به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۶:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۳۰ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب : ۴۴۰۶۵۴

علت کم شدن مکش جاروبرقی سامسونگ و نحوه رفع ایراد

گروه کسب و کار: در این مقاله به بررسی علت کم شدن مکش جاروبرقی سامسونگ و همچنین نحوه رفع این ایراد در جاروبرقی سامسونگ می پردازیم.
علت کم شدن مکش جاروبرقی سامسونگ و نحوه رفع ایراد
یکی از با کیفیت‌تریت و بهترین برندهای جاروبرقی کمپانی و برند سامسونگ است. جاروبرقی‌های سامسونگ از کیفیت بالایی برخوردار هستند. قدرت مکش جاروبرقی بسیار مهم است؛ اما در برخی از موارد، مکش جاروبرقی کاهش پیدا می‌کند و جاروبرقی خراب می‌شود که در این حالت باید جاروبرقی را تعمیر کنیم.در اینصورت می‌توانیم جاروبرقی را پیش تعمیر کار و فردی که در این حرفه تخصص دارد ببریم و یا اینکه خودمان در منزل دستگاه را عیب یابی کنیم.علت‌های زیادی برای کم شدن مکش جاروبرقی سامسونگ وجود دارد. از جمله دلایل و همچنین یک علت کم شدن مکش جاروبرقی سامسونگ می‌توان به خراب شدن موتور جاروبرقی،پر شدن کیسه جاروبرقی،گرفته شدن شیلنگ یا همان لوله خرطومی جاروبرقی،تنظیم کردن اشتباه جاروبرقی،کثیف شدن فیلترهای جاروبرقی،شکستن پروانه جاروبرقی و سوراخ شدن کیسه جاروبرقی اشاره کرد.

دلایل کاهش قدرت مکندگی جاروبرقی‌های سامسونگ
همانطور که توضیح دادیم علت‌های مختلفی باعث کاهش قدرت مکندگی جاروبرقی‌های سامسونگ می‌شوند. اما یک علت رایج کم شدن مکش جاروبرقی سامسونگ خراب شدن موتور و قطعات داخلی آن است. البته بدترین اتفاقی که می‌تواند برای جاروبرقی شما بیفتد همین مورد است. با این حال اگر علت خراب شدن و کم شدن قدرت مکنندگی جاروبرقی سامسونگ شما از کار افتادن موتور نباشد؛ حتماً دلیل ساده‌تری دارد. ما در ادامه به توضیح دلایل کاهش قدرت مکندگی جاروبرقی‌های سامسونگ و همچنین شرح وضعیت آنها پرداخته‌ایم. توصیه میشود در صورتی که با خواندن ادامه این مقاله کماکان نتوانستید مشکل جاروبرقی خود را حل نمایید، از دستکاری بیشتر دستگاه پرهیز نمایید و جهت تعمیر دستگاه خود با نمایندگی جاروبرقی سامسونگ تماس حاصل نمایید.

خراب شدن موتور جاروبرقی  سامسونگ
موتور جاروبرقی قسمتی مهمی در این دستگاه است و هنگام کم شدن قدرت مکش اولین چیزی که به ذهن فرد می‌رسد خراب شدن موتور جاروبرقی است.موتور جاروبرقی از قطعه‌های مختلفی درست شده است.اگر به صورت مداوم و در طولانی مدت از جاروبرقی استفاده کنیم یا اجازه ندهیم دستگاه استراحت کند؛ موتور دستگاه داغ شده و باعث خراب شدن و در نهایت سوختن آن می‌شود. بنابراین هنگام کم شدن مکش جاروبرقی ابتدا باید موتور دستگاه را بررسی کنیم.

پر شدن کیسه جاروبرقی سامسونگ
کیسه های جاروبرقی سامسونگ دائمی هستند؛ اما هنگام پر شدن کیسه باید آن را از دستگاه خارج کرده و تخلیه کنیم‌. بعد از آن باید کیسه را با آب گرم و مواد شوینده بشوریم و سپس آن را خشک کرده و در دستگاه قرار دهیم.زیرا  پر بودن کیسه جاروبرقی مکش دستگاه را کم کرده و همچنین به موتور جاروبرقی هم آسیب وارد می‌کند. اگر ما از کیسه های یکبار مصرف هم بخواهیم استفاده کنیم؛ هنگامی که کیسه پر شد باید آنرا از دستگاه برداشته و کیسه دیگری را جایگزین کنیم. البته باید توجه داشته باشیم که ورودی شیلنگ جاروبرقی هم دقیقا در سوراخ کیسه باشد. در غیر اینصورت مکش دستگاه کم شده و گرد و غبار وارد مخزن جاروبرقی ما خواهد شد.

گرفته شدن شیلنگ یا لوله خرطومی جاروبرقی سامسونگ
هنگام جارو کردن ما باید دقت کنیم که اشیا بزرگ و جسم سفتی وارد شیلنگ دستگاه نشود. زیرا این اشیا در لوله خرطومی گیر کرده و مکش جاروبرقی را کم می‌کند. تا جایی که ممکن است زباله‌های بزرگ را با جاروبرقی جارو نکنید و در صورت ایجاد گرفتگی لوله را تعمیر و یا عوض کنید.

تنظیم کردن اشتباه جاروبرقی سامسونگ
در بسیاری از مواقع کم شدن قدرت مکش جاروبرقی می‌تواند بخاطر تنظیمات آن باشد. که در اینصورت می‌توان با استفاده از دکمه‌های دستگاه قدرت مکش را بالا ببریم.در این صورت شما حتما متوجه خواهید شد که قطعه‌های جاروبرقی خراب نبوده و دستگاه فقط نیاز به تنظیم دارد.

کثیف شدن فیلترهای جاروبرقی سامسونگ
هنگام استفاده از جاروبرقی باید به فیلترهای آن هم توجه کنیم تا اگر فیلترها گرد و غبار گرفته‌اند و یا کثیف شده‌اند؛ آن ها را از دستگاه جدا کرده و بشوییم. کثیف بودن فیلتر هم یکی از دلایلی است که قدرت مکش دستگاه را کم می‌کند. و استفاده طولانی مدت از دستگاه و تمیز نکردن فیلترهای آن به مرور زمان به موتور جاروبرقی هم آسیب وارد می‌کند. پس می‌توانیم هفته‌ای یکبار فیلتر ها را بشوریم و در صورت خراب شدن فیلتر‌ها آنها را تعویض کنیم.

شکستن پروانه جاروبرقی سامسونگ
یکی از قطعات مهم جاروبرقی پروانه آن است که مکش جاروبرقی بر عهده آن است. اگر پروانه جاروبرقی خراب شود و آسیب ببیند؛ قدرت مکش جاروبرقی هم کاهش پیدا می‌کند. در این حالت ما باید قطعه را عوض کنیم که می‌توان در این حالت از تعمیرکاران جاروبرقی نمایندگی تعمیرات سامسونگ پشتیبان کمک گرفت.

سوراخ شدن کیسه جاروبرقی سامسونگ
برخی از مواقع در صورت جارو کردن خرده شیشه و اجسام تیز احتمال سوراخ شدن و پارگی کیسه جارو برقی وجود دارد. با پاره شدن کیسه جاروبرقی زباله‌ها وارد موتور دستگاه می‌شوند و همچنین مکش دستگاه را هم کم می‌کنند. در اینطور مواقع ما می‌توانیم برای جارو کردن اجسام تیز از جارو دستی کمک بگیریم،و به کیسه جاروبرقی آسیب نزنیم.

سخن پایانی
در این مقاله ما با عواملی که امکان دارد قدرت مکش جاروبرقی سامسونگ را کاهش دهد آشنا شدیم.و می‌توانیم خرابی قطعات جاروبرقی سامسونگ خود را به متخصصین و تعمیرکاران حرفه‌ای در این زمینه بسپاریم. البته گاهی اوقات نیازی به این کار نیست و شما خودتان در منزل می‌توانید علت اصلی کم شدن قدرت مکش جاروبرقی سامسونگ را تشخیص بدید. معمولاً علت کم شدن قدرت مکش جاروبرقی سامسونگ به تنظیمات آن ارتباط دارد. بنابراین قبل از خبر کردن یک تعمیرکار حرفه‌ای حتماً تنظیمات دستگاه را بررسی کنید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها