به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۱۸:۱۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۰۲ ساعت ۱۹:۵۷
کد مطلب : ۴۳۰۰۰۰
هجوم بی‌سابقه مهاجران غیرقانونی، شهر مرزی آمریکا را به نقطه فروپاشی رساند

تازه‌ترین نظرسنجی معتبر؛ اختلاف ترامپ با بایدن 52 به 42 درصد رسید!

تازه‌ترین نظرسنجی معتبر؛ اختلاف ترامپ با بایدن 52 به 42 درصد رسید!
گروه بین‌الملل: شبکه تلویزیونی دموکرات ABC NEWS و روزنامه واشنگتن پست، در تازه‌ترین نظرسنجی با افزایش ده نقطه‌ای۵۲ درصد رسید.
این رسانه‌ها محبوبیت ترامپ در مقابا بایدن به دلایل نتیجه این نظرسنجی را مسائل اقتصادی، بحران مهاجران و سن بایدن می‌دانند.


هجوم بی‌سابقه مهاجران غیرقانونی، شهر مرزی آمریکا را به «نقطه فروپاشی» رساند
در پی افزایش چشمگیر ورود مهاجران غیرقانونی از مرز مکزیک به خاک آمریکا، شهردار شهر مرزی ال‌پاسو در ایالت تگزاس گفت متوسط تعداد ورود مهاجران غیرقانونی به این شهر به ۲ هزار نفر در روز رسیده که این، فراتر از ظرفیت پذیرش است و وضعیت امکانات و رسیدگی به امور مهاجران را در این شهر به «نقطه فروپاشی» رسانده است. شهر مرزی ال‌پاسو اکنون به دلیل وخامت این وضعیت، از شهرها و ایالات دیگر آمریکا درخواست کمک کرده است. مقامات محلی در ال پاسو گفتند تنها روز شنبه نزدیک به ۹ هزار نفر از گذرگاه مرزی این شهر عبور کردند، که یکی از بالاترین ارقام ورود روزانه مهاجران از جنوب به خاک آمریکا بود. بنابر گزارش‌ها، بیشتر این مهاجران ونزوئلایی هستند.
اسکار لیزر، شهردار ال‌پاسو، روز شنبه اول مهر افزود که این شهر یک پناهگاه جدید خواهد گشود و اتوبوس‌های زیادی برای انتقال مهاجرین به سوی نیویورک، شیکاگو و دنور اجاره کرده است. شهردار ال‌پاسو گفت در مقایسه با حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ نفری که تا شش هفته پیش وارد شهر می‌شدند، شمار روزانه دو هزار نفری که در این دوره خود را وارد آمریکا کرده‌اند، منابع را زیر فشار گذاشته و سرپناه‌ها را لبریز کرده است.
به گزارش رویترز، لیزر که یک دموکرات است، گفت که مهاجران «داوطلبانه» به شهرهای دیگر منتقل شدند.
اما فرمانداران جمهوری‌خواه در ایالات تگزاس و فلوریدا به دلیل اعزام مهاجران به شهرهای لیبرال مانند نیویورک و ساکرامنتو، مرکز ایالت کالیفرنیا، مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. نیویورک و ساکرامنتو توسط سیاستمداران دموکرات و همسو با دولت جو بایدن اداره می‌شوند.
بنابر گزارش‌ها، دولت جو بایدن به تلاش برای جلوگیری از هجوم بیشتر مهاجران روی آورده و شهردار ال‌پاسو روز یک‌شنبه گفت جو بایدن «یک شریک خوب» در قبال قضیه مهاجران بوده اما سیستم کلی مهاجرت آمریکا شکست خورده است.
با افزایش تنش‌ها برسر مهاجران، دولت ۸۰۰ سرباز را به مرز تگزاس اعزام کرده تا به ۲ هزار و ۵۰۰ نیروی گارد ملی در این مرزها بپیوندند.
با این حال، از آغاز به کار دولت جو بایدن ۳.۸ میلیون و در سال جاری میلادی نزدیک به ۱.۸ میلیون تن به‌طور قانونی یا غیرقانونی وارد آمریکا شده‌اند. بسیاری از مهاجران از کشور ونزوئلا بدون وسیله نقلیه در حال رفتن به سوی مقصد مورد نظر خود در خاک آمریکا هستند. به گفته شهردار ال پاسو، حدود دو سوم از مهاجران مردان مجرد، ۳۲ درصد خانواده و ۲ درصد نیز کودکان بی‌سرپرست هستند.
یک مهاجر ۱۷ ساله ونزوئلایی که روز شنبه در تلاش برای عبور از حصارهای خاردار خود را به شهر ایگل پس در تگزاس رسانده و زخمی شده بود، به خبرگزاری فرانسه گفت بلاهایی که در کشورش تحمل کرده بسیار بدتر از فرورفتن سیم خاردار به بدنش بوده و سختی‌هایی که اکنون با رساندن خود به آمریکا باید تحمل کند، چیزی نیست و به آینده‌اش در آمریکا امیدوار است. در کنار مهاجران از ونزوئلا، شهروندان هندوراس و هائیتی نیز بخشی از موج بزرگ‌تر مهاجرانی هستند که با عبور از مسیرهای خطرناک، خود را ابتدا با اتوبوس و قطارهای باری به شهرهای مرزی مکزیک، نزدیک شهرهای ال‌پاسو و ایگل پس در تگزاس رسانده و سپس با پای پیاده بقیه مسیر را تا ورود به آمریکا طی کرده‌اند.
شهر ساحلی سن‌دیه‌گو در ایالت کالیفرنیا نیز در هفته‌های اخیر شاهد ورود شمار زیادی از مهاجرانی بوده که در جستجوی فرصت برای زندگی تازه، فرار از گرسنگی، خشونت و بحران‌های سیاسی در کشورهای زادگاه خود، به آمریکا رسیده‌اند.
به دنبال اعلام محدودیت‌های جدید در اوایل بهار امسال شمار کسانی از این کشورهای آمریکای لاتین به دنبال پناهندگی و مهاجرت به آمریکا بودند، کم شده بود اما افزایش شدید مهاجران در هفته‌های گذشته، اجرای سیاست‌های دولت جو بایدن در رعایت محدودیت‌ها را معلق گذاشته است. با این اوصاف، دولت تلاش کرده از طریق برنامه‌هایی مانند رسیدگی به درخواست‌های پناهندگی و بررسی اعطای روادید در کشورهای مبدأ مهاجران، موج مهاجرت را مهار کند و همزمان هشدار داده کسانی که از قانون تخطی کنند، باید عواقب اخراج را تحمل کنند.
الخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت ملی آمریکا روز اول مهر در دیدار با رئیس‌جمهور هندوراس در شهر مک آلن در ایالت تگزاس درباره راهبرد دوجانبه برای مهار مهاجران گفت‌وگو کرد.
سیومارا کاسترو، رئیس‌جمهور هندوراس «خشونت سازمان‌های جنایتکار» در کشورش را باعث «مهاجرت دسته‌جمعی خانواده‌های هندوراسی» و رفتن آن‌ها به آمریکا نامید. خانم کاسترو گفت: این وضعیت در تاریخ ما سابقه نداشته است. سیاست‌های مهاجرتی و امنیت مرزها در پی افزایش مهاجران، یکی از مسائل مطرح در کارزار نامزدها در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری پاییز سال آینده آمریکا است و جمهوری‌خواهان به‌شدت از دولت دموکرات کنونی انتقاد می‌کنند. با استفاده از: رویترز، الجزیره، سی‌ان‌ان، نیویورک پست 
برچسب ها: دونالد ترامپ

۱۴۰۲/۰۷/۰۳ ۰۹:۱۱
یه راهی برای حذف ترامپ پیدا میکنن (437694)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها