوضاع معیشتی مردم کشورش را نیز رو به پیشرفت کرده است.

حسن روحانی: رئیس جمهور ایران موفق شد مذاکرات هسته ای این کشور با گروه 1+5 را در مسیر دستیابی به توافق جامع هدایت کند.حسن روحانی به عنوان سیاستمداری اعتدال گرا شناخته میشود که موفق شد از سردی روابط ایران با دنیای غرب بکاهد.

بشاراسد: رئیس جمهور سوریه با وجود بحران داخلی و هجوم تروریستهای مسلح به این کشور اما دربرابر تجاوزات ایستادگی کرده و اجازه نداد عوامل بیگانه سوریه را تجزیه کنند. وی شرایط برگزاری انتخابات مجدد درکشور را فراهم کرد تا مردم از طریق قانونی و دیپلماتیک به خواسته های مشروع خود برسند.