به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۲۵ ساعت ۱۷:۱۳
کد مطلب : ۴۲۸۳۹۸

نمایش تبلیغات در واتس‌اپ تکذیب شد

نمایش تبلیغات در واتس‌اپ تکذیب شد
گروه اقتصادی: مدیر واتس‌اپ گزارش روزنامه فایننشیال تایمز مبنی بر این که این پلتفرم پیام رسان در حال بررسی نمایش تبلیغات برای تقویت درآمد است را تکذیب کرد.به گزارش ایسنا، برخی از تحلیلگران اپلیکیشن واتس‌اپ را حتی سال‌ها پس از آن که شرکت متا، این پلتفرم پیام رسان را در بزرگترین قرارداد تاریخ خود به مبلغ ۱۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ خریداری کرد، یک فرصت رشد بکر می‌دانند.
 
روزنامه فایننشیال تایمز در گزارشی مدعی شده بود تیم‌ها در شرکت متا، سرگرم بحث درباره نمایش تبلیغات در فهرست مکالمات با مخاطبان در صفحه چت واتس‌اپ هستند اما هنوز هیچ تصمیم نهایی گرفته نشده است. طبق گزارش این روزنامه به نقل از منابع آگاه، متا همچنین در حال بررسی این است که آیا باید برای استفاده از این اپلیکیشن بدون تبلیغات، هزینه اشتراک دریافت کند.

ویل کت‌کارت مدیر واتس‌اپ در پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: گزارش فایننشیال تایمز کذب است. ما این کار را انجام نمی‌دهیم.طبق آمار شرکت ویزیبل آلفا، واتس‌اپ بیش از دو میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد اما بخش عمده درآمدش را از پلتفرم خود برای کسب و کارهای کوچک و متوسط به دست می‌آید که حدود ۲۰۰ میلیون کاربر در ماه دارد.

شرکت متا درآمد واتس‌اپ را اعلام نمی‌کند اما طبق برآورد ویزیبل آلفا، این سرویس پیام رسان در سه ماهه گذشته، ۱.۰۶ میلیارد دلار فروش داشت که معادل حدود سه درصد از کل درآمد متا است. مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، سال گذشته اعلام کرده بود واتس‌اپ و مسنجر، موج آینده رشد فروش این شرکت را هدایت خواهند کرد و پیام رسان تجاری، احتمالا رکن بزرگ بعدی متا خواهد بود. بر اساس گزارش رویترز، هرگونه اقدام برای نمایش تبلیغات در واتس‌اپ احتمالا با عدم استقبال کاربران روبرو خواهد شد.
برچسب ها: واتس اپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها