به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۱۴ ساعت ۲۳:۰۷
کد مطلب : ۴۴۱۱۳
حداقل پنج نفر از محافظان وی کشته شدند

سرلشکر حفتر از ترور جان سالم به در برد

گروه بين‌الملل: منابع مطلع نظامی لیبی امروز چهارشنبه اعلام کردند که ژنرال خلیفه حفتر فرمانده نیروهای مسلح لیبی که علیه گروه های "تروریستی" در لیبی مبارزه می کند از سوء قصدی نافرجام جان سالم بدر برد.
سرلشکر حفتر از ترور جان سالم به در برد
طبق این منبع یک شخص انتحاری مقر سرلشکر خلیفه حفتر را به قصد "ترور" مورد هدف قرار داد که در این هجوم انتحاری حداقل پنج نفر از محافظان وی کشته شدند. به گزارش تلویزیون العربیه، سرتیپ جروشی فرمانده نیروی هوایی وفادار به ژنرال حفتر در این زمینه گفت: "بامداد روز چهارشنبه یک فرد انتحاری با خودروی بمب گذاری شده مقر تجمع نیروهای نظامی به فرماندهی سرلشکر حفتر را هدف قرار داد که خوشبختانه در این هجوم ژنرال حفتر صدمه ای ندید".

در همین حال منابع ارتش لیبی با تایید این خبر اعلام کردند که مقر سرلشکر خلیفه حفتر مستقر در خارج از بنغازی روز چهارشنبه مورد هجوم تروریستی قرار گرفت اما او جان سالم به دربرد. محمد حجازی، سخنگوی ارتش لیبی گفت یک انتحاری با یک خودروی "لندکروزر" که به مواد منفجره بمب گذاری شده بود به مقر فرماندهی هجوم آورد. این اولین هجوم گروه های تروریستی است که ژنرال حفتر را هدف قرار می دهد.

سرلشکر خلیفه حفتر یکی از ژنرال های بازنشسته لیبی است که روز جمعه و شنبه برای آنچه که پاکسازی دومین شهر بزرگ لیبی از" تروریستها" خواند از نیروی هوایی برای درهم کوبیدن مواضع گروههای وابسته به القاعده در بنغازی در جریان درگیری هایی استفاده کرد. روز جمعه هزاران تن از طرفداران خلیفه حفتر ژنرال سابق ارتش لیبی با تجمع در میدان مرکزی طرابلس، با حمایت از اقدام وی در اجرای عملیات ضد تروریستی ، خواستار ریشه کن شدن پدیده "تروریسم" در لیبی شدند.

تظاهر کنندگان با در دست داشتن پارچه نوشته هایی که بر روی‌آنها نوشته شده بود "نعم للکرامه" ( بله به کرامت) و کرامت کشور کرامت همه ما است، " بله به دولت مدنی"، "بله به ارتش" و " بله به پلیس نه به گروه های شبه نظامی مسلح" حمایت خود را از خلیفه حفتر اعلام کردند. تظاهر کنندگان در تجمع خود ضمن حمایت از حفتر شعار هایی علیه کنگره ملی این کشور سر دادند.

خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش لیبی، هفته گذشته عملیاتی ضد گروه های تروریستی در بنغاری واقع در شرق لیبی را آغاز کرد. وی که در حال حاضر خود را رهبر ارتش ملی لیبی می داند جمعه گذشته اعلام کرد کشور را از شر خشونت ها و ترورسیت ها خلاص می کند. وی با در خواست خود مبنی بر ایجاد شورای ریاست جمهوری برای انتقال سیاسی در لیبی، به کنگره ملی این کشور فشار آورد. نقشه راه وی تعلیق کنگره ملی لیبی را پیش بینی می کند.