به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۸:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۱۵ ساعت ۱۶:۲۹
کد مطلب : ۴۴۸۷۲۹

آواره شدن ۷۶ هزار نفر در جنوب لبنان 

آواره شدن ۷۶ هزار نفر در جنوب لبنان 
گروه بین الملل: سازمان بین‌المللی مهاجرت، آژانس سازمان ملل متحد در امور مهاجرت، اعلام کرد بیش از ۷۶ هزار نفر در سه ماه درگیری‌هایی که تقریبا روزانه در مرزهای جنوب لبنان در جریان بوده، در کشور خود آواره شده‌اند.
گزارش آژانس مهاجرت سازمان ملل حاکی است بیش از ۸۰ درصد از ۷۶ هزار لبنانی جابه‌جا شده، نزد بستگان خود در سایر نقاط این کشور رفته و تنها دو درصد در ۱۴ پناهگاه جمعی در شهر ساحلی صور و حصبایا در نزدیکی جنوب لبنان اسکان یافته‌اند.
بقیه آوارگان ناچار شده‌اند در نقاط دورتر از مرز خانه‌ یا آپارتمانی برای خود اجاره کنند.
از بعد از حمله گروه  حماس به اسرائیل در روز ۱۵ مهر، مناطق مرزی جنوب لبنان با شمال اسرائیل شاهد افزایش خشونت‌ها بوده است.
اسرائیل به هر یک از حملات حزب‌الله به سرعت پاسخ می‌دهد و غیر از جنوب لبنان، تا حال نقاط دیگری در عمق لبنان را نیز هدف قرار داده است.
حزب‌الله اعلام کرده که در درگیری‌های سه ماه اخیر تاکنون ۱۲۹ عضو آن شهید شده‌اند. این گروه شهدای خود را «شهدای راه الاقصی» می‌نامد.
 در این سه ماه بیش از ۲۰ غیرنظامی از جمله سه خبرنگار در آتشباری‌های اسرائیل کشته شده‌اند.
اسرائیل اعلام کرده در حملات حزب‌الله ۹ سرباز خود را از دست داده و پنج غیرنظامی این کشور نیز کشته شده‌اند.
ده‌ها هزار تن از ساکنان شهرک‌های اسرائیلی در نزدیکی مرز لبنان به دستور ارتش و با هزینه دولت در سه ماه اخیر در داخل اسرائیل جابه‌جا شده و شمار بیشتری از اسرائیلی‌هایی نیز که محل زندگی آن‌ها در فهرست ارتش قرار ندارد، با هزینه خود به سایر نقاط کشورشان رفته‌اند.

 
برچسب ها: لبنان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها