به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۰۹:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۲۶ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۴۱۰۱۶۸

افزایش تعداد کودکان آواره در جهان

افزایش تعداد کودکان آواره در جهان
گروه بین الملل: صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) گزارش داد، تعداد کودکان آواره در سراسر جهان در پایان سال گذشته به ۴۳.۳ میلیون تن رسید.
 کاترین راسل، مدیر اجرایی یونیسف گفت: برای بیش از یک دهه تعداد کودکانی که مجبور به فرار از خانه‌هایشان شده‌اند به طرز هشدار دهنده‌ای افزایش یافته است و ظرفیت جهانی ما برای پاسخ دادن به این امر به طور جدی با مشکل مواجه است. این افزایش همگام با سیل مداوم درگیری‌ها، بحران‌ها و بلایای طبیعی در سراسر جهان صورت می‌گیرد.
این گزارش که سالانه منتشر می‌شود، اشاره دارد که اکثر کودکان آواره کل دوران کودکی خود را در این راه سپری می‌کنند و تعداد کودکانی که مجبور به فرار از خانه‌هایشان شده‌اند در دهه گذشته دو برابر شده است.جنگ اوکراین باعث آواره شدن دو میلیون کودک در خارج از کشور و بی‌خانمان شدن یک میلیون کودک در داخل کشور شده است.
در این گزارش آمده است، از این ۴۳.۳ میلیون کودکی که تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی مجبور به آوارگی شده‌اند، تقریبا ۶۰ درصد (۲۵.۸ میلیون تن) به خاطر درگیری‌ها و خشونت‌ها در داخل کشورهایشان بی‌خانمان شده‌اند.تعداد کودکان پناهنده و پناهجو رکورد جدید ۱۷.۵ میلیون تن را ثبت کرده است؛ آماری که شامل کودکانی که در سال ۲۰۲۳ میلادی آواره شده‌اند از جمله در پی جنگ سودان نمی‌شود.
در این گزارش ضمن تاکید بر اینکه ۹۴۰ هزار کودک در حال حاضر به خاطر جنگ در سودان بی‌خانمان شده‌اند، اشاره شده که وضع بد آب و هوا نیز میلیون‌ها کودک را آواره کرده است.

 
برچسب ها: کودکان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها