به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۷:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۳۱ ساعت ۱۸:۲۱
کد مطلب : ۴۲۳۵۶۱

خانه هیتلر به ایستگاه پلیس تبدیل می‌شود

خانه هیتلر به ایستگاه پلیس تبدیل می‌شود
گروه فیلم: خانه هیتلر در اتریش به ایستگاه پلیس و مرکز آموزش حقوق بشر تبدیل می‌شود.به گزارش فرارو،وزارت کشور اتریش روز دوشنبه، ۳۰ مرداد ماه (۲۱ اوت) اعلام کرد پس از سال‌ها کشمکش قانونی، دولت تصمیم گرفته است این خانه را به یک مرکز پلیس ونیز مرکزی برای آموزش حقوق بشر تبدیل کند.
 
این تغییر کاربری از دوم اکتبر سال میلادی جاری آغاز خواهد شد. هزینه این تغییر کاربری ۲۰ میلیون یورو تخمین زده می‌شود که توسط دولت تامین اعتبار شده است. بنا به گفته وزارت کشور اتریش علیرغم انتقادات این پروژه انجام خواهد شد و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۶ ساکنان جدید به این ساختمان نقل مکان کنند.مقامات اتریشی پیش از این اعلام کرده بود برای جلوگیری از تبدیل شدن این ساختمان به زیارتگاه نئونازی‌ها کاربری این بنا را تغییر می‌دهد.
دولت پس از دعوای حقوقی با خانواده پومر در سال ۲۰۱۶ در نهایت توانست این خانه نیمه ویران را تصاحب کند.

دیوان‌عالی این کشور در سال ۲۰۱۹ قبول کرد ۸۱۰ هزار یورو غرامت به مالکان این ساختمان ۸۰۰ متری بپردازد.
آدولف هیتلر، دیکتاتور و پیشوای رایش سوم آلمان در ۲۰ آوریل ۱۸۸۹ در این خانه متولد شد و سال‌های اولیه زندگی خود را در آن سپری کرد. گرچه او زمان کمی را در این خانه زندگی کرد، اما نئونازی‌ها هر سال هم‌زمان با روز تولد این دیکتاتور در این مکان جمع می‌شدند.

بر اساس آخرین اطلاعیه مطبوعاتی دولت اتریش، پس از بازسازی معماری، یک پاسگاه پلیس و یک مرکز آموزشی برای افسران حقوق بشر در این ساختمان که گذشته سنگینی در پس خود دارد، برقرار خواهد شد.دولت اتریش تصمیم گرفته است که اجازه ندهد این ساختمان به عنوان مکان تولد (در تاریخ ۲۰ آوریل ۱۸۸۹) و جایی که هیتلر دوران کودکی‌اش را در آن سپری کرده، به یک مرکز یادبود و زیارتی برای نئونازی‌ها تبدیل شود.به صلاحدید مورخان در اتریش، تخریب این خانه نیز منتفی شد، زیرا اتریش باید با گذشته خود کنار بیاید.
....
برچسب ها: هیتلر
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها