به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۱۸:۳۶
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۰۲ ساعت ۱۷:۳۲
کد مطلب : ۳۶۲۲۰

تیموشنکو مردم اوکراین را به مقابله فراخواند

گروه بين​​الملل: یولیا تیموشنکو نخست وزیر اسبق اوکراین با اشاره به الحاق کریمه به روسیه، اعلام کرد: ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه، اوکراین را برای همیشه از دست داد.
تیموشنکو مردم اوکراین را به مقابله فراخواند
به گزارش خبرگزاری فرانسه، تیموشنکو در نخستین حضور خود در تلویزیون ملی پس از خروج از زندان در پی برکناری ویکتور ایانوکوویچ رییس جمهوری سابق اوکراین، اعلام کرد: پوتین پس از اعلام جنگ به ما برای همیشه اوکراین را از دست داد. وی در یک برنامه گفتگوی سیاسی که بطور مستقیم پخش می شد، اعلام کرد : پوتین، دشمن شماره یک اوکراین است.

تیموشنکو همچنین مردم اوکراین را به آمادگی برای مقابله در صورت ورود نیروهای نظامی روسیه به خاک این کشور فراخواند. تیموشنکو با بیان این که یکصد هزار سرباز روس در مرزهای اوکراین مستقر شده اند، گفت : ما باید برای عبور پوتین از خط قرمز آماده باشیم.

وی پیش از برگزاری همه پرسی در مورد الحاق کریمه به روسیه اعلام کرده بود که غرب نباید تحت هیچ شرایطی نتیجه همه پرسی کریمه را بپذیرد. یکشنبه گذشته، پارلمان محلی کریمه همه پرسی جدایی این سرزمین از اوکراین و الحاق آن به خاک روسیه را برگزار کرد که با رای اکثریت به تصویب رسید.
مرجع : ايرنا