به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۲:۴۲
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۰۵ ساعت ۲۱:۱۳
کد مطلب : ۴۳۲۱۵

يوليا تیموشنکو شکستش را پذیرفت

گروه بين​الملل: شهر دونتسک واقع در شرق اوکراین همچنان شاهد درگیری نظامی بین جدایی طلبان طرفدار روسیه و ارتش این کشور است. در جدیدترین اخبار از این منطقه گزارش شده شاهدان عینی از پرواز دو جنگنده ارتش اوکراین بر فراز فرودگاه بین المللی دونتسک خبر داده اند.
يوليا تیموشنکو شکستش را پذیرفت
این فرودگاه امروز در پی اعلام حکومت نظامی از سوی نخست وزیر جمهوری خودخوانده به اشغال گروه های مسلح طرفدار روسیه درآمد. در همین حال نیروهای موسوم به "دفاع از خود" در دونتسک در صفحه توییتر خود اعلام کردند فرودگاه این شهر توسط جنگنده های اوکراینی بمباران شده است. یک شاهد عینی در این رابطه به روزنامه محلی "دیلی اوستروف" گفت صدای وقوع سه انفجار را از فرودگاه دونتسک شنیده است و بالگرد ها و جنگنده ها همچنان در حال جولان دادن بر فراز آن هستند. خبرگزاری رویترز نیز به نقل از شاهدان عینی از وقوع انفجار و آتش سوزی در ساختمان های فرودگاه دونتسک خبر داد. خبر دیگر این که "یولیا تیموشنکو" نخست وزیر سابق اوکراین و از نامزدهای اصلی انتخابات ریاست جمهوری این کشور شکست خود در این انتخابات و پیروزی "پترو پروشنکو" را پذیرفت. بر این اساس تیموشنکو با قبول این شکست، بر ادامه فعالیت سیاسی خود در جبهه اپوزیسیون تاکید کرده است. به نوشته راشاتودی این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در نخستین واکنش خود به این نتایج گفته است آماده همکاری با برنده انتخابات به منظور ساختن اوکراینی قوی است.

از جمله نتایج انتخابات ریاست جمهوری اوکراین که به دلیل بحران سقوط دولت در این کشور، زودتر از موعد مقرر برگزار شد، انتخاب رئیس جمهور در دور نخست انتخابات بود. این نخستین بار از زمان استقلال اوکراین از اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 است که یک نامزد انتخاباتی با کسب اکثریت آرا در دور نخست، به ریاست جمهوری انتخاب می شود. گفتنی است برخلاف گمانه زنی های انجام گرفته در مورد انتخابات ریاست جمهوری اوکراین نامزدهای مطرحی چون تیموشنکو نتوانستند انتظارات را برآورند. در پایان این انتخابات در حالی که پروشنکو با کسب 55.9 درصد پیروز شد، دیگر نامزدها با اختلاف چشمگیری پس از وی جای گرفتند به طوری که تیموشنکو تنها با 12.9 درصد دوم شد و سه نامزد دیگر به ترتیب 8، 6.3 و 4.7 درصد از آرا را از آن خود کردند.
مرجع : مهر