به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۰۳ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۴۴۶۵۱۲

آتلیه رفتن در شب کریسمس چقدر آب می‌خورد؟

آتلیه رفتن در شب کریسمس چقدر آب می‌خورد؟
گروه اقتصادی: مشاهدات میدانی از قیمت‌ها حاکی از آن است که مهم‌ترین کالای جشن کریسمس طی دو- سه سال گذشته تاکنون به اندازه‌ای قد کشیده که از اندازه درخت کریسمس هم بالاتر رفته است!
با توجه به نزدیکی جشن کریسمس، بازار اقلام مورد نیاز این جشن در بین گروه‌های مختلف شهروندان به‌ویژه شهروندان مسیحی، داغ است.

به گزارش اقتصاد24، گزارش‌ میدانی نشان می‌دهد این روز‌ها بازار اقلام مرتبط با جشن کریسمس پررونق است و در کنار این تزئینات مهم و مخصوص این جشن، بازار‌های دیگر هم تحت تأثیر قرار گرفته است، به طوری که وقتی به یکی از خیابان‌های بورس این لوازم می‌رویم حال و هوای تازه‌ای را نسبت به ماه‌های گذشته شاهد هستیم، اما این بازارگرمی مختص تردد مشتریان نیست بلکه گرانی و تورم هم در این خیابان به گونه‌ای چشم نواز شده که برخی از شهروندان مسیحی تاب خرید این لوازم را ندارند و تنها برای تغییر در سال جدید ناگزیر با بابا نوئل‌ها و تزئینات در این خیابان عکس یادگاری می‌گیرند تا جشن امسالشان با تزئینات سال گذشته شان تفاوت داشته باشد.
 
تورم به بازار کریسمس رسید
زمانی که تورم به لوازم جشن کریسمس رسیده و اکثر ملزومات این جشن مذهبی و فرهنگی مسیحیان کشورمان رسیده این قشر از شهروندان کشورمان باید چطور این جشن را برگزار کنند. از این رو با توجه به اینکه سطح درآمد این شهروندان هم مطابق با سایر شهروندانمان کاهش یافته خرید و برگزاری این جشن آیینی هم برای آن‌ها بسیار سخت‌تر از سال‌های گذشته شده است.

عکس با بابانوئل چقدر آب می‌خورد؟
اگر گذری به خیابان میرزای شیرازی در مرکز شهر تهران داشته باشید عکاسی با تزئینات کریسمس و بابانوئل نظرتان را جلب می‌کند. همین بازار در کنار سایر بازار‌های این خیابان، راهی برای کسب درآمد عده‌ای شده است. هر عکس بین ۱۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان برای خانواده‌ها یا مجرد‌های مشتاق، آب می‌خورد.

البته برخی از این عکاسان با استفاده از تزئینات مختلف کریسمس، نرخ‌های خیره کننده‌ای تعیین می‌کنند و این بازار هم تحت تأثیر گرانی‌ها آرام نگرفته و نوسان قیمت را حتی در این مدت زمان یکی – دو هفته تجربه کرده است.اگر قرار باشد با پوشیدن لباس بابانوئل برای خود یا فرزند خود قاب یادگاری درست کنید که رقم به یک میلیون هم می‌رسد. همچنین بر اساس تبلیغات در فضای مجازی شاهد هستیم که عکاسی در آتلیه نیز برای چنین جشنی بین ۳ تا ۱۵ میلیون تومان هزینه بر می‌دارد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها