به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۲۹ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب : ۴۴۵۷۲۱

پایان یک شایعه شیرین درباره مهدی طارمی

پایان یک شایعه شیرین درباره مهدی طارمی
گروه ورزشی: پورتو در شرایطی که نیاز مبرمی به پیروزی مقابل اسپورتینگ لیسبون داشت تا نام خود را یک بار دیگر به عنوان مدعی قهرمانی در لیگ پرتغال مطرح کند، برابر رقیب سنتی و دیرینه خود شکست خورد. اسپورتینگ هر نیمه یک گل زد و در پایان با نتیجه ۲ بر صفر مقابل پورتو به برتری رسید. حالا اسپورتینگ لیسبون با ۳۴ امتیاز صدرنشین است، بنفیکا با ۳۳ امتیاز در رده دوم قرار دارد و پورتوی ۳۱ امتیازی هم سوم است.
 
تشویق داور توسط طارمی!
په‌په، مدافع سرشناس و کاپیتان پورتو که در نیمه اول یک کارت زرد گرفته بود، در دقیقه ۴۸ در زمان شروع مجدد یک ضربه آزاد در میانه زمین برای تیمش، به شکل عجیبی نسبت به بازیکن حریف که قصد جلوگیری از شروع مجدد را داشت، واکنش نشان داد و با دست به صورت او زد تا جنجالی‌ترین اتفاق بازی رقم بخورد و مهدی طارمی هم در آن سهیم شود. داور که حدود دو دقیقه در حال مشورت با کمک‌های ویدیویی خود برای دادن کارت قرمز مستقیم به په‌په بود، در نهایت تصمیم گرفت برای بازبینی صحنه به کنار زمین برود که در این لحظه مهدی طارمی با سرعت او را دنبال کرد و فریاد می‌زد که اتفاقی نیفتاده و نباید بازبینی صورت بگیرد که داور هم خیلی سریع نسبت به ستاره ایرانی واکنش نشان داد تا از او فاصله بگیرد. داور مسابقه پس از چندین بار بازبینی صحنه خیلی زود در بدو ورود به زمین کارت قرمز را از جیب خود بیرون آورد و مقابل چشمان په‌په گرفت و مهدی طارمی هم که در صحنه حضور داشت، مثل کاپیتان تیمش برای این داور دست زد و با کنایه نسبت به این تصمیم واکنش نشان داد.
 
VAR علیه پورتو
در نیمه دوم و دقیقه ۷۱، مهدی طارمی در محوطه جریمه اسپورتینگ صاحب توپ شد. او با یک پاس عرضی اوانیلسون را مقابل دروازه خالی حریف قرار داد که مهاجم برزیلی هم توپ را تبدیل به گل کرد، اما بازبینی ویدیویی نشان داد که این گل مردود است.
 
نمره ضعیف برای مهدی
قریب به اتفاق کارشناسان فوتبال پرتغال در بازی پورتو مقابل اسپورتینگ لیسبون به عملکرد مهدی طارمی نمره ضعیف دادند. یکی از سایت‌ها مهاجم تیم ملی را با در نظر گرفتن نمره ۵ از ۱۰ به عنوان ضعیف‌ترین بازیکن زمین معرفی کرد.

حمله ابولا به طارمی
نشریه ابولا پرتغال نمایش طارمی مقابل اسپورتینگ را با این کلمات توصیف کرده است: «طارمی شبیه ماهی بیرون از آب است، اژد‌هایی بدون آتش، او سال‌هایی نوری با طارمی بزرگ فاصله دارد. البته انتظار نمی‌رفت که در آلوالاده سال‌های نوری بیشتری با خودش و ما فاصله داشته باشد. او بدون درخشش، بدون سرعت و حیله‌گری‌های همیشگی خودش بود؛ یک ضدِطارمی.»

فقط ۳ گل در ۱۴ بازی
فصل ۲۴- ۲۰۲۳ در حالی برای طارمی سپری می‌شود که او در ۱۴ مسابقه لیگ برتر پرتغال فقط سه گل به ثمر رسانده و یک پاس گل داده و در یک دیدار لیگ‌کاپ هم نتوانسته کار خاصی انجام بدهد تا این آمار ثابت کند او سرحال نیست و کاملاً متفاوت نسبت به گذشته بوده. با این حال زدن دو گل و ثبت دو پاس گل در ۶ دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا و سبقه این ستاره ایرانی کافی است تا تیمی خوب مجاب شود او را در نقل و انتقالات زمستانی به خدمت بگیرد.

پایان ماجرای جذاب اینتر
اینترمیلان از جمله مشتریان مهدی طارمی بود که در نقل و انتقالات تابستانی جذب او را مورد بررسی قرار داد. این تیم در فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ سری آ ایتالیا و همچنین لیگ قهرمانان اروپا درخشیده و گل‌های زیادی هم به نام مهاجمان این تیم ثبت شده.اینتر در ۱۶ بازی سری آ ۳۹ گل زده و مهاجمانی نظیر مارتینز، سانچز و حتی آرناتوویچ در دیدار‌های این تیم درخشیده‌اند. با توجه به این شرایط و پرداخت پول بابت رضایتنامه، اینتر از جذب طارمی منصرف شده و به نظر نمی‌رسد در زمستان برای خرید ستاره بوشهری پورتو اقدام کند.
مرجع : ایران ورزشی
برچسب ها: مهدی طارمی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها