به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۰:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۲۱ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب : ۴۴۷۷۲

گوگل کروم محبوب ترين مرورگر دنيا شد

گروه فناوري: بر اساس آخرين آمار ارائه شده از سوي Adobe Digital Index مرورگر گوگل کروم که تا پيش از اين در خارج از ايالات متحده به عنوان محبوب‌ترين مرورگر مطرح بوده است، اکنون در ايالات متحده نيز توانسته است از مرورگر Internet Explorer پيشي بگيرد و به عنوان محبوب‌ترين مرورگر دنيا معرفي شود.
گوگل کروم محبوب ترين مرورگر دنيا شد
گوگل کروم توانسته است 31.8 درصد از سهم بازار را در مرورگر دسکتاپ و موبايل (اندرويد) به خود اختصاص دهد در حالي که IE در حدود 30.9 درصد از بازار را در اختيار خود گرفته است. بر اساس گزارش Adobe اين ارقام حاکي از رشد شش درصدي محبوبيت گوگل کروم در بين کاربران و همچنين افت شش درصدي مرورگر مايکروسافت در بازار در بازه زماني يکساله است.
در اين گزارش همچنين ذکر شده است که مرورگر سافاري اپل با 25 درصد از سهم بازار در مکان سوم در مرورگرهاي دسکتاپ و موبايل ايستاده است که نوز بيش از نيمي سهم بازار مرورگر ها را در اختيار دارد.

تايلر وايت، تحليلگر ADI عنوان کرده است که در اين رتبه بندي آنچه مورد توجه قرار گرفته است، مرورگر Default در سيستم يا دستگاه است. امروزه مرورگرهاي موبايل اهميت ويژه را دارا هستند که همين امر منجر به آن شده است که گوگل کروم و سافاري به عنوان مرورگرهاي پيش فرض اندرويد و iOS از رقيبان خود پيشي بگيرند:



نکته جالب توجه اين گزارش آن است که مرورگر موزيلا فايرفاکس با افت شديد 20 درصدي نسبت به جايگاه اصلي خود از دو سال گذشته روبرو شده است. در ماه آوريل مرورگر فايرفاکس به دليل آنکه مرورگر پيش فرض هيچ دستگاه موبايلي نبوده است، تنها سهم 8.7 درصدي از بازار مرورگرها را به خود اختصاص داده است.

اما براي تجزيه و تحليل سهم بازار مرورگرهاي دسکتاپ در شش سال گذشته ADI اقدام به رصد و بازرسي کاربرد مرورگرها در 17 ميليون بازديد از 10 هزار وب سايت و همچنين بيش از يک تريليون بازديد تا سال 2008 کرده اند. در اين تجزيه و تحليلي شش ساله البته هنوز IE در مجموع با در اختيار داشتن 43 درصد از سهم بازار مرورگرهاي دسکتاپ مکان اول را در اختيار دارد و گوگل کروم با اختلافي 10 درصدي در مکان دوم در بين مرورگرها محبوب در ايالات متحده شناخته شده است:



اما در مرورگرهاي موبايل، سافاري اپل با 59.1 درصد از سهم بازار محبوب ترين مرورگر موبايل شناخته شده است و به دنبال آن مرورگر Android با 20.3 درصد و Chrome Mobile با 14.3 درصد به ترتيب در مکان دوم و سوم قرار دارند. Adobe عنوان کرده است که پيش تازي سافاري تنها مربوط به مرورگر موبايل آن ميشود و در مرورگر دسکتاپ، اپل بعد از IE، گوگل کروم و فايرفاکس قرار دارد:



با توجه به وضعيت تقسيم منابع و سهم بازار در بين مرورگرهاي محبوب، تامارا گافني مدير تيم تجزيه و تحليل ADI معتقد است که اکنون بازاريابي ديگر تنها با تمرکز بر يک مرورگر امکانپذير نيست. وي مي‌گويد: امروز بازار چند پاره است. 4 بازيگر بزرگ در اين بازار حضور دارند و بخش مشخصي از مخاطبان ديجيتال به هر يک از آنها اختصاص دارد. که اين امر بايد مورد توجه بازاريابان قرار گيرد.

گفتني است، همه اينها در حالي است که گوگل کروم قرار است به زودي به عنوان مرورگر پيش فرض در اندرويد مورد استفاده قرا گيرد که اين موضوع بيش از گذشته به افزايش سهم اين مرورگر در سرتاسر جهان کمک خواهد کرد.

مرجع : تابناك