به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۰۰:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۱۳ ساعت ۱۷:۰۶
کد مطلب : ۴۴۸۴۷۶
سیتی هم نقره‌داغ می‌شود

انگلیس می‌لرزد: محرومیت‌های جدید در راهند

انگلیس می‌لرزد: محرومیت‌های جدید در راهند
گروه ورزشی: امروز نشریه تایمز نوشت که تحریم‌های جدیدی در لیگ برتر در راه است و مورد اورتون دوباره تکرار خواهد شد. قوانین بازی جوانمردانه مالی به شدت سخت شده‌اند و جرایم قبل از ۱۴ ژانویه (23 دی) اعلام خواهند شد.
در ماه نوامبر گذشته، اورتون به دلیل "نقض قوانین سودآوری و پایداری لیگ برتر" مجازات تاریخی کسر ۱۰ امتیاز را دریافت کرد. بعد از چند ماه و با فرارسیدن سال ۲۰۲۴، مورد مشابه باشگاه اورتون ممکن است تکرار شود. و این باشگاه و ناتینگهام فارست با جرایم سنگین مواجه شوند. هر دو باشگاه پس از سخت‌تر شدن قوانین پایداری مالی، در خطر محرومیت هستند.
با توجه به سیستم جدید معرفی شده توسط لیگ برتر انگلیس برای فصل 24-2023، جریمه مربوط به تخلفات حداکثر تا اوایل آوریل اعلام خواهند شد و مجازات‌های کاهش امتیازات همین فصل اعمال می‌شوند.
۲۰ باشگاهی که در لیگ برتر 24-2023 شرکت دارند، باید حساب‌های مالی خود را قبل از ۳۱ دسامبر ارائه می‌دادند و جرایم نیز با سرعت قابل توجهی اعلام خواهند شد: پیش از ۱۴ ژانویه. به گفته کارشناسان باشگاه فارست به دلیل سطح بالای هزینه‌هایی که از فصل گذشته تا کنون داشته، در بیشترین خطر قرار دارد.
محدودیت هزینه
اما باشگاه‌ها در انگلستان چقدر می‌توانند هزینه کنند؟ یا بهتر بگوییم، تا چه اندازه می‌توانند ضرر کنند؟ مهمترین مسئله جلوگیری از دست دادن بیش از ۱۰۵ میلیون پوند در یک دوره سه ساله است. در مورد اورتون، دادگاه مسئول پرونده نتیجه گرفت که خسارات مالی تا فصل 22-2021 به ۱۲۴.۵ میلیون پوند رسیده است، تقریباً ۲۰ میلیون پوند بیشتر از آن حد. به همین دلیل آن‌ها را با کسر امتیاز جریمه کرد.
در مورد باشگاه‌هایی که از لیگ‌های پایین‌تر مانند چمپیونشیپ آمده‌اند، محدودیت ضرر کمتر است. فارست ۱۹۵ میلیون پوند در فصل 23-2022 سرمایه‌گذاری کرد و تنها ۵ میلیون پوند از ناحیه فروش دریافت کرد در فصل جاری توازن مالی فارست منفی 50 میلیون یورو است!
مورد باشگاه سیتی
اما سؤال بزرگ این است، چرا اورتون به سرعت جریمه شد و سیتی با ۱۱۵ تخلف هنوز مورد تحریم قرار نگرفته است؟ توضیح ساده است. قانون جدید مربوط به تخلفات محدود یا ساده قوانین مالی است. پرونده سیتی ولی بسیار پیچیده است و زمان زیادی برای آن صرف خواهد شد.
در واقع، دادگاه مورد انتظار سیتی در پاییز ۲۰۲۴ است و بزرگترین در تاریخ لیگ برتر خواهد بود. جریمه و محرومیتی که می‌تواند سیتی را ویرانه کند و زلزله‌ای در لیگ برتر خواهد بود.
برچسب ها: منچستر سیتی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها