به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۹:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۱۸ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : ۴۳۲۹۴۵

محمود احمدی نژاد؛ از نارمک تا گواتمالا 

محمود احمدی نژاد؛ از نارمک تا گواتمالا 
گروه سیاسی: روزنامه آرمان ملی نوشت: سفر غیرمنتظره محمود احمدی‌نژاد به کشور گواتمالا و توقیف پاسپورت او در فرودگاه بحث داغ در محافل سیاسی و مجازی تبدیل شده و واکنش‌های زیادی در پی داشت. دیروز کانال تلگرامی دولت بهار، عکسی از محمود احمدی‌نژاد در فرودگاه مکزیکوسیتی را منتشر کرد.
در این مطلب آمده است؛ محمود احمدی‌نژاد و هیات همراه لحظاتی قبل وارد مکزیکوسیتی- پایتخت کشور مکزیک- شدند. در پایان پرواز، کادر پروازی ترکیش ایر به درخواست کاپیتان پرواز با احمدی‌نژاد عکس یادگاری گرفتند.
این تصویر چنان بود که خبرآنلاین نوشت: «عکس یادگاری با این زنان حاشیه ساز می‌شود؟» اشاره این سایت به عدم حجاب دختران و پوشش آن‌ها بود. احمدی‌نژاد در حالی به گواتمالا سفر کرد که از این اقدام منع شده بود. کانال تلگرامی دولت بهار منتسب به رئیس‌جمهور پیشین ایران متنی با عنوان «گواتمالا در یک نگاه!» منتشر کرده که به نظر یک رپرتاژ آگهی برای این کشور می‌آید تا صرفا یک ارائه اطلاعات.
در این مطلب آمده است: «روابط سیاسی جمهوری اسلامی ایران و گواتمالا در ۵ بهمن ماه ۱۳۷۱ برقرار شد و تا سال ۱۳۷۷ سفارت ایران در ماناگوآ، پایتخت نیکاراگوئه آکرودیته در گواتمالا بود. پس از تعطیلی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ماناگوآ، مسئولیت روابط دوجانبه به سفارت ایران در مکزیکوسیتی سپرده شد. در ۲۴ دیماه ۱۳۸۶ قائم مقام وزارت امور خارجه ایران در مراسم تحلیف آلوارو کولوم، رئیس‌جمهور متمایل به جناح چپ در این کشور شرکت کرد. وزیر امور خارجه گواتمالا در آن زمان با ارسال نامه‌ای به منوچهر متکی همتای وقت ایرانی‌اش از دکتر محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ایران برای حضور در مراسم تحلیف آلوارو کولوم دعوت کرده بود. انتخابات عمومی سال ۲۰۲۳ در گواتمالا برای انتخاب رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور و همچنین انتخاب ۱۶۰ کرسی نمایندگان پارلمان، ۳۴۰ کرسی شهرداری‌ها و ۲۰ کرسی برای پارلمان آمریکای مرکزی برگزار شده است. اولین دور انتخابات در ۴ تیر ۱۴۰۲ برگزار شد و از آنجا که هیچ‌یک از هفت نامزد ریاست جمهوری نتوانستند اکثریت آرا را کسب کنند، انتخابات به دور دوم کشیده شد که آن هم در ۲۷ مرداد برگزار گردید. ۲ نفر از نامزد‌ها که بیشتر از دیگران رای آورده بودند به نام‌های برناردو آروالو و خانم ساندرا توررس در دور دوم به رقابت پرداختند که آقای برناردو آروالو از جنبش بذر با کسب دو میلیون و ۴۴۱ هزار و ۶۶۱ رای به ریاست جمهوری رسید. بحث‌های زیادی در باره تقلب در انتخابات مطرح شد که مدعیان به دادگاه عالی قانون اساسی و دادگاه عالی قضائی شکایت کردند، اما راه به جایی نبردند و نتیجه انتخابات مورد تایید قرار گرفت و...»
افشای برنامه احمدی‌نژاد
عباس امیری فر، فعال سیاسی و از دولتمردان دولت‌های نهم و دهم روز گذشته با اشاره به اینکه بعید است احمدی‌نژاد برای انتخابات مجلس برنامه‌ای داشته باشد، گفت: به نظر می‌رسد آقای احمدی‌نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری خواهد آمد البته سکوت وی هم مبین همین موضوع است.
وی گفت: آقای احمدی‌نژاد مانند دوره‌های قبل برای انتخابات ریاست جمهوری برنامه دارد و در واقع به دنبال این مسئله است که به نوعی حضور پیدا کند که البته این بار هم مثل گذشته ردصلاحیت خواهد شد و نظام، ایشان را تایید نمی‌کند.
امیری‌فر تاکید می‌کند: البته غالبا افرادی هم که در دولت‌های نهم و دهم حضور داشتند از آقای احمدی‌نژاد اعلام برائت کردند که در حال حاضر در دولت مسئولیت دارند، اما ارتباطی ندارند و ارتباطاتشان را با وی قطع کرده‌اند. به هر حال این‌ها نیرو‌های دولت‌های نهم و دهم بودند که عملکرد موفقی نیز داشتند در حال حاضر در حال همکاری با دولت رئیسی هستند.
این چهره سیاسی گفت: باید احمدی‌نژاد را تمام شده قلمداد کرد، چون در عرصه‌ها وارد نخواهد شد اگر هم ورود کند مردم به وی اقبالی نشان نمی‌دهند گرچه جریان احمدی‌نژاد تلاش برای جذب مردم دارد. اما بعید است چنین اتفاقی رخ دهد. در مجموع نباید درباره احمدی‌نژاد صحبت کرد چرا که چهره‌ها و شخصیت‌های جوان و پرانرژی و همچنین گروه‌های دیگری داریم که این‌ها وارد عرصه انتخاباتی خواهند شد؛ بنابراین احمدی‌نژاد و جریان منسوب به وی بعید است بروز و ظهور خاصی داشته باشند.
امیری‌فر تصریح کرد: در ارتباط با انتخابات مجلس بعید به نظر می‌رسد برنامه و نقشه‌ای داشته باشد به هر حال پا به سن گذاشته است برای مجلس بعید است برنامه خاصی داشته باشد، اما تمام تلاش‌های وی برای انتخابات ۱۴۰۴ است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها