به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۰ - ۰۹:۵۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۱۰ ساعت ۰۱:۳۱
کد مطلب : ۴۴۲۴۵۷
اسرائیل: جنگ در غزه چند هفته دیگر ادامه خواهد داشت

حماس: فقط ۷ اسراییلی دیگر نزد ماست

بلینکن: حماس نباید کنترل غزه را در دست داشته باشد
حماس: فقط ۷ اسراییلی دیگر نزد ماست
گروه بین‌الملل: منابع مصری می‌گویند: ‏مذاکرات برای تمدید آتش بس برای یک روز دیگر در حال انجام است و فشار بر اسراییل برای پذیرش لیست جدید پیشنهادی حماس وجود دارد. میانجی‌ها در تلاش هستند تا ⁧ اسراییل⁩ را متقاعد کنند که در ازای یک روز آتش بس اضافی، هفت اسیر به همراه سه جسد را تحت شرایط موجود بپذیرد. به گفته میانجی‌ها، اسامی ارائه شده برای هشتمین مبادله از سوی حماس آخرین اسامی است که آنها در اختیار دارند زیرا آنها می‌گویند سایر گروگان‌ها دست ما نیست و برای یافتن افراد سایر ربوده‌شدگان که در دست گروه‌های دیگر هستند به زمان نیاز دارد.
حماس دیروز چهارشنبه گفته بود که شیری بی‌باس زن ۳۲ ساله و دو فرزند ۱۰ ماهه و ۴ ساله‌اش در اسارت و در جریان بمباران‌ اسرائیل کشته شده‌اند. ارتش اسرائیل ادعای حماس را یک «بازی روانی ظالمانه» نامید اما اعلام کرد به راستی‌آزمایی این خبر پرداخته است.
هشت اسراییلی که امشب آزاد شدند

خواهر و برادر بلال و عایشه زیادنه، ایلانا گریتسوسکی، نیلی مارگالیت، شانی گورن، آمیت سوسانا، ساپیر کوهن، میا شیم. با آزاد شدن این هشت نفر و دو شهروند روسی و فرانسوی، در روز پنجشنبه، ۱۳۷ گروگان باقیمانده عمدتا در دست نیروهای جهاد اسلامی در غزه در اسارت به سر می‌برند. با آزاد شدن این هشت نفر و دو شهروند روسی و فرانسوی، در روز پنجشنبه، ۱۳۷ گروگان باقیمانده عمدتا در دست نیروهای جهاد اسلامی در غزه در اسارت به سر می‌برند.
وزارت خارجه قطر که یکی از میانجی‌های اصلی در این رابطه است می‌گوید ۶ گروگان آزاد شده به انضام دو گروگان دیگری که پنجشنبه‌شب آزاد شدند و ۲ زن اهل روسیه که دیروز آزاد شده بودند، مجموع گروگان‌های آزادشده از سوی حماس را به عدد ۱۰ خواهد رساند که مطابق مفاد آتش‌بس موقت میان دو طرف است.
روز گذشته حماس علاوه بر ۱۰ گروگان اسرائیلی، دو زن روس را هم آزاد کرد که حالا قطر می‌گوید آن دو نفر باید جزء آمار امروز محاسبه شوند. همزمان امشب اسرائیل هم ۳۰ زندانی فلسطینی دیگر را آزاد و روانه مناطق اشغالی و فسلطینی کزد.
🔴دنی دانون عضو پارلمان اسرائیل روز پنجشنبه در گفتگو با شبکه سی‌ان‌ان،تصریح کرد که حماس به دنبال تعیین شرایط جدیدی برای تبادل اسرا و سربازان اسرائیلی است به همین خاطر به نظر می‌رسد که ما به پایان دوره فعلی توافقات با حماس نزدیک می‌شویم. او اضافه کرد: «در حال حاضر، ما سه اسیر فلسطینی را در ازای یک گروگان اسرائیلی آزاد می‌کنیم اما آن‌ها می‌خواهند این نسبت را تغییر دهند لذا من باور ندارم حماس همه گروگان‌ها را آزاد کند، چون این گروه آن‌ها را به عنوان وسیله‌ای برای پایان دادن به جنگ از طریق مذاکره می‌داند.»
اسرائیل: جنگ در غزه چند هفته دیگر ادامه خواهد داشت
خبرگزاری اکسیوس به نقل از سه منبع مطلع گزارش داده که «هرزی هالوی»، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل در جلسه با بلینکن در روز پنجشنبه به او گفت که عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه از جمله در منطقه جنوبی آن چند هفته دیگر ادامه خواهد داشت.
یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، هم در دیدار با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت اسرائیل تا زمان به دست آوردن پیروزی نهایی در غزه به جنگ علیه حماس ادامه خواهد داد. گالانت ضمن قدردانی از حمایت‌های ایالات متحده از اسرائیل افزود: «جنگ را تا زمان شکست حماس، از بین بردن توانایی‌های حکومتی و نظامی آن و بازگرداندن همه گروگان‌ها ادامه خواهیم داد و در رابطه با اهداف این عملیات، با ایالات متحده در هماهنگی خواهیم بود.»
بلینکن: حماس نباید کنترل غزه را در دست داشته باشد
وزیر امور خارجه آمریکا، در جریان سفر خود به اسرائیل گفت در این سفر درباره امکان ادامه وقفه در جنگ برای تسهیل در آزادی گروگان‌ها و افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه و حفاظت از شهروندان فلسطینی در غزه با مقامات اسرائیل تبادل نظر شده است. آنتونی بلینکن که در یک کنفرانس خبری شرکت کرده بود تاکید کرد که تمرکز فعلی ایالات متحده همکاری برای تمدید وقفه در جنگ است تا هم گروگان‌های بیشتری از غزه خارج شوند و هم کمک‌های بیشتری وارد غزه شود. بلینکن با بیان اینکه «به همراه سازمان ملل و شرکایمان به طرزی چشمگیر ارسال مواد غذایی، آب، دارو و سوخت به غزه را افزایش دادیم» افزود: «این کمک‌ها خوب است اما هنوز کافی نیست و به ویژه در مورد سوخت که با توجه به فرارسیدن زمستان برای مردم حیاتی است، باید اقدامات بیشتری انجام شود.» او خاطرنشان کرد دولت اسرائیل با ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه و تداوم آن موافق است. وزیر خارجه آمریکا همچنین تاکید کرد: «ما از همان ابتدا گفتیم که اسرائیل حق دارد هر چه را لازم است انجام دهد تا کشتاری که حماس در ۷ اکتبر انجام داده است، بار دیگر تکرار نشود. حماس نباید کنترل غزه را در دست داشته باشد و نباید بگذاریم که چنین کشتاری را بار دیگر مرتکب شود.»
نتانیاهو خطاب به بلینکن: هیچ چیز مانع ما در از بین بردن حماس نمی‌شود
نخست‌وزیر اسرائیل پس از دیدار با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در تلآویو بیانیه‌ای منتشر کرد. بنیامین نتانیاهو به حمله مرگبار امروز در بیت‌المقدس که حماس مسئولیت آن را برعهده گرفت، اشاره کرد و گفت: «این همان حماس است که در همه جا تلاش می‌کند ما را بکشد.» نتانیاهو گفت که به وزیر خارجه آمریکا گفتم: «سوگند خورده‌ایم و قسم خورده‌ام که حماس را از بین ببریم و هیچ چیز مانع ما نمی‌شود.» نخست‌وزیر اسرائیل همچنین گفت که به بلینکن گفته که اسرائیل تا رسیدن به «سه هدف» که به گفته او «آزادی همه گروگان‌ها، از بین بردن حماس و اطمینان از این دیگر هیچ تهدیدی مانند این از غزه نخواهد آمد» به جنگ ادامه خواهیم داد.
برچسب ها: حماس غزه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها