به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۷:۲۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۰۶ ساعت ۰۰:۳۱
کد مطلب : ۴۴۷۰۰۸

۴ شرط سازمان آزادیبخش فلسطین برای پذیرش حماس

۱- پذیرش و موافقت با طرح دو کشوری اسراییل و فلسطین ۲- پذیرش سازمان آزادیبخش فلسطین به عنوان تنها نماینده قانونی مردم فلسطین و پایبندی به تعهدات مختلف این سازمان از جمله قراردادهای صلح با اسرائیل. ۳- تعهد و احترام نهادن به قوانین و حقوق بین‌الملل ۴- در مقطع کنونی مقاومت مردمی «غیر مسلحانه» شکل مناسب است
۴ شرط سازمان آزادیبخش فلسطین برای پذیرش حماس
گروه بین‌الملل: یک منبع در کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین جزئیات نشست طولانی این کمیته را که روز دوشنبه در مقر ریاست تشکیلات فلسطین در رام الله برگزار شد، را فاش کرد.
به گزارش گروه بین‌الملل بهارنیوز به نقل از خبرگزاری جهان عرب، وی گفت که این سازمان چهار خواسته دارد که حماس برای ورود به چارچوب‌های مختلف خود مانند شورای ملی فلسطین، کمیته اجرایی سازمان و شورای مرکزی باید با آنها موافقت کند.
به گفته این منبع، شرکت کنندگان از حماس خواستند که به عنوان اولین شرط، موضع روشنی در قبال کشور مستقل فلسطین با پایتختی بیت‌المقدس شرقی در مرزهای 1967 «پذیرش و موافقت با طرح دو کشوری اسراییل و فلسطین» تعیین کند.
شرط دوم تعهد به سازمان آزادیبخش فلسطین به عنوان تنها نماینده قانونی مردم فلسطین و پایبندی به تعهدات مختلف این سازمان است، با در نظر گرفتن اینکه این سازمان، امضاکننده قراردادهای صلح با اسرائیل است.
شرط سوم تعهد و احترام نهادن به قوانین و حقوق بین‌الملل به عنوان مبنایی برای حل مناقشه و به عنوان مرجع سیاسی برای مردم فلسطین بود. این منبع افزود: شرط چهارم تأکید بر این است که همه اشکال مبارزه حق طبیعی ملت ما فلسطین است، اما در این مرحله، مقاومت مردمی «غیر مسلحانه» شکل مناسب است.
به گفته این مقام فلسطینی، حماس باید این شروط را قبول کند و در این صورت، پرونده پیوستن آن به ساف و چارچوب‌های آن مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
این منبع گفت که سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف»، در مقطع کنونی نیز تلاش‌های حماس برای یافتن کانال‌هایی برای مذاکره با اسرائیلی‌ها «بدون حضور ساف» را غیرقابل قبول و تک‌روانه می‌داند.
این منبع همچنین فاش کرد که ساف هیئتی از کمیته اجرایی خود به ریاست حسین الشیخ، تشکیل داده است تا به مصر برود تا در مورد موضع مشترک اعراب در مورد مرحله بعدی گفتگو کند.
این منبع گفت: «هیأت با مصری‌ها درباره هماهنگی و همکاری مشترک، تهیه نقشه راه برای منافع مشترک، و کار مشترک برای رسیدگی به کل وضعیت فلسطین، که مهمترین آنها توقف  فوری جنگ در غزه، باز کردن گذرگاه‌ها، تامین مواد ضروری مردم غزه، به ویژه پس از تصمیم شورای امنیت برای توقف آوارگی و تحقیق در مورد افق سیاسی برای روز پس از توقف جنگ گفتگو خواهد کرد. 
 وی گفت: ما از تشکیل دولتی حمایت می کنیم که در آن جناح ها و صلاحیت‌های فلسطینی با هم مشارکت داشته باشند تا ترکیبی از تشکیلات حزبی و تکنوکرات‌ها باشد.
به گفته این منبع، رهبری فلسطین به مصری‌ها اطلاع داد، بر اساس قطعنامه‌های بین المللی، تشکیل کشور فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه به پایتختی بیت المقدس شرقی راه نهایی برون‌رفت از وضعیت کنونی است. وی افزود: این چشم انداز مبتنی بر ضرورت وجود یک دولت، یک قانون و یک سلاح در کرانه باختری و نوار غزه است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها